Kajsa-Varg.

Alla inlägg under september 2010

Av Kajsa Varg - 30 september 2010 02:07

Imorrn Torsdag så åker vi så fort vi är klara till stugan, och ska fixa vintersömnen för den.

Sen på Fredag så kommer sotaren kl.7 på morgonen,huga jag som är så morgontrött av mig.

Men vi får hoppas att vi kan grilla med barnen i öppna spisen sedan på kvällningen,ohhhhh vad mysigt det ska bli,får nog köpa en flaska rött o lite ost o vindruvor med upp också.

Sen får man hoppas att man frisknar till när man kommer upp och inandas den friska härliga Norrlandsluften.

Ha det så gott nu alla goa vänner ,detta är till er för ni är så underbara o kikar in här ni är guld värda.KRAMIZAR på er så hörs vi på Måndag.


                                        

Av Kajsa Varg - 29 september 2010 00:38

Varit hemma från jobbet nu  i 2 dagar så nu får  man fasen bli bättre,har ledsnat på att må skit.

Nu blir vi kanske/troligtvis en dag försenad till stugan,för har jag ont i halsen imorrn så åker jag till doktorn och tar ett halsprov.

Men jag måste bara skriva om mina doggs,de har rykt ihop flera flera gånger ikväll ingen ger sig.

Fy fadderuttan vilket liv det blir o man blir ju rädd o upptrissad,sedan Chisa blir ju så arg så hugger man tag i henne så börjar hon ju göra utfall på mina armar.

  

Men de tror väl fortfarande att de bråkar med varandra,sista bråket här på kvällen så hade gubben kommit hem så han tar Chisa i nackskinnet och lyfter upp henne o jag tar Hjördis och så går guben ut med Chisa i köket.

Efter ett tag slutar de morra,och jag tar Hjördis i knät och hela hon skakar.

  

Visst de har rykt ihop några gånger förr men inte som ikväll  det har säkert rykt ihop 4 gånger nu ikväll.

  

KAN DET VARA SÅ ATT CHISA HAR LÖP PÅ GÅNG. ni som har hundar kanske vet,är ju första gången jag har 2 tikar.

Här är det kallt ikväll undra om det blir första frosten som blir????

Kommer igen imorgon,ha det så gott alla vänner sussi gott alla.

  


Av Kajsa Varg - 27 september 2010 21:15

Ja idag har varit en liggande dag,förkylningen drog med sig en hög hög feber så man har inte kunnat gjort annat än orkat ligga til sängs.

Hundarna har lilljäntan tagit hand om när hon kom hem från skolan,en promenad sedan hade mor gjort mackor tills hon kom hem.

Sedan på kvällen när andra jäntan skulle iväg och rida då gick guben en långpromenad med dem.

Kul!!!!när han sedan kom hem så hade de rullat sig i nåt gott,det blev dusch för båda,men guben var inte glad alls:-)

Nej nu får man hoppas man snart blir bättre för jag hatar  detta,sen vill man ju bli av med febern åtminstonde för Osndag natt eller på Torsdag åker vi upp til stugan över helgen.

Ska dit o fixa l,ska lägga ut jord där det blitt bortnött o sedan stänga av vattnet för vinter.

Tänk om man skulle kunna åka dit och fira jul,gud va underbart det skulle vara.

Vatten kan man ju få ändå hos min kompis så det är ju inga problem:-)man får ta det enkelt så funkar det mesta.                                            

                                   

    

I Lördags kväll var dotras kille hit med en bia bädd till hundarna det ser ut som en liten blå stuga med tak,men de som är så vana att ligga tätt intil med matte inte vil de ligga nattetid i deras hus då inte.

Men när man har bädden i vardagrummet intill fåtöljen där jag sitter då lägger de sig i den.

Ha det så gott alla goa vänner och hoppas ni slipper denna j-kla förkylning som jag fått,tycker det nästan det känns som det är en influensa i kroppen.


Av Kajsa Varg - 25 september 2010 22:03

Ja nu sitter man framför datan o teven o latar sig i fåtöljen.

Igår på jobbet så pratade de om förkylningar o jag säger då att,-ja här man klarat sig sedan i våras från förkylningar fast alla i familjen varit dåliga.

Man ska då aldrig säga sådana saker,här sitter jag nu fryser har  ont i halsen snuvig och bara nyser.

Jag som nästan får panik när jag blir förkyld.

Idag var jag o guben ner till dotra på f.m för att ta en fika med dotra o Kristoffer hennes goa kille.

Kristoffer slängde ihop en äppelpaj o jag satt på kaffet,för dotra höll på med pastasallad för 80 personer.

Herrejestanes vad mycket sallad 3 stora backar/lådor fulla med pastasallad,hon ska nämligen hjälpa till på ett bröllop i dag.

Hon ska servera diska koka kaffe o sedan så har hon bakat eget pan-rich bröd ca; 100 st

Ja sedan så har hon ju en jobbarkompis med som också hjälper till med severing o disk m.m

sedan så ska dotras kusin stå i baren o servera,så jag hoppas att allt klaffar bra.

Har sagt till dotra flera gånger att hon skulle sätta ut lappar att hon kan hjälpa till o fixa vid bröllop och begravningar.

För hon är så duktig att fixa o baka tårtor m.m.,sedan så är hon ju utbildad kock o jobbar som kock på ett hotell på Arlanda.

Ja åter till åppelpajen då som Kristoffer gjorde till kaffet,så himla gott det var o med mitt smaskiga kaffe mmmmmmumsfillibabba.

Sen när dotra skulle iväg så åkte vi hem o guben klippte gräset o jag började med maten, så blev det rester från gårdagens kvällsmat kålpuddig potatis brunsås och lingonsylt det bästa som finns.

Sedan så kokade jag äppelmos ca.10 liter,är ju så gott men lite jobbigt att göra.

Den ska ju passeras i vagga för då blir den som bäst,men iochmed att jag inte kännde mig så bra så fick guben hoppa in på slutet o hjälpa till..

Nej nu ska jag gå och hjälpa dotra med sina tänder  för hon ska sussa.

Ha det så gott alla goa bloggarvänner o medmänniskor,kramizen på er.

 





Av Kajsa Varg - 17 september 2010 01:46

Idag när man kom hem från jobbet så var jag så slut så jag la mig på sängen o vipps så  sov jag till 18.00 fasen vad allt blev segt sedan.

Men mat blev det iallafall frasvåflor med nykokt lingon sylt o vispgrädde,så ruggigt gott.

Sedan på kvällen så blev det halvåtta hos mig tillsammans med barnen o guben o sonen drog iväg till sonens träning,han har nu gått med i Strovreta innebandylag i div.4 .Pudlisarna fick följa med  så fick de en långprommis i Storvreta.

Sedan så sa lilltjejen -mamma du får titta i mitt hår sedan,-det är så att nu måste man hålla koll på barnens hår när de börjar på hösten för det kommer alltid löss i skolan då.

Sedan så kommer man ju på dem snabbare också,tro det eller ej så HEMSKT 5 stycken trillade det ur hennes hår när jag kammade.

Där fick man för man glömt tittat under 1 veckas tid,kikar o kammar sedan på mig själv o mycket riktigt hade 2 st.hyresgäster i mitt också.

Nu är hela familjen kollad det var än så länge bara vi 2 som råkat illa ut,det värsta är väl att dessa små äckliga rackare blir  allt vanligare i skolorna på barnen o allt mer resistenta mot medlen.

Men man kan ju fundera över var sjutton uppkommer de från,en annan som också tvättar håret så ofta o färgar det.

Så imorrn blir det att inhandla medel på apoteket så man får bort dessa.


Nej nu är det dags att sussa kudden så man orkar upp imorrn,ska ju på sjukgymnastiken men har ingen lust när man har  såna där äckel i håret.

Men vi får se hur det blir,är iallafall ledig från jobbet hade tagit en semesterdag för att åka till mor o hjälpa henne tvätta fönster medan barnen var i skolan.

Men nu får man ha lilldotra hemma från skolan o sedan så vet man ju inte om mor o far vill att man kommer på besök,men men Uppsala apoteket blir det iallafall.


Ha det så gott o önskar er alla en så bra Fredag som ni baramkan ha o ta`t lugnt,kramen på er alla.

Av Kajsa Varg - 8 september 2010 17:40

Ja i Måndags var jag på akupunktur efter jobbet,o största jäntan ringde o ville följa med in till Uppsala.

Så efter jobbet hämtade jag dem,så medan jag låg o fick mina nålar så åkte hon sina ärenden.

Denna gång fick jag 2 nålar till en i vardera hand mellan tumme o pekfinger,hujedamej ni ska veta att det gör så ont.

Nålar i ländrygg o rumpa o nålar mellan fingrarna,när sjukgymnasten kom o vred på nålarna så är det bara att försöka andas :-))tänkte faktisk o andades som när jag skulle föda barn:-))

När jag sedan var klar att stiga upp,ja jag var så trött o slut o jättemosig,började o frysa när jag kom på benen tillslut,tur att jäntan var med så hon fick köra bilen.

Sen var vi till Ikea o käkade lite o sen in på KappAhl skulle köpa byxor till Agnes men köpte en tunika som var full med rosmönster.

Sen bar det snabbt hem för jag o jäntan hade ju ridlektioner kl.18.00.vi började med att i stallet sitta på en stol o rulla en rulle under fötterna.

Det var en övning som var bra för fötterna oatt man typ kände av fötterna bra i stigbygeln.

Sedan var det jäntan som red o hon rider fint tjejen,efter när hon fixade o höll på med sin älskade sköthäst så var det dags för min tur:-)

Ridläraren gjorde något med mitt ben som hon kallar plankan när jag satt uppe på hästen.

Hon höllen planka under min fot o jag skulle slappna av i benet,sen höl hon på o grejade upp o ned med benet o sen till slut när rörelsen bara kom att vara nere vid foten så liksom gungade hon plankan under foten o jag skulle bara följa rörelserna.

Båda benen sedan var det klart att skritta iväghu va läskigt o stelt man satt o ländryggen uschiannemej hur det känndes.

Men det var bara att slappna av i kroppen o följa med i hästens rörelser,sen så var det  djuputandning o sjunka ner i sitsen då stannade hästen.

Så det är mycket andning o rörelser o hästen går som man vill,otroligt men jag hoppas nu att jag kan fortsätta med detta för jag tror på det här att mina ryggmuskler får bra gymnastik o att de töjer på sig liksom.


Nej nu blir det skjutsning till Almunge tonåringen ska till kyrkans ungdomscafè,kikar in senare efter maten.

.Ha dè alla .

Av Kajsa Varg - 5 september 2010 21:36

Ja igår var vi på 50-årsfest,hos grannen,barnen ville absolut ej med.

Ja då fick de vara hemma,men samtidigt var det ju bra så hundarna fick sällskap.Killen vi var hos har rustat ett gammalt hus som varit frälsningsarmens "tror jag det var"men rackarns vad fint han gjort,vi satt i stora församlingssalen o åt,ja det var verkligen fint o god mat o vin .   Sen blev det lite dans senare på kvällen,men då ringer tjejerna och talar om att de gjort en tårta,och hönsmamma som man är då så passade jag på o sa till guben att jag går hem till tjejerna o äter lite tårta med dem så kommer jag tillbaka.

Men när jag var hemma hos dem,inte hade jag lust att gå tillbaka sedan:-)nej sen när vi fikat o tjejerna lagt sig så var det dags för mig också att göra säng.

Fy sjutton vad man är trött hela tiden tycker jag,sen har jag fått tillbaka värken i axeln,så nu har man svårt att lyfta upp armen så man får se hur det går på jobbet imorrn.

Blir så frustrerad över att man hela tiden ska få så förbaskat ont om man ska göra saker"Jobba"är ju så svårt sen när man trivs med gänget på jobbet.


I fredagsså hade jag min mor o far här på besök,så far min gick en stund till grannen o spelade fiol och jag guben och mor min åkte till Thun`s för att inhandla lite kläder till kalaset vi skulle på.

Mor köpte en massa choklad till barnen o 3 stora chokladkakor till sig ja då slipper jag prova sa hon och såg glad ut.

Jag hittade en tunika utan ärmar o i typ jeanstyg fast ett svalt o lite glatt tyg,har ju ingen kamera så jag kan ju inte fota den heller så ni ser.Men otroligt skön var den.


Storflickan o barnbarnet är på Kreta eller rättare sagt nu är de på väg hem i skrivande stund,hon ringde tidigare idag o var arg.

Hon hade nämligen ringt in o bokat en sista minuten resa 2 veckor på Kreta,men tidigare idag när hon tittade på biljetten så stod avresa idag.

Nej så det var rena turen att hon tittade på biljetten att planet skulle lyfta kl 22 ikväll,men hon ska ringa o höra vad som hänt.

Inget vidare kul heller när man räknat ut att man ska vara där i 2 veckor o sedan får man resa hem efter 1 vecka.

Men då säger storjänta att jag försöker boka en till resa, NEJ !!ropar Embla jag vill vara hemma hos mormor.

Så nu blir  det nog en weekend resa för storjänta o killen hennes istället.


Men ni skulle sett vi hade besök av grannen i Fredags när mor o far var här o då skulle vi ringa upp jäntan på  Skype,man ringer via datorn o samtidigt så ser man dem i datorn när vi pratar med varandra.

Då tror nämligen grannen att hon sitter nere i Almunge o pratar,men då talar vi om för honom att nej nej de sitter på ett hotell rum på Kreta.

Ja herregud så förvånad han blev :-) han tog sig för huvudet o ja  jestanes jag trodde han skulle tuppa av :-)) ja det såg för roligt ut,inte lätt för äldre som inte hänger med i datavärlden.


Nej nu hoppas jag att guben kommer hem snart,för sonen flickvännen o min gube har varit till Örebro för att titta på bil.

Sonen har fått för sig att han ska köpa en golf,men denna bil var inte mycket för världen när de tittat på den men den var väldigt fin på bild.

Men han kan ta det lugnt o kika lite mer eftersom han han vår gammelskrutt så länge att köra med.

Nej nu ska jag spela lite spel på Facebook innan det blir sängen och imorrn efter jobbet blir det akupunktur i Uppsala hujedamej hoppas  det inte gör lika ont den här gången.

Ha det så gott alla bloggarvänner önskar er en underbar Måndag.


Här kommer lite gamla bilder jag hittade som var så söta.

   

Dessa bilder med lilla voffsingen hittade jag hos en kompis,som kände ensom hade valpar till salu o en av dem är denna söta lilla.  

    

Tänk imorgon ska jag ta ridlektion:-)jäntans ridlärare sa att det kan jhälpa om man har ryggont ,det blir mycket centrerad ridning kan jag tänka mig.Så kanske blir det denna häst jag får rida o han heter Snoken.

  



Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards