Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Kajsa Varg - 2 oktober 2009 22:40

Måste bara visa lite kort på lille Nisse som mina tjejer bara älskar,de vill ju gärna ha en liten men se det går ej.

Mamman i huset är väldigt allergisk mot katter.Men ialla fall så är det min dotter som är 12 år som fotat lille Nisse.   Hade varit på Ikea o köpt nya handdukar o de tyckte Nisse det var jätteskönt att använda som kudde.

    

Den lilla söta tassen.    

Av Kajsa Varg - 2 oktober 2009 22:26

Här kommer kort på min goa lilla sötnos.De allra första korten när vi klippte henne sitter på mobilen o det kan jag då inte med,hoppas bara dom blev bra så sätter jag in dem en annan dag.

          


Men som sagt det finns inget värre än att fota svarta hundar,som sen har svårt att vara stilla.

Sen ska påpekas att Hjördis inte alls gillar blixten,men vi får försöka charma gammelmatte lite så hon kan fota lillan.För det är en brud som kan ta kort på svarta hundar.

Av Kajsa Varg - 2 oktober 2009 20:01

Ja då har jag varit på valpkursen och det kommer att gå jättebra det känner jag.Sen så behövs det för Hjördis,när vi kom dit så blev hon rädd o gick bakom mig.Men när vi var klara att få åka hem så kändes det nog bra mycket bättre för henne.Vill ni som har hundar så gå in på hennes sida o titta.www.upplandshundskola.se

Vi tränade först i att sitta med hunden o få henne/den att slappna av,tränare tyckte jag skulle ta hundpläden o sätta mig på,sen skulle Hjördis sätta sig med ryggen in mot mig, o man skulle stryka henne på bringan sakta upp o nert det var för att få hunden att slappna av o ta det lugnt.Jättekul när vi sedan skulle upp, jamen visst jag kom för skutsingen inte upp fick liksom halvt lägga mig o sen sätta mig på knä o gå upp.

Men snacka om pinsamt,då säger Mie man kan också sitta på huk.sååååååååååå pinsamt.

  

  



Av Kajsa Varg - 2 oktober 2009 14:33

Här är ett halsband jag gjort höstäpple,tovade äpplet o kulorna sen är det bergskristall livets cirkel.Äpplet.   låset på halsband   Tovat halsband  

Av Kajsa Varg - 2 oktober 2009 14:03


hjördis i norrfällsviken   Tur att jag hade guben hemma idag,Embla har sovit över hos oss så han tog hand om henne på möra och sen skickade han Agnes till skolan.Jag fick då sova en längre stund,eftersom jag har så svårt att sova/somna,sen har jag världens dunder förkylning på gång igen.

Men sov till kl.10 sen bar det av med b.b hundar o gube till skogen,vilken fart det blev på dem de älskar verkligen att springa i skogen.Sen har ju Chisa blivit v.duktig på att ta bort det värsta som fastnar i pälsen o sen tar jag resten dukti tjej jag har va.

Plockade lite lingon ska göra vatt ellersur lingon till jul.sen äts det som efterrätt tillsammans med söt vispad grädde och det är faktiskt gott efter en mastig julmiddag.Tror at det är något gammalt som kommer uppifrån Ångermanland men är ej säker.Men det var några damer som sålde det på marknaden i Kramfors när vi var där och min mor har gjort det förut om jularna men som yngre tyckte jag det var j.äckligt

Just nu så bloggar jag fixar mat,medans barn gube o hundar har somnat.

Idag blir det ris med viltmästarskav o i den blandar jag i lite av det jag plockade i skogen nu kantarell lingon hemodlad röd o grön paprika lök o grovt rivna morötter och sen 3 dl. grädde sweet chili sås svartpeppar mmmmså gött.

Om 2 timmar ca.ska Hjördis o jag iväg på valpkursen ska proppa i mig lite alvedon innan bara så jag orkar för jag har tors hästar i huvudet tror jag.

Bilder ska komma ikväll hoppas jag för jag måste ha hjälp av guben har helt glömt bort hur man gjorde.

Så åter kommer jag senare förståss för att rapportera från valpkursen.

Ha en skön fortsatt dag alla glada :-)

     Huga när vi kom hem hade Embla gjort kalas,inte hon på bilden.

Här kommer lite kort från skogs promenaden och lite av det jag använde till maten.

    

Sen plockade jag Skvattram det har en underbar doft om man gnuggar det mellan fingrarna.Man kanske kan krydda brännvin med det inte för att ha själv.Men tanken var att ge bort.Finns det någon som vet något om det???

  

Av Kajsa Varg - 2 oktober 2009 00:35

                                                  
                                                  
                           

Önskar er alla en skön sömn och nattikramen på er alla underbara människor.

                          SOV SÅ GOTT.                                             
    


Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards