Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Kajsa Varg - 26 oktober 2009 23:26

Idag var jag till sjukhuset,sen passade Agnes och jag på att gå på museum,hon fick välja och det blev Biotopia i Uppsala.Vi hade en skön stund,gick runt och kollade på djur"uppstoppade"sen hade de byggt upp den miljo som djuren bor i.Det var också ljud så man hörde djuren,det blev natt sen gryning o dag.Du kunde också genom datorerna som fanns kolla vad djuren hette o vise versa.

Sen fanns det ett rum där du kunde gå in o måla i,just nu så kunde du trycka med färg löv m.m fanns tygbitar som du kunde ta,sen fanns det också papper om du ville måla.Synd att man inte visste eller tänkt på skulle varit roligt att ha haft en t-shirt o tryckt på.Men nu vet vi så nästa gång tar Agnes t-shirten med sig.

Sen blev man ju lite sugen på att stoppa i sig lite,då fanns det ett litet Hugos kafè,härlig kille som jobbade där tycker jag,fast han glömde bort Agnes pannkakor.

För honom fanns det inga problem i världen,Agnes åt pannkakor med jordgubbssylt grädde sen hade han lagt i mashmallows o ett glas juice för mig blev det en macka med kikärtsröra lök o persilja o gurka i brödet var bakat på majsmjöl och något mer som jag glömt o kaffe.Naturligt vis när jag skulle betala så låg ju väskan inlåst i skåpet,ingen fara hämta den du så ska vi fixa juicen i apelsin roboten som han skaffat.Så Agnes följer med så håller han på att instruera henne hyr man fixar juice.Sen så glömde han ju som sagt hennes mat,men det var ju inte undra på.Han pratade med folk till höger o vänster,servade hit o dit,gummor som frågade saker sen hör man killen säger -nej nej det är inga problem det är bra med utmaningar då klär man sig alltid något nytt.Han var en man med en kvinnas hjärna,han kunde göra massor med saker samtidigt men han glömde ju Agnes mat hon var lite putt men man kunde ju bara inte bli sur på en sån man.Sen fick hon ju sin mat o fick ta mer juice.

Sen var vi in på en affär,som heter Mamsell,är ni i Uppsala ta ett besök dit vid hemslöjden och domkyrkan ligger det.

En affär som säljer nostalgi saker,de hade så mycket så den affären var inte sista gången jag besökte.Sen säljer de Uppsala kulan en stor julkula typ som är målad o med glitter på sen är domkyrkan o slottet o lite mer uppsala motiv målade på den.Den ska jag köpa sedan har jag bestämt.

Detta är vad jag köpte.

nostalgi tuggummi,änglar folkdansparad,en krok här bor en prins och Agnes köpte en burk pruttlera som hade namnet prinsessan på fjärten den hade vi mycket kul med:-)

Nej adjöss med er alla godingar vi hörs i morgon,tack alla för era inlägg älskar er för dem ni är,hade gott igelkott:-)

  

Hus intill upplandsmuseet vid fyrisån.

 

Upplandsmuseet.

   

Domkyrkan.

                       

Ett blått hus,lite ovanligt men lite vackert.

  

Men var är den blå färgen???? :-)  

   

Nostalgi tuggumin,med stimorol smak,men ack det var de dyraste tuggummin jag köpt någonsin.      

En strut Ingefärskarameller. 

 

Karin o Daniels lille prins är född.Då måste han ju bara ha en så söt hängare,till sin första morgon rock kanske.Söt var den iallafall.  

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards