Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2009

Vad ska man säga!!!

Av Kajsa Varg - 30 oktober 2009 12:58

Vilket underbart väder,satt hos läkaren i 1 timme o väntade med solen skinandes i ansiktet.Var ju så underbart skönt,slöt ögonen o tänkte på stugan när man satt på bryggan o solade så skönt att få befinna sig där en stund.

Men iallafall så var jag ju tvungen att fråga så de inte glömt bort mig,men läkaren hade data krångel så bortglömd var jag inte:-)Blev så sjukskriven 1mån framåt,men talade om att jag ej hört något från försäkringskassan.

Så nu skrev

Så skrev hon på papperna att det var brådskande att de hörde av sig,konstigt tycker jag att man ska behöva tjata på dem för att få igång en träff,för jag känner att jag vill komma ut o jobba lite men inte fullt ut,och det skulle jag ju aldrig klara av.Så vi får väl se nu hur det går,sen min förbaskade fot och s.tå har jag en inflammation i leden så det blir medicinering,hoppas det går över fort för det gör så jävelusiskt ont men det är bra att jag är ute o går:-(

inget vidare för jag har bara lust at kapa bort den delen som gör ont.Skulle föresten vara skönt att få ta bort hela kroppen o få en ny men det funkar ju inte.

Bedrövligt hur ska man bli när man blir äldre när man redan har sån värk,finns det någon mirakelkur kanske?????

Nej nu ska jag snart hämta storgrabben i Almunge,tjejen hans har tenta idag så jag hoppas innerligt att det går bra för henne.

Sen ska grabben jobba på ungdomscafèt i Almunge ikväll,skönt att de får jobb nån gång ibland.Men det är bra konstigt man ska sörja för barnen tills de är 21 år,han har haft en massa olika korta anställningar där det behövs men aldrig kommit upp i en viss tid så han kan få från arbetslöshetskassan eller vad det heter,för arbetet måste vara under en viss tid i streck o det felade bara lite lite.Men däremot så kan jag kasta ut grabben så han kan få hjälp från sociala,men så råkar man ha sparat o gnetat ihop 100kr./mån åt honom sen han var liten så han ska kunna använda till körkort el.dyl men det skulle vi ju inte gjort för nu får han ju ingen hjälp där heller ,utan nu ska han leva på dessa pengar.Men för sjutton sen  behöver han ju ha ett körkort för annars får han inget jobb.för vi har ju ingen lokaltrafik där vi bor:-)

Man kan ju bli vansinnig,ett djävla ekorrhjul är vad det är.Sen behöver han ju körkort för att ta sig till arbetsförmedlingen,för dit måste de ju åka med vissa mellanrum tror det heter söka jobb kurs:-)o gå på samtal o vise versa,och det måste ju också betalas,visst men det får ju vi betala,nej det är då baske mig inte lätt att vara ung nu.

Men förresten vill du jobba inom äldre vården där finns det jobb/vikarie jobb men det är inte alla som klarar av det .

Nej fyfadderuttan,nu ska jag hämta min älskade son,som snart kanske tar bilen själv hem från tjejen han har ju börjat på körskola.

Ha en fortsatt skön dag. Har klotet börjat snurra fortare eller?????????

   En vacker bukett till er alla önskar så er alla en under bar helg.

 
 
Ulla

Ulla

30 oktober 2009 16:15

Hej Karin, synd att du inte kunde vara med igår på Natures webpresentation av broccolieffekten. Jag lovar Du hade blivit "impad" av Göran Wilén.
Jag ger dig nu en länk eller två som Du kan in och läsa på. I morgon så skickar jag dig de utlovade foldrarna också.

http://www.discoveringresults.com/?s=v%C3%A4rk

Den andra går till en hemsida hos en annan som använder Natures produkter, där kan du också läsa dig till en hel del.
Skriv en rad när du läst lite på sidorna.

http://web.telia.com/~u68501763/index.htm

Vill så gärna få hjälpa. Lider med dig när du har ont. Cognicore och Omega-3 är bara så bra.
Kramen Ulla

http://ladyinblue.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

30 oktober 2009 16:15

Hej Karin!
Jag håller med dig det är inte lätt för ungdomen nu.Dom har det jobbigt!och socialen,ja herre gud kan jag bara säga.
Ha det bra ikväll och må så gott som du kan!
Kramen vännen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

31 oktober 2009 10:23

Vad halloweenfint du gjort härinne. Ja kommer man i sjuksvängen så blir det jobbigt för man får tjata och sköta mycket själv fast man inte orkar. Vi har bara skyldigheter snart och inga rättigheter.

Jobbigt att du har en inflammation sånt kan sitta i och man behöver hjälp med medikamenter och annat. Det är ju inte klokt vad dom gör med våra ungdomar som bara får korta jobb och inte kan etablera sig. Jag tycker synd om dom unga numera. Ja du det är verkligen ett ekorrhjul.

Vilken vacker bukett vi får ;) tusen tack!

Hoppas du får en fin lördag
kram
Du är också värd en bukett

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Pottipotti & Twix

Pottipotti & Twix

31 oktober 2009 11:34

Usch då Karin att du ska ha så ont... värmande och stärkande kramar till dig... Jag skulle så vilja blåsa bort det onda, ska åtmindtone försöka, men tills dess stärkande allhelgona kramaisar till dig och din familj, en önskan om att den blir skön och avkopplande, från både det ena och andra.

Håller med det är så synd om ungdommarna idag inge jobb, inga pengar inte kan dom bo själv och gör dom det så får mamma och pappa ändå komma in och hjälpa och dom lever låååångt under existensminimum...(Stavas det så) Nåväl, min önskan är att du ska få bort din eländiga värk och att din son får jobb så han hamnar under arbetsförmedlingen och kan få a-kassa...

Sköt om er! Värmande kramar från mig och Twix till er alla

http://pottipotti.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards