Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Kajsa Varg - 13 oktober 2009 20:14

Men huga va kallt det var ute!en promenad i hagmark blev det, är så skönt att kunna släppa loss hundarna så de får springa hur mycket de vill.Sen har ju bonden flyttat in korna,annars hade det inte gått.

Det blåser o är nära 0 strecket nu,usch nu börjar det väl med halka o elände.

Svartingarna sprang o jagade varandra o hade jättekul,friskt o skönt men hu så kallt,så skönt att sen komma in i värmen och dricka kaffe med varm blåbärspaj.

Ha nu en skön kväll alla bloggisar,o tat lungt i trafiken i morgon ni som beger er till arbetet,här har det snö slaskat o fryser det till kan det bli halt.

Söta Embla har ätit blåbärspaj hos mormor,mmmmmgott vill ha mera,bra betyg eller hur.

  

Embla gillade inte kamera blixten

   

Så söt man kan vara när man ätit blåbärspaj.

Av Kajsa Varg - 13 oktober 2009 17:36

Då har jag äntligen bestämt vilka bilder jag ska ge till Lenas tävling.Kompisar till barnen åkt hem,maten ligger o smälter i magen.

Barnen har tjatat att de vill ha soppa hur länge som helst,men kan man bara tillaga fisksoppa så är det inte det lättaste.

Nu slängde jag i morötter i vatten och kokade tillsammans med grönsaks o köttbuljong sen i med mer kryddor och vitkål spagetti makaroner massor med hemodlade tomater,turkisk yougert philadephia ost vitlök m.m och till det Aioli o ost mackor o soppan var så god.

Minsta jäntan som aldrig nästan äter något åt 3 tallrikar tillo med aioli.Så nu känner vi oss mätta o belåtna,nu är det bara en go kopp kaffe som väntar.

Sen är det ut med mina älsklingar och idag får jag sällskap av guben,uj va hurtig man låter men det är guben som får slita med mig ut :-)

Senare i kväll hälsar jag på er o ser vad ni haft för er.

  


Av Kajsa Varg - 13 oktober 2009 12:21

Nu är den här,fy imorse när man tittade ut så var det ett vitt lager med snö tjock himla snöslask blä.

Ingen reaktion från ungarna,som brukar bli så glada och fram med jumpadojorna iställe för stövlar sen står mor där med stövlarna -nej jag vill inte jag har stövlar i skolan.Då får väl ungen gå så då,så får hon väl lära sig av misstaget.Men faktiskt så ligger det kvar snön alltså på verandan o i gräset lite här o där.

Nu ska jag sätta in lite mer höstbilder,så ska Lena hjälpa mig.Sen är jag med i hennes tävling också:-)


Nej! nu blir det inget mer känner mig så jäkla hjärntom en stor bedrift att bara tåta ihop några rader.

Lite mer höstbilder.

            

Sen kommer här lite mer bilder hoppas ni orkar,annars får ni låta bli :-)

    

HALLÅ LENA NU ÄR DET KLARRT!!!




Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards