Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Högläsning.

Av Kajsa Varg - 26 april 2011 14:08

Fasen man blir så trött på denna Björkpollen,sen bor jag på ett ställe där det finns extra mycket björkar :-(( men hade sån tur förra året att jag inte kände av det o behövde inte äta en enda allergitabl.

Men i år verkar det hemskt,guben var på apoteket igår för att ta ut allergitabl. åt mig o det konstiga var att de receptbelagda tabl. var dyrare än de som man kan köpa direkt av apoteket fast det var exakt samma tabl.

Hon som jobbade där tyckte det var mycket märkligt också,men ska prata med läkaren så man får många tabl. istället går ju åt en hel del när man äter varje dag.


Har nu suttit o läst bok för mitt barnbarn om Harry som är pukhäst i vaktparaden,en jättefin bok som vi köpte när vi var på Toboinstitutet.

Hon som illustrerat boken heter Margareta Nordqvist o gör jättefina bilder.

Här finns lite att läsa om henne http://www.bonniercarlsen.se/Upphovsman/Forfattarpresentationssida/?personId=14187

Denna bok är det vi läst oj vad hon tyckte den var spännande:-)

Sen måste jag ju bara visa mina tjejers kreativitet,en målar oljemålning som är 9 år o en som är 14 o gillar Japanskt manga.

 

       

   Närbild på äpplena,sen den vita färgen läggs på för att de ska liksom glänsa i äpplena.

 
 
Ingen bild

Jaana

26 april 2011 19:27

Fina målningar och flickorna brås väl på morfar som målat så fiina tavlor :)
Ha det gott så hörs vi
Kram Jaana

Kajsa Varg

26 april 2011 21:22

Tack Jaana

 
Lena

Lena

30 april 2011 07:53

Tittar in och önskar er en trevlig Valborg och 1:a Maj.Det blir väl en kall helg som vanligt.Vilka små konstnärer du har där hemma då,så fina tavlor de har målat:)
Jag får se om vi kommer iväg på någon Majkase ikväll.
Ha det så bra med er
Kramar Lena

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Kajsa Varg

1 maj 2011 23:33

Önskar dig detsama lena!själv har man varit hemma inte ens varit ut o tittat på kasen som man brukar.Ja riktigt duktiga tjejer,men så sitter de dagligen vid ritblocket:-)
Ha det gott,kramen.

 
wiper

wiper

2 maj 2011 07:41

Vad duktiga dom är på att måla och rita. Känns som riktig konst så vad månde bliva. Hoppas ni haft en härlig valborg. Apotet är sig verkligen inte likt sen det privatiseras och allergimedicin och annat är mycket dyrare. Det har ju alltid varit billigare när man haft recept men nu kan dom göra som dom vill för dom måste ju vara vinstdrivande

Ha en fin tisdag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

2 maj 2011 16:06

Tack för titten

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards