Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 23 december 2009

Vill ha mer tid..

Av Kajsa Varg - 23 december 2009 01:43

I morse häll jag nästan på att försova mig,var till sjukgymnasten för mer nålar.Det gjorde så fruktansvärt ont så jag visste inte vad jag skulle ta mig till.Men då talade hon om att bara för jag hade haft så ont i ländryggen dagen före,så gör det ont men det är bra att det gör ont för då gör det värkan.Men har jag lika ont nästa vecka jag ska dit igen vet jag ej om jag klarar av det.

Sen när jag var klar så var det igäg och köpa julklappar till barnen,men i år har vi sagt att det blir mindre klappar,för är man sjukskriven så här länge så blir det inte mycket  pengar.

Vi hittade det vi skulle,sen får guben och äldsta grabben åka in och handla maten imorgon.

Sen ringde jag till dotra och pratade lite,då hade hon precis kommit från jobbet och hon hade hämtat Embla på dagis.

Då talade hon om att de skulle åkt in också och handlat men Embla ville vara hemma och sova,sen gick det snabbt,hon kräktes o kräktes sen rann det i båda ändar en riktig ordentlig magsjuka har hon fått den lilla stackarn.

Så vi fick handla hem lite blåbärssoppa  och mat till dem,men vi ringde när vi var framme sen lämnades kassen utanför dörren.

Vill då rakt inte ha magsjukan nu,sen har magsjukan visst börja härja både på dagis o hos kompisar uscha.

Ja nu är det halvfärdigt här hemma,sen i morgon ska vi till en kompis och gå ut och hämta en gran i skogen ungarna o jag.

Sen blir det en sväng tilll Thun`s kanske en fika med barnen,sen hem o fixa pepparkakshusets trädgård plocka fram alla tomtar ja huga det finns så mycket att göra.

Men kl.18.00 ska ingen städa,då börgar julmys,då ska skinkan i ugnen,granen kläs,tryffeln rullas äta gott och barnen ska spela o kika på uppesittarkväll eller vad det heter.

Håller inte så noga reda på sånt där det är barnen som sagt till att de vill spela.

Sen ska mina svartnosar in i julbadet,det är ett måste att hinna med.


Sen var jag in idag och köpte en piang till svartnosarnas öron,men det vete sjutton om jag törs använda denna men vi får väl pröva,sen blev det en massa träningsgodis sen köpte vi också ett nytt godis som var pytesmå bitar som passar jättebra till när man är ute o tränar o de ska ha beröm sen sa tjejen att det var jättebra att ha till klickergodis.

Kan tala om att hundarna var alldeles galna i det godiset,sen kikade vi på overaller/överdrag varmfodrade till hundarna hittade en modell som det var långa ben och heltäckande förutom en bit nere vid magen.

En sån skulle jag vilja ha till hundarna tänk va skönt när de är ute o pulsar i snön och sen ska in då är det ju bara att ta av overallen och man slipper alla snöklumpar som fastnar på dem,men priset var ju inte det bästa men ska tänka på saken sen.Sen efter jul så ska vi åka in och pröva denpå svartnosarna så får vi se.  

Vet ej om jag hinner med att gå in på era bloggar nu på ett tag,men finns det en lucka så kommer jag.


Men skulle vilja att alla ni som brukar vara inne på min blogg om ni vill förståss,skriv er adress till mig här eller maila mig den på kajsa-varg@telia.com.ni .

Tackar på förhand,SEN ÖNSKAR JAG ER EN UNDERBART MYSIG JUL OCH VAR RÄDDA OM ER OCH VARANDRA.KRAAAAAM PÅ ER FRÅN OSS.

           

 
 
Lena

Lena

23 december 2009 10:07

Hej Karin!
Det var en fin tomte på din bro.Känner stressen när jag läser ditt inlägg,stackars gumman.Ja det behöver inte vara så mkt klappar,huvudsaken tycker jag att man äter och umgås och har trevligt tillsammans.Den där dressen är jättebra så man slipper snöklumpar på benen.Hade en sån förut men vet inte vart den tog vägen.Får nog köpa en ny jag med om det nu behövs,för Alina går ogärna ut när det är kallt.hihi!Men så jäk...dyra dom är.Fina vinterbilder!Ha det så mysigt på uppesittar kvällen!Och många kramar från mig!
Lena Johansson
Stenvretsvägen 4
81492 Skutskär
ÄR DET DENNA ADRESS DU MENAR?

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

23 december 2009 11:36

Uschanamej för magsjuka. Stackars Embla. Hoppas hon blir frisk snart. Ha en fin danföredan! KRAM!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Helena

Helena

23 december 2009 13:55

God Jul och Gott Nytt År på er!
Se till att pussa svartnäsorna från oss imorgon!
Massa kramar!

http://pudelfnatt.wordpress.com

 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

23 december 2009 15:08

Heeej Älskade Vänner!
Förlåt för att vi inte har varit inne på datorn så mycket... Skönt med lov nu. Hoppas att ni har det bra... Och att ni får en UNDERBAR jul och Ett Gott Nytt År!
Kram,

//C&L:-)

http://carolatte.webb.se

 
Pottipotti&Twix

Pottipotti&Twix

23 december 2009 17:29

God jul önskar vi dig Karin och din familj, hoppas att den blir fridfull.

Kramis

http://pottipotti.wordpress.com

 
Ewa. HIllbom

Ewa. HIllbom

23 december 2009 18:33

Hej min vän.
Hoppas att du får en trevlig jul med dina kära.
Vi firar julafton med våra killar, sedan blir det jobbnatt för mej. På annandagen då träffas vi hela min släkt, jätte kul då är det full ös, jag läntar varje jul till den dagen.
Nu ska ni ha det så skönt i jul.
kramar från mej och rödtopparna i Karlholm.

http://www.kennelprimapore.se

 
marsipanen

marsipanen

24 december 2009 11:43

Önskar dej och de dina en skön och underbar JUL.
Hoppas att du slipper värk och magssjuka .
Kramis till dej å svartnosarna!
GOD JUL!

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
kajsa-varg(karin o svartnosarna.

kajsa-varg(karin o svartnosarna.

26 december 2009 00:58

Hejsan Carolina o Latte!
Tyvärr så kommer jag inte in på någon sida hos er,så jag tackar så mycket för hälsningen och önskar er en god fortsättning på julen.
Kramis på er,Karin o svartnosarna.

http://bloggplatsen/kajsa-varg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards