Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

En kväll att minnas.

Av Kajsa Varg - 24 oktober 2010 13:18

I går var vi till Österbybruk som står för österbybruk blir rosa,vi köpte lotter och massor med risifrutti som de sålde till ett otroligt bra pris.

Min mista var ett nr.ifrån att vinna 25 st risifrutti,men andra lotten så hade hon turen iallafall att vinna 5 st o glad blev hon för hon älskar risifrutti.

Sen så fick minstingen rida en sväng också,sen pratade jag med en klasskompis som hjälper till med insamlingen,det är hon som också hjälpt mig att lämna ut smyckena till de som vunnit auktionerna.

Sen så hade jag gjort ett halsband till henne med rosa bandet rosetten,som jag tyckte hon var värd som ställer upp o jobbar o sedan så hade hon hjälpt mig att förmedla smyckena.


Sedan så beställde vi pizza och tog hem o åt  gott,sedan så blev det någon timmes dötid så vi vilade o åt massor med godis med tjejerna som vi köpt.

Sedan började klockan lida mot 18.00,vi klädde oss varmt o gick ner mot Herrgården o långt ifrån så såg vi marchaller tända o det såg så vackert ut.

Nere vid herrgården så började det samlas folk,o en liten stund senare så började Gille spela o min kusins jänta att sjunga oj vilken röst,ja det var så stänmningsfullt o mysigt.

Senare efter detta så var det en kör som sjöng under tiden så tändes alla marchaller över 500 st som var ställda i formen av rosa bandet.

När sedan alla ljus var tända så var det 2 flickor till som sjöng ensamt några stämningsfulla o jättevackra låtar,ja det var sån härligt fin stämning.


Efter detta talade Agneta Gille som själv för jag tror det var 1 år sedan drabbats av bröstcancer o har gått igenom behandlingar.

Hennes röst skar sig när hon talade om hur gott det känndes när alla" Bruksare"som vi säger i hennes hembygd engagerade sig så stort i detta o att så många kvinnor kan få hjälp,sedan att inatiativtagaren för det hela Lena Byberg som jobbar så hårt för detta riktade hon ett stort tack. 

Senare på kvällen så hade de ordnat dans i folkan o hälften av inträdet gick till österby blir rosa.


Mina smycken som jag skänkt till detta Österbybruk blir Rosa fick vi in 850 kr.o det är jag verkligen jätteglad för.

Nej nu ska ni få se lite bilder därifrån,de blev inte bra men man ser lite iallafall:-)

Promenaden mot herrgåden.

  

                  


Ska försöka sätta in artikeln från Uppsala nya tidning.

Över 500 lysande marschaller och mer än 55 000 insamlade kronor. Årets Rosa bandet- insamling i Österbybruk slog rekord

Tyvärr så kan jag inte få in artikeln,det enda som funkade var dessa 2 meningar ovan:-(








 
 
Lena

Lena

25 oktober 2010 06:43

Vad fint.
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

26 oktober 2010 10:03

Vilken tur din dotter hade på lotteriet. Jag beundrar dig som engagerar dig så i rosa bandet för det är så otroligt viktigt att vi löser detta som så många kvinnor drabbas av. Pengarna behövs för forskning eftersom det inte forskas och läggs ner lika mycket pengar på kvinnor. Vad härligt med denna manifestation och vad mycket folk och vackert med alla marschaller. Häftig stämning det måste ha blivit med musiken till också. Härligt med tal också som engagerar. Vad bra att dina smycken inbringade så mycket men dom är ju så fina också. Ni är verkligen engagerade där och det bådar gott. Otroligt fina bilder du tagit och att dom fått till bilden med ljusen i form av rosa bandet var mäktigt. Vilken vacker herrgård.

Förstår att Österbybruk slagit rekord och heders till er för engagemanget.

Ha en fin tisdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

30 oktober 2010 13:54

Ja hon var så glad för hon älskar ju risifrutti o den nya vintersmaken är ju jättegod.
Ja de är så duktiga med insamllingen,men så har de en tjej som håller i detta o hon brinner verkligen för detta.
Ja det är vekligen vackert i Österbybruk o med de gamla byggnaderna.
Kramen/Karin

 
Lena

Lena

27 oktober 2010 20:50

Hej Karin.
Jaså,ja de är snygga de där tapeterna att ha på en fondvägg.Sen har jag tagit ljuslila på de 2 andra väggarna.Det blir nog snyggt med svarta smides grejor sen(tror jag,fniss).Hur är det med tjejerna då,ryker de ihop än?uscha det måste vara jobbigt.Kanske du ska lägga lite tomma burkar i en kasse och kasta på de när de ska till att ryka ihop.Eller kasta vatten på dem.Eller något som avleder så de blir rädda.Prova:)Hoppas allt är bra med dig.
Ha det bäst och kramen.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Kajsa Varg

30 oktober 2010 13:52

Låter jättefint,o just med svart o smides.
Ja doggarna ryker fortfarande ihop,men nu igår Fredag var det bara 2 gånger o i trängda situationer där jag stod i mitten.
Men man ser när de är ute på tomten att det är ett revir tänkande på dem o då allramest på den yngsta Hjördis.
Men jag hoppas reda ut det,för de är tillhör ju familjen båda 2 så då kan man ju inte lämmna bort en av dem ju.
kramen/Karin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards