Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2009

En lyckad kalasträff.

Av Kajsa Varg - 19 oktober 2009 00:05

  

Dan har gått precis som planerat,var så lyckat kalas för svärfar,farfar morfar o pappa.Det enda minus är att Embla blev sjuk,märktes på henne att det var något på gång kinderna knallröda och ögonen blev röda o jättevariga.

Men se då har mommo ett knep för att kolla om barn har feber,du lägger dina läppar mot barnets tinning då känner man på ett ungefär hur mycket barnet har i temp.

Faktiskt så har det stämt på ett ungefär hur mycket barnet har i temp.Alla gånger 38.5 sa jag.När hon sedan kom hem så ringde dotra mycket riktigt Embla hade 39 graders feber.

Lite varig var hon i ena ögat när hennes pappa lämnade henne hos oss idag på e.m men blev snabb dålig.När vi sedan kom hem ringde jag och pratade med sjukvårdsupplysningen,ögonen ska bara tvättas med vatten utifrån o in mot näsroten men det där vet man ju.

Febern kunde vara en kombination av ögoninflammationen men ögonen tvättas under en vecka,sen skulle hålla koll blev det sämre ring vårdcentralen.

Stackars lilla skruttan så ofta sjuk tycker jag,men man kanske har glömt hur det var.Sen får ju skruttan inte gå på dagiset.

Nej nu är det natter, kommer bilder imorgon.

  


 
 
wiper

wiper

19 oktober 2009 12:03

Härligt att det blev så lyckat på svärfars kalas. Synd att barnbarnet blev febrigt men vilken bra metod du har som kan föras vidare.

En del barn är sjuka mycket så var det för mig när jag var liten också. Hoppas ditt barnbarn är bättre i dag.

Jag undrar om du tillverkar och säljer dessa pappersänglar? is så fall vill jag beställa två stycken. Om du inte har tid och ork så vill jag att du säger ifrån.

Ha en fin måndag

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Cia

Cia

19 oktober 2009 16:38

Hallå i stugan!
Gud vad fint ni fick till det med dekorationerna och tårtorna. Förstår att det blev jättelyckat.
Synd bara att lilla Embla blev sjuk men som sagt vissa barn har en förmåga att få precis allt.
Använder mig av samma termometer metod här hemma men mina gamlingar får nöja sig med "handpåläggning". Brukar också vara rätt säkert om man känner med insidan av handleden på magen.
Här är fullt upp och kommer nog vara så ett tag framöver.
Kram

http://www.ciabel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards