Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Kajsa Varg - 28 oktober 2009 23:27

Då var man hemma igen,idag skjutsade vi Agnes till storasyster i Almunge,men föörst var jag en sväng till Thun`s för att köpa strumpor till mor 5st med motiv blev det sen ett par halkstrumpor.

Sen bar det iväg till mor o far,vi fikade i massor o Ellen hade ju varit upp tidigt och gjort 2 kladdkakor till sin mormor o morfar.Jag tog en promenad med hundarna när vi kommit fram,samma promenix har jag gjort många gånger när man bodde hemma.Men tänk vad man uppskattar allt vackert med bruket o omgivningarna nu än när man bodde hemma,då ville man bara flytta därifrån men nu vill man flytta tillbaka mycket på grund av att det är ett vackert ställe att bo på.

Vi var länge kvar o moran ville bara att jag skulle hjälpa henne när vi var där,far skulle iväg o hjälpa henne men nej Karin hjälper mig.Men far min är så duktig med att hjälpa mor o ta hand om henne,trodde aldrig att han skulle klara av dethär med att ta hand om henne hemma sen hon fick sin stroke.Men han har gått ifrån att aldrig hjälpa till att göra allt och det är såååååå fint tycker jag.Men som sagt det är fördj.ligt att se henne nu för nu sitter hon där hon sitter i sin rullstol o kan inget göra mer än prata.Men det har fått sina fördelar också inom familjen.

Sen direkt från mina föräldrar hem för att packa badkläder till Agnes för hon hade avslutning på simskolan.Så duktig hon va lillskruttan så nu kan hon simma både vanlig bröstsim o ryggsim,sen hade hon tagit 5 märken så då blev man 150kr fattigare.Sen ner till storjäntan för fika o hämta hundarna,sen hem oj va hundarna var glada för att de kommit hem.

Hjördis hon kastade sig iväg o hämtade knuten,sen var det pudelfnatt för hela slanten,upp i soffan runt ner på golvet ut i andra rummet sen tillbaka igen.

Nej nu blir det sängen,för imorgon så är det full rulle igen,Chisa ska till frissan så se hur det går för det är inte Mia som ska fixa henne imorgon.

Nej nu har jag på närmare håll ca:1 mil härifrån,en Pudelkennel som heter Party Lines och det är Christer som ska klippa henne och min lilla donna som inte gillar killar så det ska bli spännande o se hur det går.Men jag hoppas det går bra o att han är snäll mot min lila prinsessa:-)

Ni får se före och efter kort i morgon.

Ha det så gott alla goa rara bloggisar Önskar er en skön morgon dag var rädda om er kram.

  

Agnes simmärken,när jag i samma ålder tog märken så fanns inte ett enda av dessa.

  

Agnes längst bort till hö.Resten av sim bilderna gick inte att ladda upp:-(

  

Brasa från igår kväll,då grillade vi korv i öppna spisen så gött.

  

Lilla"stora" Hjördis hemma hos mor o far,vilar bäst i soffan så klart.  

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards