Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Kajsa Varg - 17 mars 2009 23:45


















 

En bild på min vackra härligt fina goa Berner hanne Clayton,han blev 13 år.

Fria knän och höfter ovanligt på en så stor och tung kille.


Har också fått en utmärkelse av Lena som har en underbart läs och sevärd blogg. Tack Lena.




Tänder också ett ljus för Saga och Max som blev mördade för ett år sedan.



                         



                                       

                               



Av Kajsa Varg - 17 mars 2009 22:47



Usch vad tråkigt väder att vakna till,grått och trist.

Sen på förmiddagen ringde min far,då hade de ringt från sjukhuset att de skulle flytta min mor till Östhammars sjukhus på eftermiddagen.

Så min far hade fullt upp att ringa alla berörda att de skulle flytta mamma.

Han var ju alldeles ifrån sig i och med att han visste att mamma skulle få besök på middan,mina släktingar hade hunnit åkt in til Uppsala så när de varit där ett tag så fick hon sedan åka vidare till Östhammars sjukhus.

Det är då konstigt va fort det ska gå ibland,igår så var det tal om slutet av veckan eller börgan på nästa vecka.

Men men..hoppas det blir bra,men besöken kommer att minska betydligt och det är synd.För nu blir det ju inte att barnbarnen kan besöka henne efter skolans slut t.ex

Får väl hoppas att det här blir bra,men alla ni som har nära och kära kom ihåg att bry er hälsa på varandra slå en signal och prata med varandra.För rätt som det är kanske den stunden är borta.

Pratade med min mors syster på kvällningen,för att tala om att min mor flyttat,oj!vilket långt samtal 2,5 timme så länge har jag aldrig talat i telefon någon gång.

Nu får vi försöka kurera våra förkylningar här hemma,så vi kan åka till Östhammars stad.

Vid 3-tiden så tittade solen fram, oj! va härligt den värmde.

Så underbart att få se solen igen,Chisa tyckte nog också det var skönt för hon stod med nosen mot solen och bara såg ut och må gott.

Sen gick vi och fotade snödropparna vid lillstugan.Tyvärr fick jag inte in bilderna på snödropparna,får vänta på expert hjälp(gubben min).Har också lämnat in ett fotobidrag till Lenas bildbloggartävling.Så gå in på hennes blogg och rösta.Där finns mycket bilder att titta på och rösta på.Bilden nedan är mitt bidrag.

Nej nu är det nog dags för sängen.

Natti natti alla goa medmänniskor.



Av Kajsa Varg - 17 mars 2009 00:18


Då var min dator lagad,har varit borta länge nu från både blogg o hemsida.

Till en börgan när den gick sönder hade man ju nästan abstinens besvär.

Men det gick över,nu när jag har blivit botad sätter jag igång igen.SKÖNT

 Förra Måndagen fick min mor en stor propp,så nu ligger hon på stroke enheten på akkademiska sjukhuset i Uppsala.

Vänster sida är förlamad,det känns helt overkligt allting.

Idag var vi på samtal med en läkare på sjukhuset som skulle prata med oss om vad som har hänt.

Vi får nu ta en dag i taget,och se hur det går framöver.

Idag när vi var in, så var hon faktiskt riktigt pigg o pratade med oss syskon och våran far.

Men tröttheten kommer fort,hon orkar inte sitta uppe länge i stolen hon fått.

Innan vi skulle åka hem från mötet så satt vi kvar en stund hos henne,hon hade blivit så trött så jag ringde på klockan,20 minuter tog det innan någon kom in och hjälpte henne komma isäng.Det är hemskt tycker jag ,tänk om det skulle hänt något

Inte undra på att hon inte törs sitta i matsalen och äta.

Sen i nästa vecka ska hon få byta avdelning,geriatriken.

Men det är inte säkert att hon får ligga kvar i Uppsala, hon tillhör  Östhammar och det beror på vad de har för avtal med uppsala.

Då blir det mycket besvärligare för oss alla att hälsa på,det är synd för nu har hon dagligen någon som kan komma till henne.Men blir hon förflyttad ,lär det inte bli så.


Nu till något som komma skall,snödropparna blommar vid vår lillstuga,sen har jag sett sångsvanarna,och gässen.Och idag på väg in till Uppsala såg jag fullt med tofsvipor,sen sjunger talgoxen för full hals.De ni vänner, det påminner om VÅREN.

Tach alla vänner för hälsningarna jag fått i bloggen.



Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards