Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 17 september 2010

Hujedamej

Av Kajsa Varg - 17 september 2010 01:46

Idag när man kom hem från jobbet så var jag så slut så jag la mig på sängen o vipps så  sov jag till 18.00 fasen vad allt blev segt sedan.

Men mat blev det iallafall frasvåflor med nykokt lingon sylt o vispgrädde,så ruggigt gott.

Sedan på kvällen så blev det halvåtta hos mig tillsammans med barnen o guben o sonen drog iväg till sonens träning,han har nu gått med i Strovreta innebandylag i div.4 .Pudlisarna fick följa med  så fick de en långprommis i Storvreta.

Sedan så sa lilltjejen -mamma du får titta i mitt hår sedan,-det är så att nu måste man hålla koll på barnens hår när de börjar på hösten för det kommer alltid löss i skolan då.

Sedan så kommer man ju på dem snabbare också,tro det eller ej så HEMSKT 5 stycken trillade det ur hennes hår när jag kammade.

Där fick man för man glömt tittat under 1 veckas tid,kikar o kammar sedan på mig själv o mycket riktigt hade 2 st.hyresgäster i mitt också.

Nu är hela familjen kollad det var än så länge bara vi 2 som råkat illa ut,det värsta är väl att dessa små äckliga rackare blir  allt vanligare i skolorna på barnen o allt mer resistenta mot medlen.

Men man kan ju fundera över var sjutton uppkommer de från,en annan som också tvättar håret så ofta o färgar det.

Så imorrn blir det att inhandla medel på apoteket så man får bort dessa.


Nej nu är det dags att sussa kudden så man orkar upp imorrn,ska ju på sjukgymnastiken men har ingen lust när man har  såna där äckel i håret.

Men vi får se hur det blir,är iallafall ledig från jobbet hade tagit en semesterdag för att åka till mor o hjälpa henne tvätta fönster medan barnen var i skolan.

Men nu får man ha lilldotra hemma från skolan o sedan så vet man ju inte om mor o far vill att man kommer på besök,men men Uppsala apoteket blir det iallafall.


Ha det så gott o önskar er alla en så bra Fredag som ni baramkan ha o ta`t lugnt,kramen på er alla.

 
 
Lena

Lena

17 september 2010 12:21

Ja fy så jobbigt,men typiskt när skolan börjar.
Ha en skön helg nu Karin.Och hoppas du får vila dig lite.
En stor kram från Lena.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

17 september 2010 15:25

Hujedamej vad äckliga de där krypen är! Vi har haft besök av dem ett par tre gånger de senaste åren. Jag har köpt hem en batteridriven luskam som elektrifierar lössen och äggen så att man slipper använda medel från apoteket. Har haft tur sedan i köpte den så vi har inte provat den.
Önskar dig en fin helg! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

19 september 2010 14:59

Jobbigt när man blir så trött. Kul att du också gillar "Halv åtta hos mig" Tråkigt detta med lössen blivit resistenta mot bekämpningsmedel. Inte lätt för barnen att få sånt och måsta behandlas titt som tätt. Jag hade turen som inte fick löss som barn. Vet ju att det alltid förekommit. Hoppas du mår bättre nu och att lössen försvunnit.

Ha en fin valdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Anneli & Twix

Anneli & Twix

24 september 2010 16:23

Hej kära Karin! Lääänge sen jag lämnade ett handavtryck här...

Huvaligen desssa hemsa små kryp, jag får rysningar av bara vetskapen att man kan få det när som helst...

Jag och sönerna har haft det en gång och då höll jag på bli hår lös vill jag lova :) Höll på som bara den med kammen... Hoppas att ni snart av är med dessa otrevliga hyresgäster...

Ha det så gott och en trevlig helg önskar vi er! kramkram

http://pottipotti.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

24 september 2010 18:00

Hej vännen!
Ja det blir inte ofta själv heller,men det finns ju så mycket annat också man måste göra.
Det nya medlet var jättebra,så det var lätt att bli av med hyresgästerna,som tur var är ju som sagt inget vidare det där.
Men man som sagt kammar o kammar har tappat jättemycket hår på det viset nu:-)) men det kommer väl tillbaka får man hoppas.
Ha det så gott o storea kramen tillbaka till dig o Twixen.

 
Kerstin

Kerstin

24 september 2010 21:56

JA det här med höstlöss det har man som tur var kommit ifrån...barnen är ju vuxna *Ler*...kommer ihåg en gång när vi fick dessa "underbara" kryp hela familjen, fem barn och två vuxna. Nu är det bara hundarna som får kusar och just nu har våra tre bäbisar rävskabb!
Trevlig Helg o kramen!

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

25 september 2010 22:03

Stackare det blir ju sånt kliande för dem,men är det inte svårt att få bort skabben.
Mina har inte råkat ut för några hyresgäster i pälsen ännu,men den dagen kommer väl också.
Men hade Berner Sennen förut och då hade min stora hane fått sällskap i pälsen,inte lätt att ha stora hundar när man ska tvätta dem i badkaret:-)men det känner du till kan jag tänka som har 2.
Tack för titten o ha det så gott,kramiz Karin o svartnosarna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards