Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 3 november 2009

Pudelfnatt.

Av Kajsa Varg - 3 november 2009 13:23

  

Idag har väl int varit något speciellt,Agnes hemma från skolan för att vila en extra dag.Hundarna har haft jättetråkigt,men de har verkligen fått skällt ut en vvs:are som var här på vår vattenkulle o skulle göra ett jobb åt en sommargäst.

Men så roligt ingen hade sagt till oss,det är vi som har vattnet mitt på vår gård sen har alla grannarna servitut på vattnet.De skulle sätta in en avstängningskran så att inte vattnet fryser i vinter,sen hade de varit och grävt upp en jättegrop i vår häck på vår tomt utan att sagt till oss.Tur att ingen av ungarna sprungit där i mörkret för då hade de kunnat göra sig illa.

Men ni förstår när jag släppte ut hundarna i trädgården så märkte ju Chisa att det var något hon gick o nosade runt på grusgången o runt vattenkullen.Men det fanns ju ingen där,men rätt var de var så ser jag något som kommer upp ur kullen,då var det vvs;aren som stängt av vattnet.VILKET LIV det vart på hundarna,de skällde ut killen efter noter tur att han inte var hundrädd utan han bara skrattade åt dem..

Hjördis sprang efter honom o sjuttsingen nu har man verkligen sett vad 2 pudlar kan åstakomma,de trissade upp varandra,till sltut fick jag gå själv o hämta dem.

Sen efter jag ringt guben o kollat upp hur kranarna funkar i brunnen,så gick jag till killen o talade om att vi hade en egen avsttängning som vi satt dit så vi ej skulle bli av med vatten om det hände de andra något.Så han gick tillbaka o gjorde som jag sa,sen var det bara att gå in o koka sitt middags kaffe.Phu vilken tur man hade,annars hade jag fått vara utan vatten i 1 timme.

Nej ska jag försöka få till lite mockarutor och sen blir det hundarnas tur att få komma ut på en prommis,sen är det kvällsmaten och idag blir här korvstroganoff.

Sen måste jag få tacka min bloggkompis ulla,jättetack för broschyrerna o mellan målet.

  Chisa.   Hjördis.




 
 
primaporskans-dagar

primaporskans-dagar

3 november 2009 19:36

Hej min vän.
Oj, så fin hon blev, nu skulle du ställa henne, men det är ju snart slut nu på utställningarna.
Här rullar allt på i dag har det ju varit fint väder så vi har varit ute.
Hoppas du får en bra kväll.
Kram Ewa och pudlarna.

http://primaporskans-dagar

 
Jaana

Jaana

3 november 2009 19:37

häärliga kort på dina töser;) ..tänk att jag ser dom fast dom är svart hihihi
Ha de´gott Kramar Jaana med aprikoserna ZENithDEXter

http://123minsida.se/ZENDEX

 
Sussi

Sussi

3 november 2009 20:12

Jag kan tänka mig hur det lät när vvs:aren blev utskälld hihi
Ja, det är ju verkligen tur att han inte var hundrädd..

Tack snälla du för orden om min blogg!!
Även du har fått det riktigt fint härinne :-)
Gillade bakgrunden!!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
marsipanen

marsipanen

3 november 2009 21:52

det blev inge kolarutor..*ser lite skamsen ut*
När jag öppnade burken med kakao förstod jag att det var ett tag sedan den öppnades sist.. den luktade INTE gott. Och klockan halv åtta på morgonen knackar man inte på hos grannen och frågar om en kopp kakao;)

Du kanske ska träna lite avslappning med hundarna ?yoga är bra har jag hört av bloggvännen Trollpackan.
du får kolla den här!
http://www.expressen.se/1.1765648?articlePopup=true&img=1

kramis!

http://marsipan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards