Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 6 december 2009

Av Kajsa Varg - 6 december 2009 16:53

                                                 

Idag har väl varit lite av en slöardag,men dammsuge några rum har jag gjort och plockat undan lite.Druckit kaffe med dopp och tänd ljus nr.2 huj va det närmar sig och vi som inte fått ut ljusen ute till gran ännu.Sen så åkte guben med en polare till Enköping för att titta på en bil åt oss,men vi får väl se om de va något när han kommer hem.Tycker det verkar vara så mycket konstigt när de sätter ut bilarna på blocket till salu.

Lilla Chisa har kräkts ännu en gång idag,rengöring av öronen går in på sista dagensen blir det meducin dropparna Serolan vet.

Så jäkla tråkigt väder!när sjutton ska vi få vinter kallt och snö??Gillar inte alls det här vädret.

Hundarna blir ju också dyngvåta,ni skulle se Chisa när hon är ute ja först får jag ju lyfta ut henne och sedan trippar hon fram o nästan som försöker springa i luften när hon sätter sig och ska göra då är det på tre ben helst skulle hon nog vilja flyta fram en bit ovanför marken:-)

Nu ska jag nog kolla Ellen lite,hon håller på med pepparkakshus till sin mormor och morfar och det verkar som det är något som är problem inne i köket.

Ha det så gott alla kramisar på er alla medmänniskor.

                            fågelslinga  



Av Kajsa Varg - 6 december 2009 16:43

Inne på http://pottipotti.wordpress.com/hos så har Annelie och Twix ordnat en tävling ,vill ni vara med så gå in på hennes blogg o kolla .Den håller som max på till den 20 december..

Berätta gärna om tävling för era blogg vänner desto fler som är med och håller koll desto roligare…

Av Kajsa Varg - 6 december 2009 00:09

fågelslinga                                                  
                                
                                              

Idag var jag på kyrkans marknad i församlingshemmet,skulle inte vart med men Eva en vän tyckte att jag skulle med ja och så blev det.

Det är en grupp som kallar sig nationella gruppen och samlar in pengar till byar så de ska få friskt vatten t.ex,och idag var det då marknad och sen säljer vi bröd som skänkts.

Jag hade bakat havrekex till dem,sen så var jag där med några av mina halsdukar och smycken,sen säljer min grabb polkagrisstänger i olika smaker som jag tog med mig.Men det gick trögt,6 polkastänger,2 par örhängen,en änglaberlock och ett änglahalsband fick jag sålt.Men roligt iallafall att det blev lite sålt,sen under tiden stickade jag en halv armledsmudd.

Änglaberlockerna satt jag inatt och knåpade ihop,internet låg nere kom inte in alls fasen vad jag blev putt.

Men sen handlade jag en secondhand duk "en jullöpare" saffransbullar med nötmassa i till familjen själv är man ju nötallergiker tyvärr sen blev det en blåbärssockerkaka och en jättefin saffranskaka men den fryser jag in till jul.

Senare åkte vi hem till stortjejen och fikade innan vi skulle hem,fasen va trött man var somnade i soffan orkade knappt upp till kaffet sedan.

Sen bar det av hem o lagade mat det blev potatisgratäng och fläskfile i mustig gräddsås med cherry såååå gott.

Sen slöa framför tv-n med ost vindruvor det är en hemsk last men attans va det är gott.

Ha det så gott alla goa bloggers,imorrn kikar jag in till .

                                                  
                                                  
                                fågelslinga  


Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards