Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 20 november 2009

Nu är vi tillbaka på Internet.

Av Kajsa Varg - 20 november 2009 16:39

                                      fågelslinga  

Hejsan alla!då var man tillbaka igen,internet och datorn har varit helknasigt en tid här.Skrev ju ett långt inlägg här samma dag som jag och ungarna var och tog vaccinationssprutan,men när det skulle sparas så försvann allt och sen gick inte det att använda min dator fasen så arg jag var.Men nu känns det bra igen:-)

Ja i Tisdags var vi och tog vaccinations sprutan ungarna och jag på läkarstationen,tiden var 13-16 vi var där halv ett och vilken KÖ det var.Ringlande lång kå 3,5 timmar var vi borta regnigt och blött,men de var duktiga på att ta sprutan.Lilltjejen brydde sig inte alls,men sen fick vi ringa till guben att han skulle hämta oss för stordotra som skjutsade åkte ju hem för det fanns ingenstans att parkera bilen:-)Vi var så blöta och frös när vi kom hem,men vi var ju vaccinerade iallafall.

ingen av oss har ej heller blivit riktigt dålig,öm som attan i armen bara,sen mådde väl tonåringen lite illa och ont i kroppen.

Pratade så med min mor idag som jag tjatat på ska ta sprutan,men ej vill tycker att allt är skit med henne ändå,men idag hade en sköterska ringt henne om vaccination.Men läget är så konstigt det finns inget av det nya influensa vaccinet,så doktorn tyckte att hon skulle ta det vanliga vaccinet + vaccination mot lunginflammation.Trots att hon är i riskgruppen så finns fortfarande inget vaccin till henne,konstigt tycker jag.

Idag har man varit i Uppsala hos sjukgymnasten nu ska jag fortsätta köra med övningen jag fick förut och sen ska jag börja med avslappning andningsövningar.

Var sen över till Gränby och köpte present till grabben som fyller 18 år den 25 nov,han hade sett en kofta och en t-shirt på JC som han ville ha så det blev bra tycker jag.

Sen på vägen hem hämtade vi Embla hon skulle följa med hem för att hennes mamma och lillesyster skulle gå på bio i Uppsala,en ny film som har premiär idag så jag hoppas de får biljetter.

Nej nu ska jag gå och baka ut pizzan,önskar er nu en skön Fredags kväll alla goa bloggar vänner.   ängel presentation  


 
 
primaporskans-dagar

primaporskans-dagar

20 november 2009 17:19

Hej min vän.
Där var du, har saknat dej. Hoppas att allt är bra, här rullar allt på, fast jag hatar det här vädret, man städar och städar, så nu ger jag upp.
Hoppas du får en trevlig helg med dina kära.
Kramar från Ewa och rödtopparna

http://primaporskans-dagar

 
marsipanen

marsipanen

20 november 2009 20:01

ja dom där köerna tar visst livet av folk *fniss*
Här råder tydligen djungels lag.. friska först och sjuka se´n.
Nu ska vi titta på Idol här hos oss och frossa i chips och kall pilsner.
Önskar dig oxå en skön helg, kramis!

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
Helena

Helena

21 november 2009 11:12

Hej hopp!
Härligt att ha internet tillbaka, man blir lite förvirrad när man är utan ;) !
Skönt att ni äntligen fått sprutorna! Hellre en öm arm än en ECMO-maskin..... Hoppas nu bara att mor får sitt snart!
Idag skiner solen här i Karlholm, så en lång skogstur med jyckarna låter väl bra?! Man får väl slåss med jägargubbarna om platsen bland träden :) !!
Ha en härlig helg, hälsa alla och pussa svartnosarna!!
Kramisar från helena och hela Queen Cobra-gänget
Ps. Vilken UNDERBAR presentationsbild du har, en riktig blivande stjärna ;) !!! Ds.

http://pudelfnatt.wordpress.com

 
Pottipotti & TwixA

Pottipotti & TwixA

21 november 2009 14:22

Vad skönt att allt gick bra med vaccinet... Hoppas att ni håller er på benen... Men det var ju attan att Mor din inte han få det... Blir nästan morr... Nåväl nu vill jag önska er en underbar lördag... och Forsatt skön helg... Eran började ju bra med maten... Så himla gott det lät med pizza... Jag älskar pizza...

Ha det nu bäst! Kram kram

http://pottipotti.wordpress.com

 
Jaana

Jaana

21 november 2009 16:31

Skönt för er att Ni har tagit sprutan så slipper ni oroa er för att bli smittade. Själv har jag inte fått ta den än men dotra har tagit den. Hon blev bara lite dålig av den men det gick över fort ;) Hoppas att människorna har varit ärliga så det inte beror på det att vaccinationen är slut för din mamma som är i riskgruppen.. Dom sa nämligen på TV att dom inte kollade upp om människorna var i riskgruppen utan litade på att dom som tog den tidigare talade sanning...kan man göra det i dagens samhälle..hmm hmm Kul att datorn är OK igen för dig ;))nu önskar vi er en fortsatt trevlig helg!
Kramar Jaana med aprikoserna ZENithDEXter

http://123minsida.se/ZENDEX

 
Ulla

Ulla

21 november 2009 17:15

Hej Karin, var ett tag sen. Din blogg är så fin med dessa rosor och sen en av vovvarna som profilbild;) Tur de inte blev en "nöff" som profil då ni tagit vaccinet :D Skojar bara:)
Ha en fin lördagskväll
Kramen Ulla

http://ladyinblue.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards