Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Nu får man skärpa sig.

Av Kajsa Varg - 25 oktober 2011 21:22

Tänk att det ska vara så trögt att gå in på bloggen numer,nästan aldrig inne o inte inne och läser andras bloggar heller.Får försöka bättra mig och hoppas på att jag blir piggare,har sån lust numer att bara få sova är så förbaskat trött hela tiden o sätter jag mig så somnar jag lätt efter en stund.

Har ju hänt en hel dek sen jag var inne sist och skrev och om det sätter jag bara in bilder som jag fotat.

Igår så hade jag bjudit hem mina föräldrar på mat så det blev kålpudding kokt potatis brunsås och lingonsylt,sen hade jag gjort äppelmuffins med kanel till kaffet.

Oj vad vi åt :-) mor och far tyckte det var så gott och de hade ju inte ätit hemlagad mat på länge,eftersom min mamma inte klarar av att laga mat längre o far min kan inte är den bästa på att laga mat så det blir oftast köpt frysmat för dem.

Men tyvärr så tyckte inte min mage om all maten för nu har jag mått dåligt i magen sen igår,men va sjutton det får man ta när det är så himla gott med kålpudding.


Idag har dotra varit i Norrtälje och kört moped hon håller på att ta moppe kort,så nu är det bara skrivningen kvar och den får hon göra inne i Uppsala.


Vi har också haft en kille från Belgien här i en vecka i början av Oktober,skolan där Ellen går har utbyte med en skola i Belgien och i April så åker hon till honom och ska bo där i en vecka.

Så den veckan var intensiv de hade så mycket på programmet som de skulle göra,resor till Uppsala och Stockholm m.m.sen hade vi en familjedag där vi skulle göra något tillsammans och då gjorde vi det med flera familjer som också hade ungdomar från Belgien.

Vi var till en fiskesjö med inplanterad fisk i och de/vi hade en så underbar dag allihop och ungdomarna såg ut att trivas,och en fisk fick jag också :-) en stor regnbågslax som jag sedan tillagade så de fick smaka och den var verkligen god.

Sen så var guben och ungdomarna på kvällen in til Uppsala för att spela bowling,de hade en jätetrevlig kväll.


Här är bild på Pieter och Ellen,sista dagen innan han åker hem.

   

Nu förljer en massa bilder,önskar er alla en härlig Onsdag.

Ellen har blivit medryttare/fodervärd åt ett fullblod som heter Ozzy,så nu blir det ingen vila,plugga häst och ridning för hela slanten.Men det är ju bra för ibland så skjutsar jag henne och då får jag mig en rejäl promenad.

                                

Lite blommor från svärmors trädgård.   Mina egenodlade tomater.

             


I Lördags så var jag till skogen med hundarna,hoppade över ett dike och vipps fullt med svamp:-)

               

Lite blandade bilder.

          

 
 
Anneli

Anneli

28 oktober 2011 13:25

Hej Karin!

Underbara bilder som vanlig, men så tråkigt att du inte är okej... det är jobbigt att vara så trött och ha ont!

Ja det här med bloggandet har försvunnit för fler och fler sen facebook kom, tråkigt tycker jag... Gillar att läsa och kommentera andras bloggar... Ibland känns det här mera personligt än facebook...

Nåväl, krya på dig så gott Kram & trevlig helg!

http://pottipotti.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

29 oktober 2011 11:43

Tack Annelie!ja det där med fb har blivit lite av en koppla av grej för mig,då behöver man inte tänka mycket;-)men ska försöka bättra mig och gå in oftare på bloggen.
Men sen är det mycket tiden också,jobbar man och har barnen så är det mycket för jämnan,när t.ex jag började med bloggen så var jag sjukskriven o då hade man tiden för sig.Tack snälla är på bättringsvägen,men det gäller att tänka på att inte stressa o ta ut sig utan hitta balansen i det man gör,men det är något man måste lära sig.
kramen på dig/er.

 
wiper

wiper

2 november 2011 08:52

Vilken häftig bakgrundsbild. Jag håller med om att det inte funkar så bra just nu på bloggplatsen. Min blogg har blivit låst men det står att bloggen skall vara upplåst. Nu kan man inte ta varken bilder eller text. Jag har skrivit 3 gånger till bloggplatsen men inte fått nåt svar. Dessutom så laddas inte alla bilder in. Vad jobbigt att du inte får sova för då blir man så slut hela dagarna. Synd att du blev dålig av kålpuddingen. Jag har själv svårt med kål men är jättesugen på kålpudding.

Vad roligt att dottern håller på att ta mopedkort. Då är hon snart klar. Vilka fina bilder på dottern och han från Belgien. Jag har själv belgiskt påbrå. Min farmors pappa kom från Belgien. Vilka härliga bilder man får ta del av. Jag blir alldeles lyrisk

Ha en fin onsdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

3 november 2011 18:16

Tack snälla Malin för alla komplimanger :-) du är så snäll du

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards