Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Lite smått o gott.

Av Kajsa Varg - 30 augusti 2011 21:50

I Lördags var jag o min grabb till Österby på marknad o med oss hade vi mitt barnbarn 0ch mina 2 bonuskillar.

Barnen o vi hade en härlig dag med massor av saker o titta o röra på,sen åt vi korv och åt glass o godis så klart ;-)

Sen var vi hem till min far o hälsade på,o där var det full fart på barnen,när vi sen en gång åkte hem så somnade de på en gång.

När vi sen var hemma så fixade vi iordning grillen o grillade hjortstek och åt tilsammans hela familjen och min svärmor 11st. blev vi,och det var en härlig kväll och mätt blev man.


Igår så jobbade jag en sväng igen och tröttheten slog in på väg hem,men sen så var det bara att sätta fart.

Ut o plockade äpplen o det resulterade i 10 liter äppelmos mmmmriktigt god blev den.

Sen funderar man idag vad jag gjort igår för jag orkade ju knappt ta mig ur sängen...

Nej man måste baske mig lära sig att bara göra lite varje dag,annars så orkar inte kroppen.

UNDRAR sen en sak om det är så att de som har fibromyalgi har en extrem trötthet?

Nej nu säger jag adjöken för idag och lägger in lite kort från marknaden i Österby.


                   

 
 
wiper

wiper

12 september 2011 08:21

Jag är lite sent ute med min kommentar. Det verkar vara en bra marknad och fina bilder har du satt in. Vad flitig du är som gjort så mycket äppelmos. Jag har själv gett bort alla våra äpplen för jag orkar inte göra nåt av dom. Har husförsäljningen att tänka på. Vad jag har hört så blir man extremt trött till och från av fibromyalgi. Jag tror själv att jag har en lindrigare form.

Sköt om dig
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

14 september 2011 23:29

Ja jag älskar att göra äppelmos,sen kan man göra så mycket av den.
Men ska ni sälja huset o flytta?vart hamnar ni då?
Har pratat vi med om att sälja,för jag orkar inte med den stora trädgården o sen är huset gammalt så det är alltid göra.
Men ungarna skrek i högan sky att de ville bo kvar,men vi får se för man blir ju inte yngre.
Har ju inte alls lika mycket värk nu sen jag började med tabletterna men däremot en hemsk trötthet så jag skulle nog kunna sova dygnet runt.
varma kramar tillbaka till dig.

 
Anneli

Anneli

14 september 2011 21:43

Gokväll!

Ååå så underbart fina bilder Karin... Jadu det är inte alltid så lätt att stoppa sig själv... Man vet så väl men ack så svårt att göra... Men tillslut kanske man kan finna ett mellan ting...

Men så gott med äppelmos och så mycket... Härligt med egen plockade äpplen...

Sköt om dig och hoppas att du får börja må bättre och bli piggare...

Kramar i massor

http://pottipotti.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

14 september 2011 23:22

Tack snälla Annelie!ja det är underbart gott att bara kunna gå ut i trädgården o ta sig ett gott äpple,Kravodlade till på köpet;-)
Mår mycket bättre i värken nu,men däremot en hemsk hemsk trötthet.
kramar tillbaka till dig i massor.















Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards