Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Varit hos sjukgymnasten.

Av Kajsa Varg - 20 oktober 2009 15:34


                                 fågelslinga  

Idag hade jag tid hos en sjukgymnast i Årsta,pratat med min kurator att jag inte orkar att ha så ont i kroppen o inte får någon hjälp.

För den förra jag gick hos,ifrågasatte vem som hade sagt till o ordnat så jag kunde gå hos honom.För han menade på att jag behövde ingen hjälp utan kom när du är intresserad istället.Sen så tog han inte reda på hur och var jag hade ont och när, och vise versa.

Men iallafall när han undrade vad jag gjorde hos honom,då reste jag mig o tog min jacka och gick därifrån då frågar han .Vad ska du göra,ja vad ser det ut som jag ska åka hem och beställa tid hos någon som vill hjälpa mig sade jag.Ledsen och arg så drog jag iväg hem,varför söker man sig till ett sådant jobb som om man inte kan ta människor.Han kan lika gärna suttit på ett kontor med döda ting "datorer" o jobbat istället.

Nej ska man jobba med människor måste man ha känslan lyhördhet och empati för andra människor.

Ja ,iallafall sjukgymnasten var jättebra,och vi pratade ett tag sen skulle hon kolla på min stela kropp och hon kände o klämde sen fick jag göra olika rörelser,hon kom fram till en massa saker som jag inte orkar gå in på .

MEN hon har kommit på troligtvis det jag har i ländryggen höfterna,är dålig rörlighet och det med förför fel belastning och då blir det ena benet kortare.

Hoppas att det blev rätt nu för jag har ju såååå kort kom ihåg,sen frampå axlarna o ner frampå bröstmusklerna så har jag så hemska spänningar.

Men jag ska fortsätta hos henne o det låter så bra tycker jag,sen kanske att jag ska få akupunktur,och något som var typ som en smärtdosa som man kan flytta efter man har ont.

För hon frågade om jag äter smärtstillande,men det gör jag ej,då kunde jag få pröva en sådan dosa.Men man får inte ha hjärtbesvär eller peas-maker.

Kändes jätteskönt att få prata med henne och hon sa typ att mycket hänger ihop det här med kropp o själ,i och med att jag var utbränd.

Känns iallafall jätteskönt att jag nu själv tagit itu med att komma till en kurator en sjukgymnast o att jag vill börja jobba.Men kan inte jobba halvtid utan vill börja arbets träna,men se de tar jag inte itu med utan de får cheferna o försäkringskassan ta i.för läkaren har t.om sagt till om det.

Men är det någon som hör av sig,nej nej,men tjata om att jag ska vara på jobbet den 1 Nov annars blir det olovlig frånvaro,de kan de.Nej fy fadderuttan.

Var sedan en sväng på kapp.ahl o kikade lite på kläder,ska ju på 50-års fest på Lördag och har inget att sätta på mig.

Har ju blivit stora mulliga damen usch,kommer inte i ett plagg här hemma,hittade inget till festen,men lite vardags t-shirt o en skön o fladdrig tunika så skön sen klämmer den inte överallt utan är bara mjuk.

Men sak titta i Ellos katalogen efter ett rött snyggt linne som jag sett,men sen måste jag ju ha något på mina ben men det får bli på Fredag.Är ju så himla jobbigt att pröva kläder när allt man prövar sitter tight,

Nej men nu blir det koppen kaffe sen iväg på en prommis med hundarna,sen är det pannkaksdags.

Här kommer en bild på tröjorna,det var rea så två tunikor gick på 250kr. vilket kap:-)

Ha en skön kväll alla bloggisar o medmänniskor.

    


                                                  

                      

 
 
wiper

wiper

20 oktober 2009 19:10

Gud vad bra gjort av dig att säga ifrån som du gjorde. Ja man undrar ibland hur dom kunnat bli läkare, måste ha skolkat från psykologin.

Visste inte att du också är utbränd. Jag har själv inte kunnat jobba på 6 år och har nu permanent sjukbidrag. Jag har fått en ny höftled för 2.5 år sedan och innan dess så hade jag sån värk och det blev bara värre och jag gick hos sjukgymnast men dom sa att jag hade för korta muskler mm så jag gick för länge och ena benet blev kortare . Hoppas det inte är nåt med din höft. Be att få en röntgen.

Skönt att sjukgymnasten var så bra. Det viktigaste när man blir sjuk är att ha en bra läkare.

Jag gick upp 30 kg när jag drabbades av utbrändhet. Var tvungen att äta lyckopiller. Hoppas du hittar nåt att ta på dig så du kan gå på festen för sånt behövs för att liva upp sig lite i allt elände.

Det svarta på bilden ser snyggt ut.

Ha en bra kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

20 oktober 2009 19:41

Glömde att säga att den blusen du har på bilden är ju jättefin och ser blank ut. Kan du inte ha den på festen med lite snygga smycken till. Jag har en liknande men grön.

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
marsipanen

marsipanen

20 oktober 2009 19:49

Jag tror många i sjukvården har blivit tokiga... var har empatin tagit vägen 'suckar'
men det är bra att du fått en bra sj gymn nu , hoppas du får hjälp.
Själv var jag hos "min" kiropraktor" idag. en underbar människar som fixat min onda rumpa. berodde på att jag var sne i axlarna och så hade musklerna dragit i rumpmusklerna.
märkligt hur det hänger ihop..

Sedan på em gick Ludde å jag i skogen och så träffade vi på en ilsken jägare 'fnissar fortfarande hysteriskt*
du får läsa själv!
kramis!


http://marsipan.bloggplatsen.se/2009/10/20/2101352-alghunden-gor-en-pudel/

http://marsipan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards