Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 2 november 2009

Av Kajsa Varg - 2 november 2009 12:21

KOLAGROTTOR 40-55 st.

300 gr.smör

1 ägg.

3 dl. strösocker.

5 dl. vetemjöl.

4 tsk.bakpulver

3 dl.kokosflingor.+ lite till garnering.


Kola kräm.

150 gr.smör

2 msk.kakao

6 msk vispgrädde.

3 dl.strösocker

1 msk.vetemjöl

UGN 175grader  ca,10 min.mitt i ugnen.

1.

Smält smöret.Vispa ägg o socker pösigt.Blanda vetemjölet o bakpulver.Tillsätt kokos och smält smör i äggvispet.

blanda.

Rör ner mjölblandningen  i smeten.

2.Klicka ut smeten i 50 formar.Formarna ska fyllas ungefär till hälften.

Grädda tills kakorna fått lite färg,ca.10 min mitt i ugnen.

KOLA KRÄM.

3.Blanda ingredienserna i en kastrull, Låt sjuda på svag värme tills det tjocknar ca:5 min.

4. Fördela krämen på de avsvalnade kakorna.

LYCKA TILL.

Dessa kakor tyckte jag var lättlagade lite ingredienser många kakor blev det,det är ett måste tycker jag när man bakar.Har ej själv smakat dem,men barnen tyckte jättemycket om dem och det säger ju allt.

    



Av Kajsa Varg - 2 november 2009 08:03

Usch !då var det Måndag idag igen,upp ut en snabbis med doggarna gör sen frukost till tjejerna.

Men sen kommer minstingen likblek mamma jag mår illa jag har så ont i magen,ringer till skolan o sjukskriver henne.Då är det visst något som går just nu,vet ej om det är kräksjukan men det visar sig snart :-(

Tur att man har laddat upp med ytsprit o handsprit här hemma,fast det var ju för svina men d¨ska detta börja också.

Vi som ska ha kalas här hemma på Torsdag,men nu är det som det är.

Har hängt tvätt,men skulle behöva äta frukost men har totalt tappat lusten.Ännu en grå dag ute,usch vad jag längtar efter solen.

Får sticka lite på mina handledsvärmare,sen får vi hoppas mina pärlor kommer med posten som jag beställt få se om skaparlusten kommer tillbaka när jag ser dem.

Nej nu ska jag kika runt lite på bloggarna,ha en skön dag o sköt om er.

 

Ellen fotat uppe på skogen i Lördags.

    

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards