Kajsa-Varg.

Alla inlägg under juli 2009

Av Kajsa Varg - 28 juli 2009 20:33

Nu sticker vi strax till stugan,hoppas bara att filmerna fungerar att titta på.

Jag har haft hemska problem med att få in saker på bloggen idag.

Igår satt jag och skulle skriva inne hos er,helt plötsligt försvinner allt sen gick det inte alls att komma in på bloggen.

Men jag hoppas ni har haft det skönt o nu på kvällningen ser det ut att bli vackert väder det ska bli skönt.

Lena du fick väl mycket bär till att göra paj av=)

Hälsar så här istället till er alla sköna härliga bloggare,ha det nu så gott o kramen på er.Vi hörs igen.

Av Kajsa Varg - 28 juli 2009 13:17

Ja vi kör en till,måste ju få med min andra prinsessa också.

Av Kajsa Varg - 28 juli 2009 12:56

Här kommer film nr.2 med mina fyrbenta älsklingar.Inte bra filmat huga,men får man öva lite mer så ska det nog bli bättre.

Av Kajsa Varg - 28 juli 2009 12:38

Här kommer lite film igen,dålig filmare och Chisa får absolut inte igång Hjördis.Hon vill hålla på med annat idag,men det är typiskt för igår så lekte de som bara den.Men då hade jag inte laddat klart kameran.

Detta kommer att bli det sista inlägget för den här veckan,vi åker upp till stugan inatt.

Men ha det så gott alla bloggare o medmänniskor,så får vi hoppas vi hoppas på lite solsken.


Av Kajsa Varg - 27 juli 2009 23:56

Måste bara lägga in kort på en fjäril som jag aldrig sett förut,fint nästan blekt pistage grönoch beige kropp.Far min trodde det var en pappersfjäril=)

Är det någon som kan eller vet vad den heter,snälla skriv!!

Av Kajsa Varg - 27 juli 2009 23:08

Måste skriva lite om den lilla damen Hjördis,det har gått så bra med Hjördis o hon stortrivs hos oss.

Har varit så duktig när hon vill ut o kissa eller nr.2,då kommer hon fram till mig o gnyr lite då vet man vad det är på gång.

Eller så går hon ut till ytterdörren,det måste man säga är duktigt av en 8-veckors valp.

När vi går ut på gården,oj! vilket röj det är nu.Chisa leker med Hjördis eller rättare sagt så är det Hjördis som kör igång Chisa.Hon springer runt Chisa i full fart hoppar upp på henne,sen är det ombytta roller o ni skulle höra den lilla vad hon sätter igång o skäller o morrar när de leker.

Det är så underbart att titta på dem,man riktigt njuter av att se sina små.Grannen var över o fick se dem leka,han sa att det var som att se Chisa

leka med sin skugga.

Har också borstat den lille damen idag,men oj vad det var svårt att vara stilla.'Sen har vi klippt klorna på en framtass idag,och hon var så duktig.

När det är matdax så vill Hjördis gärna äta av Chisa`s mat,men där är det stopp.Ja de klarar det så bra mina fyrbenta tjejer.Ska försöka hinna med en film på tjejerna imorgon.


Idag har jag också plockat 4 liter trädgårdshallon,mer körsbär till frysen.

Hallonen frös jag in,sen har jag kokat hallonsylt på 2 liter.

Så himla mycket bär i år,plommon är det också massor av men däremot så får vi nästan inga äpplen.

Sen har jag en vindruvsplanta som bär 3 klasar vindruvor,men inte så stora så vi får se hur det går med dem.

Ja det var lite från denna dag,ha det så gott alla vänner o medmänniskor.




Av Kajsa Varg - 25 juli 2009 21:32

Film på Chisa och Hjördis som leker på gräsmattan för första gången

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards