Kajsa-Varg.

Alla inlägg under augusti 2011

Av Kajsa Varg - 30 augusti 2011 21:50

I Lördags var jag o min grabb till Österby på marknad o med oss hade vi mitt barnbarn 0ch mina 2 bonuskillar.

Barnen o vi hade en härlig dag med massor av saker o titta o röra på,sen åt vi korv och åt glass o godis så klart ;-)

Sen var vi hem till min far o hälsade på,o där var det full fart på barnen,när vi sen en gång åkte hem så somnade de på en gång.

När vi sen var hemma så fixade vi iordning grillen o grillade hjortstek och åt tilsammans hela familjen och min svärmor 11st. blev vi,och det var en härlig kväll och mätt blev man.


Igår så jobbade jag en sväng igen och tröttheten slog in på väg hem,men sen så var det bara att sätta fart.

Ut o plockade äpplen o det resulterade i 10 liter äppelmos mmmmriktigt god blev den.

Sen funderar man idag vad jag gjort igår för jag orkade ju knappt ta mig ur sängen...

Nej man måste baske mig lära sig att bara göra lite varje dag,annars så orkar inte kroppen.

UNDRAR sen en sak om det är så att de som har fibromyalgi har en extrem trötthet?

Nej nu säger jag adjöken för idag och lägger in lite kort från marknaden i Österby.


                   

Av Kajsa Varg - 29 augusti 2011 16:10

Ojsan!blev riktigt chockad över hur länge jag varit från bloggen,men måste tala om att det kom en ängel"chef" till vårt jobb,jag bestämde tid för att prata med henne.

Jag kom dit o vi satt tillsammans o pratade i lugn o ro och hon lyssnade o tog in.

Sen talade hon/de om hur man ska göra för att kunna komma tillbaka till sitt jobb i ochmed en sjukskrivn.vilken tid vill du börja,säger hon plötsligt......och jag blev helt ställd.Men sa när min minsta åkt med bussen så kommer jag,helt ok,så nu jobbar jag 32% varannan dag o det funkar jättebra.

När jag kom till jobbet så blev jag så välkommen o tjejerna var så glada,kändes så kul att komma till jobbet igen.

Har fått så mycket beröm av jobbarkompisarna,jag har sån bra hand med de gamla o jag är självgående på att göra saker o en tjej jag arbetade med trivdes så bra att jobba med mig o jag var en jordnära person.

Allt känns så bra så man måste ju få skriva ut de bra också nu,bara så ni inte tycker att jag skryter;-) men första gången som jag riktigt stormtrivs på jobbet måste jag säga.

Sen har jag fått gå från natt till dagen o är ju så roligt att träffa de gamla o prata med dem.

Synd bara att denna chef bara är tillfällig tills den riktiga så att säga kommer,men hon ska fixa till det innan hon kommer.


Ja och idag har jag jobbat då och idag fixade jag efterräter till alla 3 avdelningarna,o istället för pulverkräm eller soppa så gjorde jag Klappgröt med körsbärssaftsmak o till det serverades hallon o mjölk o de slukade allt på tallrikarna:-)


Nu följer lite bilder,sen så är det bara att ta ut äppelpajen ur ugnen o passera äpplena o sen in med hjortsteken i ugnen.

Ha det så gott alla goa medmänniskor.


Här kommer lite bilder från vår semester,bilder på väg upp till stugan Sundsvall o Ångermanland.

                                             

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards