Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Kajsa Varg - 13 oktober 2010 23:05

Tänk er att idag IDAG ringde en sjuksköterska och talade om att min chef från äldreboendet hade beställt ett så kallat rehabiliteringspaket så jag skulle få komma till dem.

Fick en tid i November o jag ska då få prata med en läkare,sen får jag se vad de säge,men jag vill göra det här för det är vad  min arbetsgivare är skyldig mig.

En aningen försent igentligen tycker väl jag då....men kan kännas skönt i och med jag fått så mycket mer värk igen o har blivit väldigt glömsk av mig o är fruktansvärt trött o än värre när jag kommer hem från jobbet.

Men det roliga är ju att nu när jag äntligen ska få rehab som de är skyldiga att ge en som anställd som jag då egentligen kanske skulle ha haft för över 1 år sedan.

Det är att detta som jag nu äntligen ska få gå på så är allt det gratis,men jag har ju fixat all rehabilitering själv från första början när jag mådde dåligt.

Det var att få komma till läkare sedan kom jag till en kurator,sedan så fixade hon in mig till en sjukgymnast o sedan så har jag gått i en grupp där vi fick gå olika föreläsningar,vi övade avslappning pratade om stress o smärta  sedan fick vi höra om mind fullness o  en läkare tror jag det var:-) kom från smärtkliniken o hade föreläsning om smärta o det var en väldigt bra föreläsning.

Sedan så har jag gått på akupunktur i flera omgångar o sedan så går jag på sjukgymnastik 1-2 dagar i veckan ,men fick förlängt o då tränar jag en dag i veckan.

Massor med resor har det blivit 1-2 dagar i veckan o jag har 7 mil tur o retur för att komma till vårdcentralen.

Ja ni förstår vad detta har kostat mig i pengar,men det är något som jag gärna ville göra för sen visste jag  ju inte att det fanns något annat att få.

Men nu ska jag få allt gratis:-)

Sen säger hon i början på samtalet,-för din chef har väl ringt o berättat för dig om det här?

Som vanligt så har då inte chefen ringt mig, o berättat :-)ja herrejestanes vad ska man säga om denna dam.


Nej fyfadderuttan bort med detta  tråkiga, schas!!

Nu lite roligare saker,mina smycken som jag har på budgivning på F.b

Änglahalsbandet är nu uppe i 200kr.

Broschen är uppe i 100 kr.

Halsbandet/berlock är uppe i 50 kr.

Så jättekul tycker jag.

Lisa! tack snälla vännen för ditt bud på Änglahalsbandet,http://dagslandan.bloggagratis.se

Gå gärna in här o kika o läs om ni vill.

http://osterbybrukblirrosa.blogg.se


                                                 

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards