Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

Promenaden.

Av Kajsa Varg - 7 oktober 2009 19:14

Det blev en lååång promenad iallafall,men tänk att man nästan måste tvinga sig själv för att komma ut.

Hade faktiskt Hjördis med mig,oj vad de hade kul.

Det var ju så här att guben stack tidigare från jobbet för lilltjejen måste till läkaren o kolla upp sina handleder,men läkaren skulle vi inte till utan blev hänvisade till distriktsköterskan o fick en tid.

Det visade sig att hon fått eksem,det konstiga är ju att det kommit så fort.De sa att det troligtvis kom av något hon inte tål.

Men då kom jag o tänka på att vi köpte en ny vindtät jacka åt henne förra veckan har jag för mig.

Kan tänkas att det är den,så vi får väl ta något gammalt så länge o se om det försvinner.

Men det var bara mjukgörande salva så länge,ingen annan salva.

Är ju så hemskt för stackarn när hon är i skolan,för där spritar de ju händerna nu för det här med grisinfluensan.

Så nu får hon sprita mindre ytor,för de ska ju tvätta sig på ett visst sätt också så de kommer åt överallt.

Till saken Skrattandejag fick gubben med på promenad,var väl därför det gick lättare kan jag tänka.

Då fick ju guben hjälpa mig o bära Hjördis ibland, för valpar ska ju inte ha så långa promenader.

Här kommer det bilder från vår promenad.

      


Det är inte det lättaste att fånga hjördis på kort,sen med mattes syn som just nu är under all kritik.

  

Har ni sett,inte stor skillnad på höjd eller stl. här inte.Hjördis till hö.Chisa till vä.

  

Kolla in klippningen!ja vad ska man säga,tager så gott en kan o mer ska det bli.

  

Sånt här är inte vad man gillar som pudel/hundägare men finns mycket när man bor på landet långt från betongen.

Men ni skulle sett,mina brudar gillade inte dessa ä-kliga pölar o gegga de trippade snyggt på sidan om.

  

Mmmmmm doftar så gott har alla känt doften när man går i skog o mark på hösten o det ser ut så här.Jag bara älskar dofter.

  

En bit av promenadstråket.

  

Vassrugg vid ån som vi passerar på våra promenader.

  

Tror ni det blir en kall vinter med mycket snö.

      

Huvva!Inte roligt med sig själv på bild,men kolla in min gosiga Hjördis vilken pärla.

  

Min mans bild på ko backen ,skönt nu är vi strax hemma.

 
 
Cia

Cia

7 oktober 2009 21:16

Halloj i stugan!
Tack för återtitten.
Vad stor hon ser ut lilla Hjördis, hur gammal är hon nu? Napoleon är snart 9 månader,32cm hög och väger 4 kilo tydligen standard men tycker han ser liten ut brevid andra dvärgar.
Här har vi jobbat inatt igen men går nu på den efterlängtade 9 ledigheten. Ska bli sååå skönt och kanske lyckas man bli av med förkylningen som ligger på lur.
Ha en fortsatt skön kväll /kramiz

http://www.ciabel.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

7 oktober 2009 23:04

såna sötnosar dina tjejer är,,och fina bilder..
jobbigt för din dotter med eksem..Hoppas salvan hjälper..
Kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards