Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 2 december 2009

Hos vetrinären.

Av Kajsa Varg - 2 december 2009 21:08

                                               fågelslinga  

Nu har vi varit hos X-el och Chisa hade öroninflammation,hon var kraftigt svullen och röd i örat och mycket sekret när han kikade med en sån där vad det nu heter i örat på henne.

Hon har så ont stackars liten så hon skriker till mellan varven.

Vi ska nu rengöra örat under några dagar med ett medel som vi ska droppa i örat och rengöra med,sen ska vi ta det andra medikamentet och droppa i några droppar.Sen efter den kuren får vi hoppas att det är bra.För säkerhets skull ska vi ta båda öronen utifall att,för hon hade så kraftig reaktion.Sen ska vi också behandla ena Hjördis öra med rengöringsmedlet eftersom i hennes öra var det också så där brunt i.Men det blev inte så svidigt 630 kronor kostade kalaset och då var ena medikamentet inräknat i det,sen ett annat medikament till örat 116,50kr.ja värre har man varit med om.Sen bjuder ju X-el  på ett så gott kaffe och med fika bröd till om man vill ha.


Sen hem till mor o far och drack kaffe och hade handlat med frallor och julskinka i skivor mmmmmm så himla gott.

Ja !sen var det bara att skynda sig hem till ungarna,käka lite yougert och sen snygga till sig och barnen hade piffat upp sig redan när vi kom hem.

Sen iväg till kyrkans julfestavslutning,småbarnen de minsta gick Lucia,sen spelade min dotter och hennes kompis flöjt sedan sjöng min dotter och hennes 2 kompisar julsånger de sjöng så fint.

Sen serverades gott fika och en massa lotter köpte vi,Ellen vann en mugg med ansikte och hatt  och Agnes vann 2 pärlplattor med pärlor till sen fick de godisask  frukt och choklad.Sen avlutade vi alla tillsammans med nu tändas tusen juleljus,bara för att få lite filing.

Imorgon bär det av till sjukgymnasten i Uppsala,ska köra själv har ju varit lite lat på det området när jag varit hemma så då är det guben som fått köra.

  

Klockan 20.00 när vi kom hem på kvällningen så hade vi -10 grader huga.

                                                  
                               NATTI NATTI GO VÄNNER.

                                                  
                     SOVBEBBE  

 
 
marsipanen

marsipanen

3 december 2009 20:47

Usch vad trist för er med sjuklingar i flocken. Ludde hade oxå något liknande för några år sedan. Vi fick något i en grön flaska som luktade lite menthol. verkade som han gillade det antar att det svalkade lite . Han blev iaf av med eländet.
Hoppas det blivit bättre, kramisar till sjuklingarna ;)

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

4 december 2009 23:32

Ja usch öroninflammation är för hemskt för dom små,,tur att ni fick komma så snabbt och få Droppar..
'Kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Anneli & Twix

Anneli & Twix

5 december 2009 13:21

Ge kika en go puss från oss och säg att vi önskar att hon snart ska bli pigg igen!

Kram

http://pottipotti.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards