Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 24 mars 2009

Av Kajsa Varg - 24 mars 2009 22:55

Idag på e.m ringde en barndomskamrat från Frånö(kramfors)vi satt och pratade en bra stund.Är ju kul för vi hörs inte så ofta, men vi håller kontakten med varandra lite då o då.Fick sen avbryta för att hjälpa Agnes,ja den lillskruttan har hållt på konst hela dagen,med undantag en halvtimmes sömn.Fortsatt även under kvällen,inte undra på att hon senare somnade så slut som hon var.Får hoppas att det blir lugnt under natten.

Imorgon bär det av till Raul Wallenbergsskolan på besök,Ellen ska eventuellt byta skola till hösten.Hon börgar då i klass.7.Hon ska få vara med på 1el.2 lektioner,sen träffa lärare.Gubben Leif åker väl så in med henne, och jag blir hemma med Agnes.Hon lär väl få vila upp sig imorgon.

Ska nu kika in en stund hos Ewa (primaporskan)på hennes söta små puppisar.

Sen kommer ni väl ihåg att det blir snart sommartid,natten mellan Lörd.och Sönd.ställer vi fram klockan 1 tim.

Ha det gött alla medmänniskor och sköt om er.

Av Kajsa Varg - 24 mars 2009 11:38

Inatt kom min Agnes upp till oss,talade om att hon hade så ont i magen.

Sov oroligt från o till,sen på morgonen mådde hon illa.Ja sen var det färdigt,ilfart till toan hinner halvvägs.

Sen, ja ni förstår själva "HUGA".Tur att jag hade min handsprit från jobbet i arbetsväskan att ta till.

Hon hann ialla fall gå en dag i skolan innan hon blev sjuk igen stackars lilla gumman,hela förra veckan var hon hemma i förkylning.

Ringde gubben på jobbet,att han får köpa ytsprit med sig hem.

Här riskeras inte att få magsjuka,och äldsta grabben åker ju till Malta på Söndag för att plugga sen ska han ta en Cambridge examen i Engelska.

Så han får absolut inte bli sjuk.

Får försöka gå en kortis med Chisa och hoppas samtidigt att vi inte blåser bort.Fy fasen vilket väder det är.Snö och blåst,nej fy sjutton nu vill jag ha lite värme.Långpromenaden får vi ta när gubben kommer hem, tur han slutar tidigt idag.

Just nu snöar det igen,detta hade vi kunnat fått i julas istället.



Av Kajsa Varg - 24 mars 2009 11:07





Skynda snart går tiden ut.

 Tävling:vem vinner Let`s dance.Laila eller Magnus.

Titta in hos Moa i hennes sköna blogg och rösta.

Fina priser att vinna.


http://www-moas-hundliv.bloggagratis.se






Av Kajsa Varg - 24 mars 2009 01:17

 http://dagslandan.bloggagratis.se/

Gå in på Lisas underbara och läsvärda blogg,och gissa

vad som gömmer sig i ägget.Spännande


         

   




Av Kajsa Varg - 24 mars 2009 01:12


Idag har jag varit både hit och dit,på middan var jag till läkaren blev längre sjukskriven.Hon tyckte inte jag var reko att återgå till jobbet ännu,så nu blev medicinen ändrad igen.Att man då aldrig ska få må bra nån gång,börgar bli less på detta.

Usch ja!Men när jag åkte till läkaren såg jag två tranor som spatserade på åkern,det är ett tranpar som kommer återkommande varje år.

Idag var Agnes frisk så hon åkte till skolan.Tog en långpromenad med Chisa efter jag varit hos doktorn,fick så sällskap av gubben min.

På kvällen var det dags för alla aktiviteter,Ellen ridning,och idag for hon av hästen men det hade gått bra en liten skråma bara.

Joel innebandy i Uppsala han spelar i Sirius(målvakt)sen Björn fotboll då åker han tidigare med gubben så han hinner springa innan fotbollsträningen.Hurtig kille och väldigt noggrann med att inte äta pizza inget godis ingen dricka och inte chips.

Sen Agnes hade simskola,och idag hade det varit kallt i vattnet.Men kul är det så hoppas hon kan simma nu till sommaren.Medans Agnes simmar går Chisa och jag en promenad,usch va det var kallt o rätt som det var så börgade det snöa för fullt fy sjutton nu räcker det.Undrar hur det är med vårtecken i resten av landet.Hade funderingar på att åka upp till stugan till påsken,men det är nog för mycket snö där,är nog lugnast att vara hemma.

Kram på er alla med människor.

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards