Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Badning på chemat.

Av Kajsa Varg - 5 oktober 2009 15:12

   Då vaknar man till ett underbart väder,men hu va kallt,guben gick ut md hundarna i morse vilken smäll.

Benen far iväg han landar på arslet o till sist slog han i huvudet,och lila Hjördis for iväg med en himlans fart uj va hon blev rädd stackarn.Båda klarade sig utan men och sjukhusbesök,så skönt.

Nu har man borstat hundar och nu är det dags för dusch den som är först ut är Chisa,sen blir det frisering och tjusiga tofsar för min lilla goding mmmmhärligt.Finns ju inget som är så härligt som när hundarna är nybadade o fina sen bara gosa o dofta på dem.

Är i funderingar om jag ska tordas ställa lilla Hjördis,hon är ju inte så medgörlig på detta område än.

Finns det något som hon hatar, så är det när man vill att svansen ska upp ja då sätter hon sig direkt komma här o komma nej usch.

Men vi jobbar på det,skulle ju vara kul o höra/se en domar bedömning på henne.

Ha nu en fortsatt skön o underbar dag i solen mina vänner.

  

Ska försöka att också beställa hem rosa rosetter/berlocker ska försöka göra ett halsband och skänka till ett lotteri för cancerfonden rosa bandet.

  


 
 
Patrik

Patrik

5 oktober 2009 15:40

Fin hund:)

http://putteisback.blogg.se

 
Lena

Lena

5 oktober 2009 17:03

Hej Karin!
Javisst får du det.Jag har inte kommit in på din blogg på några dagar.Men nu gjorde jag om länken genom Lisa sida,så nu är det bra igen.Vilka fina bilder,åh! en sån där stor Tv ska jag oxå köpa sen.Synd att jag missade djurprogrammet,älskar att kolla på sånna.Svartnosarna ska bli fina nudå.Ja dom doftar så gott och är så mjuka efter bad.Du ska bara känna på Alina härliga doft nu efter dagens bad frisering.Så skönt att slippa det själv en gång.Synd bara att det är så dyrt.Så fint du har gjort här!
Kramen och ha en bra kväll vännen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
marsipanen

marsipanen

5 oktober 2009 19:23

Ja, det där med svansen är ju lite knepigt ibland, men träning ger färdighet. Hjördis är söt som socker och väldans lik Ludde. Vilken kennel kommer hon ifrån?? Ludde kommer från Rusch i Mariefred.
Ha en skön kväll!

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
Cia

Cia

5 oktober 2009 19:56

Hej Karin!
Råkade halka in genom Lisas sida och ville bara lämna ett litet tassavtryck.
Har en liten oreggad dvärgpudelhanne som lystrar till Napoleon snart 9 månader gammal.
Visst e´det härligt med en STOR TV?
Nappe brukar kolla på Cesar (mannen som talar m hundar)
Ha det gott/Cia

http://www.ciabel.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

6 oktober 2009 14:05

Hej vännen!
Kul att du vill vara med,hoppas du fångat en fin bild nu på din sköna promenad,det tror jag säkert!själv har jag inte kommit utanför dörren idag.Har haft lite att stå i.Det är så roligt att få se så fina höst bilder.Förstår oxå att du njuter av nybadade pudellurvar,hihi!så mysigt att ha dom i knä och gosa med dom då.Ja det stämmer så bra,mycket dålig information i den där lilla pudel boken,hehe!Nu ska jag äta lite nudlar,magen skriker jag är så hundgrig.Väntar med spänning på din bild nu vännen.
Stora Kramen från mig

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

6 oktober 2009 14:55

Glömde som vanligt!näe jag har inte sett den fågeln.Hur ser den ut?Tack för att du länkar.
Ha det gott!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards