Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 8 september 2010

En kväll i stallet.

Av Kajsa Varg - 8 september 2010 17:40

Ja i Måndags var jag på akupunktur efter jobbet,o största jäntan ringde o ville följa med in till Uppsala.

Så efter jobbet hämtade jag dem,så medan jag låg o fick mina nålar så åkte hon sina ärenden.

Denna gång fick jag 2 nålar till en i vardera hand mellan tumme o pekfinger,hujedamej ni ska veta att det gör så ont.

Nålar i ländrygg o rumpa o nålar mellan fingrarna,när sjukgymnasten kom o vred på nålarna så är det bara att försöka andas :-))tänkte faktisk o andades som när jag skulle föda barn:-))

När jag sedan var klar att stiga upp,ja jag var så trött o slut o jättemosig,började o frysa när jag kom på benen tillslut,tur att jäntan var med så hon fick köra bilen.

Sen var vi till Ikea o käkade lite o sen in på KappAhl skulle köpa byxor till Agnes men köpte en tunika som var full med rosmönster.

Sen bar det snabbt hem för jag o jäntan hade ju ridlektioner kl.18.00.vi började med att i stallet sitta på en stol o rulla en rulle under fötterna.

Det var en övning som var bra för fötterna oatt man typ kände av fötterna bra i stigbygeln.

Sedan var det jäntan som red o hon rider fint tjejen,efter när hon fixade o höll på med sin älskade sköthäst så var det dags för min tur:-)

Ridläraren gjorde något med mitt ben som hon kallar plankan när jag satt uppe på hästen.

Hon höllen planka under min fot o jag skulle slappna av i benet,sen höl hon på o grejade upp o ned med benet o sen till slut när rörelsen bara kom att vara nere vid foten så liksom gungade hon plankan under foten o jag skulle bara följa rörelserna.

Båda benen sedan var det klart att skritta iväghu va läskigt o stelt man satt o ländryggen uschiannemej hur det känndes.

Men det var bara att slappna av i kroppen o följa med i hästens rörelser,sen så var det  djuputandning o sjunka ner i sitsen då stannade hästen.

Så det är mycket andning o rörelser o hästen går som man vill,otroligt men jag hoppas nu att jag kan fortsätta med detta för jag tror på det här att mina ryggmuskler får bra gymnastik o att de töjer på sig liksom.


Nej nu blir det skjutsning till Almunge tonåringen ska till kyrkans ungdomscafè,kikar in senare efter maten.

.Ha dè alla .

 
 
Pisan

Pisan

14 september 2010 11:27

Hej vännen!! Änglaörhängen kan jag göra åt dig. Men jag minns inte alls vilket halsband det var som du gillade... Minnet är bra men kort :-) Hör av dig så vi kan lösa det hela. Ha en fin tisdag! KRAM! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

14 september 2010 15:39

Heej Karin!
Tack såå Mycket för din goa kommentar!jag blir själv så glad när du kikar in till mej!
Javisst är valparna söta! Och jaa hon söker även helfodervärdar! Är du sugen På en Liten nakenfis eller päls?Dom på bilderna är enbart hanar men hon väntar en ny kull snart!så är du intresserad kan jag vidarebefodra det!
Förstår att akupunkturen gör skitont ajajaj!Du beskrev så man kände hur ont det gör isch!
så häftigt att du börjat ta ridlektioner!Och jag tror som du att det säkert är jättebra för att stärka sin rygg! Men inget jag skulle ge mej in på direkt,Finns nog Inte sååå Stooora hästar som orkar med min vikt heller hahha! En ardenner möjligtvis(Fniss)! Jisses jag är skitskraj för Hästar jag,,Men dom är fin på håll tycker jag iallafall!
Hörs snart igen! Kram ifrån Lisa o pufftöserna + en nakenfis!

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

14 september 2010 19:52

Jaså har du hmm?men vänta lite då.Kanske kanske ordnar det sig i morgon.Inte riktigt säker ännu.Uj så jobbigt det här må du tro Karin.
Tack för att du bryr dig min goa vän.
Bamse kramar från bloggis vännen Lena.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Kajsa Varg

14 september 2010 21:49

Förstår dig nu Lena,har en liten uppmuntran som nu är på plats att skicka till dig.
Vi höres snart igen då,kramis min käre bloggarvän.

 
marsipan

marsipan

15 september 2010 10:36


Hej igen!
Har funderat på att börja rida igen.. har varit ett upphåll på sisådär 30 år *skratt*
Och akupunktur känns, speciellt när man får nålarna på fingrar och tår *ryser*
kramen!

http://marsipan.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

16 september 2010 01:41

Men hallååå där tjejen,får säga att jag verkligen har noll koll längre.Är sällan inne på bloggen o kikar runt till övriga.
Men hur fasen kunde jag glömma bort dig som bloggar så härligt.-skäms på mig:-)
Jättekul att du kikat in,hoppas att allt är bra med dig o de dina o lille vovven.
Så himla kul att jag äntligen kommit igång med ridning,jag har ju alldrig kunnat rida för allergi o när man bodde hemma så var det syskon som var allergiker.
Men nu så har det äntligen hänt,och allergin är så lite nu så det funkar än så länge.
Sen är det ju så mysigt att hålla på med hästarna o pyssla om dem.
Så fundera inte längre utan sätt igång,du vet ju då hur mysigt det är.
Kramen!

 
Anneli

Anneli

16 september 2010 12:51

Heeeeeeeeeej! Kikar in med en höstkram och med en önska om en trevlig helg!

Kraaaaaaaaaaaaam

http://pottipotti.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards