Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Kajsa Varg - 14 mars 2011 22:29

Idag har jag försökt tova till en ängel som ska hänga i ett fönster,lite puligt men får väl prova fram lite olika änglar.

Sen ska det sättas på lite silver eller guldtråd eller några fina pärlor att förgylla den lite,ängeln är 17,5 cm hög o mellan vingarna är den 22 cm.


Snälla snälla ni som här tittar har ni några förslag om hur man kan förfina den eller ha en annan form på den eller om den duger som den är,så är jag er evigt tacksam om ni vill kommentera detta.

Här kommer lite bilder,men måste bara säga att den ser bättre ut än på bilderna.


           Så här heter ullen jag använder.

Av Kajsa Varg - 14 mars 2011 21:39

Hejsan alla glada!,själv mår jag skit men försöker slå det ifrån mig.

Har ont som attans o mår psykiskt inte bra sedan det här med jobbet började,men igår sa jag att det kommer ju inte att gå o joba 10 tim i streck med min fot min rygg o min axel..

Så idag så ringde jag min chef o sa att jag måste sjukskriva mig för det går inte att jobba på det här viset.

Jag måste ju få ordning på allt det onda annars kommer det ju inte att fungera för mig på jobbet.

Men då var jag tvungen att ha läkar int.från första dagen,då har hon fått för sig att jag skulle börga i morgon.

Men jag börgar ju inte förrän den 17 sa jag,men som sagt imorrn fick jag en tid hos läkaren,samma tid som jagskulle vara hos sjukgymnasten.

Men jag ringde sjukgymnasten o hade sån tur att jag fick en tid senare på e.m så nu kan jag göra båda.Ja det vore väl själva sjutton om inte jag skulle ha tur nån gång ;-)

Chefen frågade också mig om jag hört något från facket om överklagan,men tyvärr inget.hon därifrån hade pratat med guben o hon tyckte väl att jag skulle börga jobbet igen så länge o att jag själv också skulle leta jobb(hålla ögonen öppna.

Ja inte får man mycket hjälp man ska vara frisk o stark o fixa allt själv.



NEJ NU VAR DET SÅ HÄR ATT JAG SKA LÄGGA UPP LITE KORT SÅ NI KAN SE PÅ ETT UNGEFÄR HUR MAN NÅLTOVAR.

Så här kommer lite kort på en kula som jag gjort som ska sitta uppe på en nål.

Dessa saker behöver du,ull nålar o en skumplatta som tovningen sker på.

     

     

                  

Hoppas ni sett ungefär hur nåltovning går till,en hobby som tar lång tid o är stickande kul,sen ju mer man stoppar nålen upp o ner i ullen o formar,ju mindre o hårdare blir ullen,sen kan man forma till ansikten o det man vill ha fram.

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards