Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 29 september 2010

oj!va mè bråk!!

Av Kajsa Varg - 29 september 2010 00:38

Varit hemma från jobbet nu  i 2 dagar så nu får  man fasen bli bättre,har ledsnat på att må skit.

Nu blir vi kanske/troligtvis en dag försenad till stugan,för har jag ont i halsen imorrn så åker jag till doktorn och tar ett halsprov.

Men jag måste bara skriva om mina doggs,de har rykt ihop flera flera gånger ikväll ingen ger sig.

Fy fadderuttan vilket liv det blir o man blir ju rädd o upptrissad,sedan Chisa blir ju så arg så hugger man tag i henne så börjar hon ju göra utfall på mina armar.

  

Men de tror väl fortfarande att de bråkar med varandra,sista bråket här på kvällen så hade gubben kommit hem så han tar Chisa i nackskinnet och lyfter upp henne o jag tar Hjördis och så går guben ut med Chisa i köket.

Efter ett tag slutar de morra,och jag tar Hjördis i knät och hela hon skakar.

  

Visst de har rykt ihop några gånger förr men inte som ikväll  det har säkert rykt ihop 4 gånger nu ikväll.

  

KAN DET VARA SÅ ATT CHISA HAR LÖP PÅ GÅNG. ni som har hundar kanske vet,är ju första gången jag har 2 tikar.

Här är det kallt ikväll undra om det blir första frosten som blir????

Kommer igen imorgon,ha det så gott alla vänner sussi gott alla.

  


 
 
wiper

wiper

29 september 2010 09:50

Det går så många konstiga förkylningar nu och jag själv känner mig trött fortfarande efter min virus. Vilka fina bilder på din fina hund du bjuder på ;) Jobbigt när hundarna ryker ihop.

Hoppas du får en fin dag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

29 september 2010 12:15

Men då vilka bråktjejer.Och 4 gånger på en kväll hmm?tål de inte varandra då.Är det ingen som ger sig till slut heller?Chisa borde ju vara den rang höga eller?Jaa inget låter väl värre än när hundar börjar slåss.Men ibland kan det låta värre än det är faktiskt.Jag har inget råd att ge dig precis än att antingen får de göra upp själva.Men såklart ska man vara uppmärksam för de kan ju skada varandra.När börjar bråken då?vid matdags eller avundsjuka eller?har du lagt märke till det?kolla upp det Karin.Hoppas det går över snart.
Ingen halsfluss får jag väl hoppas att du har,hujedamig så ont.Krya på dig.
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Kerstin

Kerstin

30 september 2010 21:07

Oj vad jobbigt när de bråkar så där...våra storkillar ryker ihop ibland men oftast om ett byte, mat eller leksak!
Hero blir som en piraya och kan bita i mina armar om han gått igång på nån vovve ute...som du säger så vet han inte riktigt vad han gör!
Det blir säkert bättre efter att löpet är över...

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

8 oktober 2010 23:14

Ja huga de som är stora också då låter det väl destovärre kan jag tänka.
:-)) ja de kan bli riktiga pirayor de små.
Har märkt nu att det bara blir när familjen är de nära,så det är en rikti avundsjuka vem som ska vara nära oss.
Men Hjördis är ju lite större är Chisa o vill ju absolut inte ge sig,så häromdagen blev det blodvite.Som tur var det inte något värre.
Ha det så gott kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards