Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

En skön o solig dag.

Av Kajsa Varg - 21 mars 2011 18:53

Ja idag har man varit ut med hundarna på den snöiga åkern o de har jagat fotboll som tokiga,riktigt Zlathan tokiga pudeltjejer man har. ;-)

Sen strövade jag runt lite i den snöiga trädgården,som tur är så har iallafall snön tinat bort på södersidan vid husväggen.

Blev ju alldeles till sig ;-) där hade snödropparna tittat fram o sen var det några blå som också börjat kika fram,har naturligtvis tappat bort namnet i skrivandes stund.

                       

Sen det tråkiga är ju att sorkarna har varit i full gång under snön denna vinter,de har ätit sönder/bort all bark på det nya äppelträdet som guben fick i 50-årspresent  sedan så har Jasminbuskens grenar nertill o en bra bit upp också blivit helt avgnagda(barken).

Så tråkigt!så man får se hur mycket till som råkat illa ut när snön smält bort från buskar o träd.

Gillar ju allt levande,men vete sjutton om jag har något övers för dessa sorkar,för det första så underminerar de gräsmattan med sina gångar o hål på sommaren sen nu detta på vintern.Sen har jag hört att de äter rötter,så det kanske bara är att dra upp alla buskar o träd när marken tinat upp ;-) men de måtte ju haft dåligt med mat för har aldrig varit med om att de har gått loss på det här viset.

   

Sen sent i går kväll så var det ju en så vacker fullmåne,var ju bara tvungen att gå ut på verandan o fota lite,hade en uggla hoat till så hade det varit riktigt spöklikt ute.Var så häftigt att se när molnen svepte förbi  månen.

               

Sen kommer lite kort från Lördagens skidtur,med gube och pudlisar.

       

 
 
Spanaren

Spanaren

22 mars 2011 08:53

Det var skidor som gällde för oss också i helgen som har varit. Det är tredje bloggen idag som skriver om knoppar som tittar upp ... inte än på ett tag hos mig ;-) Ha en bra dag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

23 mars 2011 09:07

Så skönt att få komma ut ett tag,sen var det ju ett underbart väder med mycket sol.
Snart så kommer nog de första vårknopparna hos dig också,men måste ju säga att jag blev förvånad att snödropparna brutit upp genom snön.
Önskar dig en skön o härlig Onsdag,Kramen

 
Lena

Lena

22 mars 2011 09:03

Vilka härliga bilder.Det ser så skönt ut där du kommer på skidorna:)Ja det är ju vår hos dig.Jag har inte sett ett tecken på det här ännu.
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Kajsa Varg

23 mars 2011 09:04

Tack för det Lena!ja det var så härligt att vara ute på skidor o att man hade balansen kvar att kunna stå på dem;-)
JA snön börjar smälta bort i diken o i söderlägen,men än är det mycket snö kvar.
Men snart exploderar våren,ha en skön dag o kramen på dig.

 
lilian

lilian

22 mars 2011 10:56

Vilka fina bilder du har lagt in nu börjar hoppet tändas att det kommer en vår.

http://www.frugreta.bloggagratis.se

Kajsa Varg

23 mars 2011 09:01

Tack snälla!ja nu händer mycket i naturen o fort brukar det ju gå när värmen kommer.
Ja vi har en underbar tid framför oss nu.
Önksar dig en underbart skön Onsdag.

 
Pisan

Pisan

22 mars 2011 16:54

Vad härligt att ni fått så mkt knoppar. Här har knopparna inte kommit upp så mkt än. Bara lite, lite. Men idag har det varit hyfsat varmt, c:a +12 gr, så det växer mer och mer nu.
Ha en fin kväll! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

23 mars 2011 08:58

Ja nu händer det mycket,så man får gå lite rundor bland snön i trädgården.
Fast lite tråkigt,för sorken har ätat av all bark på mina rosbuskar också i år :-(
Ännu en vacker dag idag,så man får väl stå ut med blåsten ;-)
Önskar er en fin o härlig Onsdag,kram

 
Kerstin

Kerstin

22 mars 2011 20:17

Härligt ute är det nu,,,den underbara våren som tagit sitt grepp om jorden!
Må så gott// Kram

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.seen.se

Kajsa Varg

23 mars 2011 08:56

Tack för hälsningen!Ja nu har vi en underbar tid framför oss,med mycket som kommer att hända ute i naturen.
Önskar er en underbar Onsdag,kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards