Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Kajsa Varg - 15 oktober 2009 23:09

                                          flygande ängel  

Nu är det natti natti för bloggen,ha en skön morgondag önskar jag er alla.

vän stjärnorna  

Av Kajsa Varg - 15 oktober 2009 22:18

Nu ska jag visa lite som jag pysslade med innan jag tappade sömnen orken o lusten.

Kommer att visa lite tovning,luffartjack sjalar och smycken.

Här visas en stickad sjal i ett silkigt garn i färgerna rött/vitt o orange.

  

Nåltovad jultomte,Aningen suddig  

  

Nåltovad Påskahöna med kycklingar,

   

Nåltovad vallonsmed.

  

Luffartjack,klocka med kläpp i kristall, och vas vriden modell med insatta pärlor.

    

Docka den första jag gjort o den sista,har ej hittat böcker om hur man gör sådana.

    

Pappersänglar stora som små att hänga i fönster o julgran.

  

Halsband örhängen och berlocker o armband.arbetar helst med äkta vara.

        

      


Av Kajsa Varg - 15 oktober 2009 22:01

                                     fågelslinga                                                  
   

Nu har tjejerna gått isäng o sussar gott,Fyrbenta tjejerna ligger o sussar vid mina fötter.Stora grabben på sitt rum börjar bli dålig,och väntar hem om någon timme min man som jobbar o den yngre grabben är o spelar match i Allianshallen.Han har sitt nya målvaktsställ hoppas det gått bra för honom o laget,han är ju skrockfull som sin mor han skulle ju inte ha sitt gamla ställ och de dåliga skorna de byter han inte ut då kan de ju gå dåligt.Ja det är inte lätt :-)

Men sen när de kommer hem så blir det en kopp te,men nog är det bra galet ungdomarna som går i skolan och då har det match så sent.Matchen skulle börja 21.30 tokigt galet tycker jag.

                                                  
                   



Av Kajsa Varg - 15 oktober 2009 17:56

Då var kvällsmiddagen över,snart kommer stortjejen hem med lillesyster som varit hos henne idag efter skolan.

Dotra har börjat jobba extra som assistent o när de hade svårt med folk(mycket sjukt)så frågade de om jäntan kunde komma.Men däcket på bilen hade gått sönder så hon kunde inte,(åkte bara med ett provisoriskt däck) då säger mannen i huset att om hon kunde komma jobba så skulle han ta med däcket o fixa det till henne,sagt o gjort jäntan åker o jobbar.Men sen visade det sig vara ett så stort hål på däcket att det inte gick att laga,så han pratade med henne sedan om det och då säger han att han ska åka och fixa ett begagnat däck åt henne.Säger bara det VILKA UNDERBARA MÄNNISKOR DET FINNS.Empati o medkänsla till andra människor det behöver vi mer av underbart.


Oj! det var ju jag som skulle skriva om TV-kvällen:-)Tonåringen"blir snart"har gjort tårta som vi ska gotta oss åt till mammas pojkar,tjejerna gillar detta programm,jag hmmmm sådär.

Hadè alla bloggare o tänk imorgon är det Fredag igen.Härligt

     

Av Kajsa Varg - 15 oktober 2009 11:26

                                      fågelslinga  

Idag skulle jag tagit en sväng till Uppsala o handlat,men var finns orken o lusten?Jag måste ju inhandla varor för jag

ska göra smörgåstårta till Söndag,Men vi får ta det imorgon,så då hinns det med att blanda alla ingredienser så det hinner bli god smak.

Svärfar har bjudning i församlingshemmet,då har dotra o jag tagit åt oss att fixa smörgåstårtorna.

Men jag ska snart tvinga ut mig på en promenad med mina älsklingar så får vi se om lite av lusten kommer tillbaka :-(Snart kommer sonen hem från sin flickvän då ska far o son packa sopor,så det blir lite plats i magasinet.

Önskar er en underbar dag alla medmänniskor.

Lite goa höstbilder från stugan.

                        




Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards