Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Kajsa Varg - 19 oktober 2009 23:05

Nu tar vi natter från bloggen,för att kolla in på facebook en stund.För i morgon ska jag in till sjukgymnasten i Årsta,så får vi se om hon är av samma slutsats som den unga kille som jag fick i början på sommaren som var sjukgymnast.

Natti natti alla bloggarvänner.sov gått,så får vi se vad morgon dagen för med sig.    

Av Kajsa Varg - 19 oktober 2009 19:14

Ja idag har det varit en riktì sovdag,hundar o matte har sovit som bara den.

Sen kom tonåringen hem tidigare från skolan en lärare var sjuk,när hon så kom hem gick vi en promenad med hundarna.

Sen ringde min mor så vi satt o pratade en stund,så imorgon ska en biståndsbedömmare komma hem och prata med mor o far.Hade gärna varit med på detta,men ska själv vara inne hos sjukgymnasten vill ju gärna gå för jag har så eländigt ont överallt.

Ringde till dotra idag för att kolla hur det var med Embla,hon hade varit upp och ätit frukost,sen har hon legat efter detta,febern ligger vid 40 stackars liten.Dessvärre skulle ju dotra ha jobbat extra som assistent i natt,men tyckte att  Embla skulle få vara hemma med mamsen istället,är ju bara lite tråkigt när de ringer o säger ifrån o chefen blir sur.Det är något som jag ej gillar,visst Embla har kunnat vara här hos oss men ska man verkligen ta ut ett barn med denna feber som inte är i farten och åka iväg en mil till barnvakten.Nej!har du rätten så ska du vara hemma med ditt barn när det är sjukt,är det så att det är lindrigare då kan man lämna bort till en barnvakt.

Nej nu ska jag kika in till er andra, ha nu en skön måndagskväll själv har jag tänt en brasa o har så varmt o gott,nej nu måste jag hämta en kopp kaffe o läsa lite.

Här kommer lite bilder jag hittade på min lilla Hjördis.

  

  

Fin bild,ser ni tranan som flyger.

  

Av Kajsa Varg - 19 oktober 2009 16:31

Här kommer nu bilderna från igår som jag och min dotter Ellen fotat.

Min dotters smörgåstårtor,ni skulle bara veta så gott innehåll det är i dessa,Hemgjord skagenröra  knaperstekt bacon o kyckling chiliröra o mycket annat gott i.Dessa räkor uppepå var så underbart goda,de var inlagda räkor i nån lag mmmmmm så j-kla goda.

      

Dessa frukttårtor,så underbart goda,4nbitar tårta åt jag.Dè ni men de var så luftiga o lätta o supergoda så jag kunde bara inte låta bli:-)Ellens tårta till farfar var supergod den gick åt på en gång,i fyllningen var det blåbär grädde o ett lager vanilj.Snacka om att vara stinn efter.

  

Ser ut som den ena tårtan är helt platt,bilder kan bli konstiga  från vilken vy man fotar ifrån.

  

Presenten som svärfar fick från barn barn barn o respektive är ,en flygning i ett flygplan som han flög i från F-16 när han låg där i militära.Sen ska han då få göra en flygning från utkanten av Uppsala,över Uppsala runt över där han bor.Han var jättenöjd.

 Ungdomarnas bord.Kusinerna  

Mer presenter o blommor.

       

Vår dotter til vänster,kockan som hjälper till i alla väder..Men duktig är hon.Vår pigga svärfar till hö.o allti allo vad gjorde vi utan honom.

    

 

Jag med mitt älskade barnbarn,syns att hon börgat bli dålig.

        

Så nöjd o glà,allt har gått så bra.Hann till T.om få bort det grå :-)

   



Av Kajsa Varg - 19 oktober 2009 00:05

  

Dan har gått precis som planerat,var så lyckat kalas för svärfar,farfar morfar o pappa.Det enda minus är att Embla blev sjuk,märktes på henne att det var något på gång kinderna knallröda och ögonen blev röda o jättevariga.

Men se då har mommo ett knep för att kolla om barn har feber,du lägger dina läppar mot barnets tinning då känner man på ett ungefär hur mycket barnet har i temp.

Faktiskt så har det stämt på ett ungefär hur mycket barnet har i temp.Alla gånger 38.5 sa jag.När hon sedan kom hem så ringde dotra mycket riktigt Embla hade 39 graders feber.

Lite varig var hon i ena ögat när hennes pappa lämnade henne hos oss idag på e.m men blev snabb dålig.När vi sedan kom hem ringde jag och pratade med sjukvårdsupplysningen,ögonen ska bara tvättas med vatten utifrån o in mot näsroten men det där vet man ju.

Febern kunde vara en kombination av ögoninflammationen men ögonen tvättas under en vecka,sen skulle hålla koll blev det sämre ring vårdcentralen.

Stackars lilla skruttan så ofta sjuk tycker jag,men man kanske har glömt hur det var.Sen får ju skruttan inte gå på dagiset.

Nej nu är det natter, kommer bilder imorgon.

  


Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards