Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

Promenad.

Av Kajsa Varg - 4 oktober 2009 12:54

  

Nej fy! vilken o-ordning vi har här hemma nu,har ju väldigt svårt för att ha det stökigt runt omkring mig tyvärr.

Men till saken hör att vi håller på att ändra rum till barnen,det är då inte bara en som ska byta rum utan 4 barn och sen vi mor o far i huset.Då blir det rörigt och är man sen utbränd o har utmattningdepression så blir det inte lättare.Jag bara går därifrån helt enkelt orkar banne mig se denna röra,sen hoppas ju jag att vi hinner hjälpa äldsta jäntan att få iordning för hon har ju flyttat till en stor lägenhet, är ensam med ett barn o jobbar o har extrajobb,ja inte är det lätt att försöka pussla.Men man försöker för man vill ju hjälpa ens barn.

Idag kom jag faktiskt ut på en liten prommis med hundarna,gick dessvärre på åkern tyckte det såg torrt ut men icke.Vi fortsatte iallafall,får väl ta duschen på hundarna sedan.tränade lite sitt o ögonkontakt med Hjördis också.

Men är nog bäst att gå med Hjördis själv om vi ska träna lite för hon blev lite hispig när Chisa var med,Ja men naturligtvis de ville ju leka o busa med varandra.


Men jag måste bara tala om vad som hände natten till Lördag här ute i buschen,här är det ju inga bilbränder eller andra tokigheter(än så länge iallafall) Jo vi vaknade sent,som uppskjuten ur en kanon,de var något som skrek precis utanför fönstret,jäntan kommer också o gapar det är grävlingar på vägen.

Öppnar balkongdörren o ser precis vid fönstert ute på vägens vita mittlinje så är det en jättegrävling som har kommit på den dumma iden att han ska betäcka den mindre grävlingen precis där.

'Väldigt dum plats förståss o ni skulle hört va de skrek huga,tyckte så synd om den lilla honan,för det tror jag nog det var:-)ja klappade händerna hårt o dunkade på fönstert men de bara fortsatte.

Sen hade troligtvis grannen blitt väckt,för han kommer ut o tittar,då fick de en rackarns fart.

Sen är det ju det att vi har satt upp fårstängsel runt tomten o när Hjördis kom blev det kycklingnät på insidan.

Ja grävlingarna skena i värdens fart åt varsitt håll o den största då rakt in i vårt stängsel så hårt att den nästan studsa tillbaka en bit,sen försökte den igen o döm om min förvåning den kom igenom på ett ställe vid häcken där vi bara har en bit fårstängsel.  

Har varit o tittat men kan inte begripa hur den rackarn kom igenom,men jag såg det ju med egna ögon så.


Ha det gott igelkott :-)

                                           

  


Lånad bild.

 
 
Lisa

Lisa

4 oktober 2009 18:45

Heeej Karin!
Vet du jag har inte kunnat komma in på din blogg!!!
försökte flera ggr igår med olika adresser alltså bloggagratis och bloggplatsen,,Men det gick bara inte! Fattar INTE vad det var för fel!!!!

Men nu kom jag som tur var in annars tänkte jag skriva på min blogg till dej,,,

Tack för dina kommantarer och självklart får du länka till pysselbloggen,,och öppna en du me såklart JÄTTESKOJ o få se dina smycken!

Jo jag kan också bara sticka rakt slätstickning så Halsdukar och pannband och kuddöverdrag...
nu blev jag så ivrig på att skriva till dej när jag äntligen kom in så nu måste jag gå tillbaks o se vad du skrivit mer som jag inte svarat på hihi...
Ha en fortsatt skön söndag du me..
Och tack för tipset om handledsvärmare har tänkt på såna men inte gjort nån ännu...skoj om du gör såna...
Kraaaaaaam

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

4 oktober 2009 18:47

Usch för grävlingar!! Dom vill man inte stöta på när man är ute på promenad med voffsingen. Får dom tag så biter dom tills benen krasar..

Hoppas du känner dig bättre idag. Läste att du hade feber och kände dig dålig!!

På Italienska restaurangen åt vi skaldjur inbakad i pasta och örtkryddad kyckling på ceasarbädd med brödkrukonger (tror det hette så).. Jättesmaskigt :-)

Ha en mysig söndagskväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

4 oktober 2009 19:12

Vad fint du har gjort härinne. både färger och blommorna ;).

Tack för dina fina kommentarer :)

Vad tråkigt att du drabbats av en utmattningsdeppression. Jag gjorde det för 6 år sedan och har gått igenom mycket så jag förstår hur du känner dig. Hoppas du drog i handbromsen i rätt tid så du blir återställd. Hoppas du får bra hjälp med KBT och annat.

Vilken dramatik med grävlingen. Har ni igelkottar också där?.

Ha en fin kväll

Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
marsipan

marsipan

4 oktober 2009 20:08

HEEJ!
"Hittade" dej hos gulliga Sussi.
Tycker du har så intressant blogg och så har vi rätt mkt gemensamt förutom kära Sussie! J

ag har oxå en dvärgpudel, jag är visserligen ett år yngre (! skratt) med andra ord en vuxen kvinna i sina bästa år, jobbar som personlig assistent och ... tycker om mitt jobb (älskar gör jag icke för på mitt arbetsställe är det rätt tungt...) men att jobba med och för människor är helt underbart!

Sedan vet jag var Uppsala ligger...*tittar på kartan*
Uppsala högar ingick i min ungdomliga utbildning *skratt* men bor i Märlardalen, knappt en tågtimme till Uppsala.

Sedan har jag dödat en grävling... men det var så länge sedan.
Men den rackarn sprang över vägen just när jag kom farandes med min motorcykel.
Nu ska jag fortsätta att läsa din trevliga blogg, dricka lite te och sedan lägger jag till en länk hemma hos mej... hojta till om det ej är OK!

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

en marsipan på återbesök

4 oktober 2009 21:59

Grävlingen är "ungdomssynder" (innan make villa och dotter och pudel)... hade en Honda på 400 kubik och mötte en vit riddare på en BMW.*fniss* Nu har vi ingen hoj men Gubben (riddaren ) funderar på hoj till sommaren.

Grävlingen... hade varit ute och åkt och ..bump... som ett gupp i vägen. Stannde gjorde jag och även en långtradarchaffis, han hade en kofot och vi gjorde processen kort för grävlingen. Hoppas Grävling har det bra där i grävlinghimmelen ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards