Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 12 december 2009

Av Kajsa Varg - 12 december 2009 17:53

Vilken skön och lugn dag det varit idag,guben jobbar lilltjejen fick hem en kompis och de var ut och lekte i den lilla snö som är.Mamman en bekant till mig stannade och fikade ett tag,sen tog hon båda barnen med sig hem till sig jag och storgrabben körde ner tonårstjejen på friidrotten idag var det avslutning och hon fick ett fint diplom.Grabben och jag åkte sen iväg så han fick då övningsköra vi åkte in och handlade lite,sen åkte vi och tittade på julgran men alla var för små men ack så fina de var nästan som disney granar men bonden tar säkert hem fler från skogen.

Sen åkte vi en sväng upp på skogen så jag kunde släppa hundarna,de älskar ju att springa fritt,sen fick ju jag en skön promenad,vi tränade lite inkallning för Hjördis börjar bli lite slarvig på detta.

Sen var det dags att åka hämta jäntan från friidrotten,sen åkte vi alla ner till stordotra för hon kom från jobbet och ville bjuda på fika för hon hade bakat lussekatter.

Synd att jag inte kom mig för att fota lussekatterna,de var det största jag någonsin sett såå goda var de men ack så mätt man blev.

Då talade hon om att de hade ringt och frågat om hon ville jobba extra på det ena jobbet hon har sen hade de frågat om hon ville jobba extra på restaurangen också.

Men eftersom hon jobbat så intensivt nu ett tag så sa hon ifrån.med tanke på at nästa vecka hade hon tänkt handla julklappar och städa o vara med sin dotter men snacka om att hon var sugen på att få jobba det där extra.Men man kan ju faktiskt inte jobba både dag och natt i flera veckor.


Sen var det bara iväg hem och laga mat,köttfärssås och spagetti,så förbaskat gott det va.

Nu ska barnen och jag pyssla om ett tag,vi ska göra godis pappersänglar 2 ska jag göra till en bloggarängel,sen ska dotra spritsa pepparkakshuset.

Egentligen var vi bortbjudna ikväll på glögg och pepparkakor,men är nog bättre att vara hemma och ta det lugnt med barnen sen är jag väl lite seg så där om man ska gå utan guben:-)känner sig liksom inte riktigt hel att gå utan honom.

På eftermiddagen hade vi sån vacker solnedgång,himlen var så orange och fin,sen så snöade det ganska bra men inte så länge.Imorgon e.m ska vi till kyrkan för att gå på den årliga Lucian det är konfirmander och de som är/varit med i kören ,Vår tonårsdotter ska sjunga 2 låtar solo kan jag så ska jag spela in så ni för höra för hon sjunger så vackert.Men som sagt det är populärt att titta på detta Luciatåg så det brukar vara trångt i kyrkan så det är inte säkert att det funkar men ska försöka.

Chisa har varit väldigt uppåt idag,och det var längesedan,men nu ligger hon tätt intill mig och sover och Hjördis ligger i soffan mmmmmmm mina bästa gosungar älskar dem så.

Ha`t så gott all bloggers,önskar er en skön Lördagskväll.

  

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards