Kajsa-Varg.

Alla inlägg under december 2009

Av Kajsa Varg - 31 december 2009 23:20

Då är vi inne i ett nytt år snart,och därmed vill jag önska alla mina bloggarvänner LENA O ALINASVARTLOCK`S,EWA PRIMAPORE,ANNELIE O TWIX HELENA PUDELFNATT,JAANA ZENDEX,WIPER,KERSTIN O ALLA HUNDARNA,MARSIPAN,LISA,CIA O NAPOLEON,PISAN,ULLA,SUSSI,CAROLINA O LATTEoch alla andra medmänniskor EN STOR OCH VARM KRAM OCH ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!!!!!!!

                                                  


                                                                                             


                                                  


                                                  


   

Av Kajsa Varg - 29 december 2009 15:35

Idag har man varit på prommis med hundarna,tror nog att Chisa tyckte det var lite kallt om de små tassarna 10- så det känndes lite bitit.Gick förbi Thun`s så inni bomben med bilar,brukar inte vara så här mycket folk en vanlig vardag.

Sen hem för att dricka kaffe ohh vad det smakade gott,sen var det dags för guben att åka iväg till jobbet.

Ellen har fotat voffsingarna,Hjördis med tomte.Snart ska vi grädda tunnpannkaka ska bli så gott.

Lilla Hjördis så go,som älskar att ligga i soffan på kuddarna.

  

Chisa med julklappen.

  

Av Kajsa Varg - 28 december 2009 22:46

Då har man varit på bandy match i Allians,det var så mycket folk som ville se de två Uppsala lagen Sirius mot Storvreta,så egentligen skulle de haft en annan plan där de fanns fler läktarplatser.Det var jämt mellan lagen,men jag tyckte då att Sirius var ett snäpp bättre än Storvreta men Storvreta hade en väldigt duktig målvakt.

Blev så glad när matchen slutade 1-1 men kom sen på att det blev oavgjort då blir det ju straffar tills ett lag vunnit.Det blev Storvreta som tog hem segern vid straffarna 5-3 .


Av Kajsa Varg - 28 december 2009 15:26

Igår var tonåringen o jag in till Upsala för dotra skulle handla kläder,hon hade fått presentkort på kapp-ahl och ville in o handla byxor.

Hon blev ägare till 2 par byxor ett par tight`s och jag hittade en tröja till mig och lilljäntan hittade jag 3 par byxor o en kite kat tröja och en blus med väst till,och inget onödiga köp vi hittade precis det vi skulle ha förutom till mig då.Nej fy fasen inte roligt när man står där o ska prova kläder o allt man provar sitter så eländigt,jag min stackare :-)som behöver ett par byxor nu,för de håller inte länger till,men bäst vore väl att köpa gumbyxor sådana med resår i .Varför fortsätter man o jäsa över fast man äter så lite,och när man var yngre då var man smal som en sticka och åt massor.


På morgonen och sedan på kvällningen så var guben iväg med sonen på match,det spelas Storvretacupen nu i några dagar,vår son fick stå en av dessa matcher då vann de,sen fick han stå på matchen i morse mot ett finskt lag och han gjorde då en kanon match och hans lag vann jättekul.Sen har de en match i allianshallen i kväl men då får han sitta på bänken,och lämna plats till den andra målvakten.

Då får jag skjutsa in o titta för guben jobbar e.m.,det värsta är ju att jag blir så nervig  när laget spelar fast värst är det ju när min grabb står i mål så det blir inte så jobbigt ikväll.Men håll tummarna för Sirius att de vinner.

      


Av Kajsa Varg - 25 december 2009 23:09

Här kommer lite kort från vår julafton med barnens favorit som kom ända från Nordpolen.

    Hjördis hälsar på tomten. 

Här kommer kort på granen som frun i huset och hennes son varit ut i skogen o hämtat alldeles själva,vilken njutning det va.Men otroligt svårt att se hur den såg ut med så mycket snö o is på,men helt godkänd eller vad tycker ni.

     

Mysbelysning.

        

Av Kajsa Varg - 25 december 2009 21:44

Ja julafton förflöt bra,förutom att äldsta jäntan som skulle börja jobba vid 03 på morgonen fick ringa och sjukskriva sig 1 timme senare så var det dags för magsjuka.Så vi får se hur länge vi klarar oss från detta elände.

Önskar er alla en god fortsättning på julen.

  


Av Kajsa Varg - 23 december 2009 01:43

I morse häll jag nästan på att försova mig,var till sjukgymnasten för mer nålar.Det gjorde så fruktansvärt ont så jag visste inte vad jag skulle ta mig till.Men då talade hon om att bara för jag hade haft så ont i ländryggen dagen före,så gör det ont men det är bra att det gör ont för då gör det värkan.Men har jag lika ont nästa vecka jag ska dit igen vet jag ej om jag klarar av det.

Sen när jag var klar så var det igäg och köpa julklappar till barnen,men i år har vi sagt att det blir mindre klappar,för är man sjukskriven så här länge så blir det inte mycket  pengar.

Vi hittade det vi skulle,sen får guben och äldsta grabben åka in och handla maten imorgon.

Sen ringde jag till dotra och pratade lite,då hade hon precis kommit från jobbet och hon hade hämtat Embla på dagis.

Då talade hon om att de skulle åkt in också och handlat men Embla ville vara hemma och sova,sen gick det snabbt,hon kräktes o kräktes sen rann det i båda ändar en riktig ordentlig magsjuka har hon fått den lilla stackarn.

Så vi fick handla hem lite blåbärssoppa  och mat till dem,men vi ringde när vi var framme sen lämnades kassen utanför dörren.

Vill då rakt inte ha magsjukan nu,sen har magsjukan visst börja härja både på dagis o hos kompisar uscha.

Ja nu är det halvfärdigt här hemma,sen i morgon ska vi till en kompis och gå ut och hämta en gran i skogen ungarna o jag.

Sen blir det en sväng tilll Thun`s kanske en fika med barnen,sen hem o fixa pepparkakshusets trädgård plocka fram alla tomtar ja huga det finns så mycket att göra.

Men kl.18.00 ska ingen städa,då börgar julmys,då ska skinkan i ugnen,granen kläs,tryffeln rullas äta gott och barnen ska spela o kika på uppesittarkväll eller vad det heter.

Håller inte så noga reda på sånt där det är barnen som sagt till att de vill spela.

Sen ska mina svartnosar in i julbadet,det är ett måste att hinna med.


Sen var jag in idag och köpte en piang till svartnosarnas öron,men det vete sjutton om jag törs använda denna men vi får väl pröva,sen blev det en massa träningsgodis sen köpte vi också ett nytt godis som var pytesmå bitar som passar jättebra till när man är ute o tränar o de ska ha beröm sen sa tjejen att det var jättebra att ha till klickergodis.

Kan tala om att hundarna var alldeles galna i det godiset,sen kikade vi på overaller/överdrag varmfodrade till hundarna hittade en modell som det var långa ben och heltäckande förutom en bit nere vid magen.

En sån skulle jag vilja ha till hundarna tänk va skönt när de är ute o pulsar i snön och sen ska in då är det ju bara att ta av overallen och man slipper alla snöklumpar som fastnar på dem,men priset var ju inte det bästa men ska tänka på saken sen.Sen efter jul så ska vi åka in och pröva denpå svartnosarna så får vi se.  

Vet ej om jag hinner med att gå in på era bloggar nu på ett tag,men finns det en lucka så kommer jag.


Men skulle vilja att alla ni som brukar vara inne på min blogg om ni vill förståss,skriv er adress till mig här eller maila mig den på kajsa-varg@telia.com.ni .

Tackar på förhand,SEN ÖNSKAR JAG ER EN UNDERBART MYSIG JUL OCH VAR RÄDDA OM ER OCH VARANDRA.KRAAAAAM PÅ ER FRÅN OSS.

           

Av Kajsa Varg - 21 december 2009 08:39

   God morgon alla vänner,då var det Måndag igen.

Här var alla skolbussar inställda på grund av väglaget,helt galet tycker då jag men inte UL vi kan ju inte låta barnen åka i diket sa de.

Min man åkte ner med ena jänta så hon ej skulle komma försent,när ha så kommer tillbaka så får han en kvart senare åka igen,för då kom det heller ingen buss så jag ringer UL som då talar om att bussarna är inställda till Almunge skola.Sen får vi se att under väderleksförhållanden så utgår ingen ersättning om bussar ställs in.Våra barn hade tur att det fanns en förälder hemma som kunde skjutsa dem till skolan.Så här är det ofta på vintrarna att man får skjutsa barnen till skolan när bussen uteblir,men det är väl det som är tjusningen att bo på landet.Sen att inte förglömma så är det ju barnens föräldrar som är ansvariga att barnen kommer till skolan,inte lätt för alla barn som har båda eller en förälder som jobbar och det är väl nästan övervägande alla föräldrar som jobbar.

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards