Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

Dagen då jag brast i tårar,för alla falska människor.

Av Kajsa Varg - 8 mars 2011 22:27

Har verkligen lusten o orken nere i skorna just nu,var ju på ett möte om mitt nya jobb igen förra veckan.

Blev iallafall skit med hela jobbet,från att ha jobbat 7mån. - 7 dagar.så var det bara adjöss.

Orkade inte med så jag blev så ledsen o arg o besviken när man jobbat hela tiden o gjort sitt bästa o verkligen gillat jobbet.

De hade bara en anledning till det hela o det var att jag ska ju hålla i många år till,jag går ju liksom inte i pension nu inget annat fanns att klaga på.

Löjligt! hon på facket sa att så här får det inte gå till, nåt är konstigt med detta o något mer ligger troligtvis bakom detta beslut men då rör det inte mig,så vad jag förstod nu så ska hon gå vidare med detta högre upp.

Men sen tyckte hon att allt var så konstigt med detta ,man kan inte hävda o säga att jag ska klara mig till pensionen för det kan ingen garantera att man håller till sin pension.

Så nått är väldigt märkligt med det hela.

Ja jag kan ju bara inte svänga om från ena dagen ha jobb sen så sa de högre att det bara var att gå tillbaka till min gamla tjänst typ eller dag för ska de betala ut lön åt mig så måste jag infinna mig hos min gamla chef.Mitt gamla jobb som jag blev utbränd av o som jag inte orkar med för att det är för tugnt.

Jag tog ut semester 2 veckor,så nu går man bara hemma ofrivilligt i princip o bara mår dåligt,för själv känns det ju som det är jag som gjort något fel,fast de säger att jag inte ska ta åt mig av detta.

Men hur sjutton ska man kunna låta bli att ta åt sig,jag är bara sån.Jag har jobbat sedan jag var 16 o aldrig fått ett klagomål utan alla har varit så nöjda,utom då på detta ställe där jag inte klarar av jobbet till min pension,men vem säger att man ska vara kvar tills pensionen det kan ju ingen veta.

Men de får skylla sig själva för nu har de 1 pers.mindre o får desto mer att göra.

Hade ju kravlat mig upp något så när o kommit ur min utbrändhet,tyckte det var kul att komma ut o jobba o med ett glatt gäng,ack vad man bedrog sig.

Man får vara på sin vakt när det gäller homosaphiens.Man kan inte tro alla om gott,men hur sjutton gör man då för att inte göra det?

Ska också tilläggas att när jag började på det nya jobbet så var alla så trevliga o glada o tillika chefen så glad o trevlig,för att sen totalt svänga om, sånt är hemskt.Kommer aldrig glömma denna hemska min den människan hade den dagen.

Varför vara arg på mig egentligen,för det var ju min förra chef o facket som hon sa hade fel, att det jag hade fått inte var en om placering.

Varför inte pratat i ett möte själva med dem i början om hon inte tyckt att det var en omplacering,då kanske det inte behövt bli så här.


Har varit lite svårt att skriva om detta,för jag var som i en bubbla o trodde inte att det var sant det jag var med om på mötet,så jag kom inte riktigt ihåg allt som sades o hur det sas.

Men har försökt på ett enkelt sätt skriva det,fast kanske rörigt :-). 

Men så blir det,det får stå skrivet så här nu.


  


 
 
Pisan

Pisan

9 mars 2011 09:55

Förstår att du brast ut i tårar, det hade jag också gjort. Men vad händer nu då? Skall du börja jobba på ditt "gamla" jobb som du blev utbränd på efter semestern? Man undrar hur chefer är funtade egentligen. Hade det jättejobbigt med min innan jag fick sjukersättning, hon var en riktig hagga. Även om det inte hjälper, men: Tänker på dig och skickar styrkekramar till dig; (((((((((((((Karin)))))))))))) ♥♥♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

9 mars 2011 11:26

Tack vännen!
Jag orkade inte ställa om så snabbt,behövde landa i vad som hänt,så jag tog 2 veckors semester.
Men efter det ska jag infinna mig på mitt gamla jobb,men läkaren har skrivit att jag klarar bara av att jobba 4 tim max 5 o inte nattarb,men som jag känt på det sista jobbet så klarar jag 4 tim,det är vad man orkar.
Men sen så försöker de hitta en annan omplacering,men då undrar man ju ska man genomgå samma igen då,tror inte man orkar så mycket till.För det konstiga var ju att detta jobb var ju en omplacering.
Men man klarar sig ju inte på en lön heller nu frö tiden.
Tack för dina styrkekramar det värmer.
kramen

 
Anna Djurström

Anna Djurström

9 mars 2011 11:31

Hej Karin! Jag tänkte bara skriva en liten kommentar till dig, du har en så fin blogg, så fortsätt skriva.
Jag tycker så fruktansvärt synd om dig, med jobbet. Men Karin, du är en stark,fin, underbar och go människa. De är inte värda att ha en sådan fin person som du som arbetskamrat. Jag blir så förbannad när jag läser hur de kan behandla folk. Det de inte tänker på är att det är lätt att hamna i samma situation själv. Jag hoppas att facket ser till att jobba hårt för dig. Håller båda tummarna hårt för dig.
Hoppas Linda och Björn kan muntra upp dig lite nu när det är eran "barnvecka".
Sänder många varma kramar till dig.
Kram Anna

http://URL

Kajsa Varg

9 mars 2011 12:05

Tack snälla Anna för dina fina ord,man får nog tänka att det kanske var bäst som hände för det är aldrig roligt att jobba med falska människor! ska försöka orka ringa facket idag o se vad de åstakommit.men oj vad jag blev fundersam vem som skrivit,men såg barnens namn då gick det upp ett ljus :-)
Ja det är nog inte många som har delad vårdnad på så stora barn som vi ;-)
Mångsa kramar tillbaka till dig

 
wiper

wiper

9 mars 2011 12:01

Meddela mig när ditt paket kommit så jag vet.

Inte undra på att du blir ledsen. Det är ju inte klokt att du skall behöva ta din betalda semester och inte få nåt riktigt besked. Hoppas du får riktig hjälp från facket. Jag arbetstränade flera gånger på mitt gamla jobb men det gick inte till slut. Har varit med i dom tröga kvarnarna också så jag vet hur det känns. Du skall inte ta på dig nån skuld för du vet att du inte gjort nåt fel. Det är dom som felat. Det är ju inte klokt hur samhället behandlar oss som blivit utbrända och sjuka på annat vis. Jag själv fick kämpa länge med arbetsträningar som höll på att ta kål på mig till slut. Hoppas att du får den hjälp du har rätt till. Känner med dig vännen

Sköt om dig
Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

10 mars 2011 13:15

Nej nu hoppas jag o längtar efter lugn o ro i min kropp o själ,de har ju som sagt haft lång tid på sig att ordna till allt så man har haft ett jobb att gå till.
Så jag borde ju inte ha tagit av min semester,men tyvärr så tänkte man ju inte klart när man satt på mötet.
Men nu har jag bara en vecka kvar så man får se vad som händer....om något händer.
Ja känns ju inte som det finns mycket kraft kvar kroppen nu till orka jobba o vara alert som man vill vara o det glada som ska finnas inom en.
Tack snälla goa du,varma kramizar tillbaka till dig.

 
lilian

lilian

10 mars 2011 08:19

Ja vad ska jag säga,känner igen detta.Råkade ut för en liknande situation på 80 talet men fick hjälp av facket.Håller tummarna för att det ska ordna sig till det bästa för "dig".
Varma kramar till dig från Lilian o Greta.

http://www.frugreta.bloggagratis.se

Kajsa Varg

10 mars 2011 13:05

Ja jag hoppas vekligen att facket ställer upp nu,och tack för tummarna känns som det behövs nu.
Tack snälla du och varma kramar tillbaka till dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards