Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 20 mars 2010

SSSSSOOOOOOOLL.

Av Kajsa Varg - 20 mars 2010 14:16

Vilken underbart härlig dag,sitter här vid datorn för att förmedla att nu baske mig är våren i antågande.

Står o tittar ut från vårt köksfönster o vad får man se,SNÖDROPPAR men det var ju bara så man nästan var tvungen att gnugga sig i ögonen.

Ut med kameraan för att föreviga detta underbara vårtecken,sen fick man ju se att kärsen var i antågande också,de måste ha växt inunder snön,för igår så var det fullt med snö på detta ställe.

Men det regnade ju igårkväll o var inget vidare,men det ger ju resultat i det att snön försvinner fortare.

Själv har man sån lust att gå en jätteprommis med hundarna,men vet ej för målet var ju utborstning av pälsen o sedan i i duschen med dem sen så ska de rakas.

Men vi fårvälan si,är lite tråkigt när man får gå själv hade gärna velat prataa med någon annan än hundarna:-)

Guben har för en stund sedan åkt in med grabben för de har innebandymatch,men nu är snart innebandymacherna slut,men då är det ju andra idrotter.

Men det ska bli underbart skönt för vad jag tror är att storgrabben har uppkörning i slutet på April.

Men det bara hans farfar som ska skjutsa honom dit,vi får inget veta men det är ju så det brukar va.

Önskar en en underbart härlig fortsatt  dag,ni vet väl att körslaget börjar ikväll.

Klicka på bilden sen så är du inne på de stora bilderna,där du sedan klickar i högra kanten på next.                                             

            Kan det vara krokus??

     

        Kärs.

Men än finns det snö kvar.:-)nu har lyktan kommit fram under snön.

            En så fin teckning som Embla målat till mig,lägger färg på mitten sedan viks pappret ihop,vipps en snygg teckning.

 
 
Jaana

Jaana

20 mars 2010 16:31

Hej Karin;)) Underbart härligt väder säger jag också här visar termometern på 14.7 grader. Hörde på morgonnyheterna att plusgraderna måste hålla i sig i minst 7 dagar och då säger man att våren är här...får se hur det blir med det för min sambo säger att dom lovat snö i morgon :(
Apropå mitt hem så måste jag göra något som blir till förändringar, klarar inte av om man står och stampar...blir så uttråkad då ;)) Vill gärna att det ska gå lite framåt med det ena eller det andra.
Visst ska jag till Österbybruk och kika så vi ses säkert där ;)) ska inte du ställa någon av dina tikar?

Erbjudandet där på gården lät faktiskt inte helt fel så synd att det bara var ett skämt ...haha

Förstår dig med att du vill att sonen din ska få körkort för här hemma är det bara jag som har det och får alltid köra :( Men nu övningskör dom båda med mig och hoppas att det blir något körkort för någon av dom för det skulle verkligen vara skönt att få slippa köra jämnt. Det blir sådana avbrott när man håller på och pysslar i hemmet eller vad det än må vara så måste jag avbryta för att köra....:(

Har läst om din arbetsprövning och hoppas att det blir bra. Sen dom där skenorna som du måste ha det kan inte vara skönt att ha, eller? Huvudsaken är väl kanske ändå att dom hjälper om man har ont.

Ser fram emot att träffas sen i Österbybruk för det var ett års sen vi sågs nu;))Få se om jag tar med mig killarna för syrran ska också med och hon har ju sin setter eller om hon tar båda för att ställa. Dom är ju inte så små precis så vi får se hur det blir med plats i bilen annars hade det ju varit ett ypperligt tillfälle för dig att äntligen få träffa dom;)) Jag vill ju gärna träffa dina tikar också så jag hoppas att du tar dom med.

Ha de´ bäst så hörs vi // Kramar Jaana med aprikoskillarna ZENithDEXter


http://123minsida.se/ZENDEX

 
Jaana

Jaana

21 mars 2010 09:34

Hej Karin
Hittade denna länk idag och tänkte på dig som tycker om att tillverka smycken ;))http://namnsmycken.zoomin.se/index.html
Kram Jaana

http://123minsida.se/ZENDEX

 
Kerstin

Kerstin

21 mars 2010 09:58

Vilka härliga små vårtecken...men vart tog solen vägen? Här är det varannandags väder så på tre dagar har vi haft regn...sol...snö...det kanske oxå hör till våren!
Ha en bra söndag!

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Ewa. Hillbom

Ewa. Hillbom

21 mars 2010 15:28

Hej min vän!
I går var det vår, i dag är det vinter, inte kul. Jag hatar det vita nu, mår inte bra i min kropp av detta upp och ner, vår, vinter.
Mina valpar är så härliga, glada,busiga,inte rädda för något,äter bra.Jag älskar dom,men jag älskar alla mina puppisar.
Ska du ställa Hjördis något? Österby?
Min Sture som jag längtar efter, hämtar jag i påsk, jag längtar så, hoppas han blir lika trevlig som Pottin. Pottin är en hund som jag aldrig kommer att glömma,alla som har träffat honom säger lika, han var en kung, min kung.
Krama svartnosarna från mej. Kram Ewa

http://www.kennelprimapore.se

 
wiper

wiper

21 mars 2010 16:24

Du frågade mig hur man gör för att ens bild skall komma i kommentaren. Det skall den göra automatiskt när du kommenterar på en blogg för du har ju en presentationsbild. Förstår inte vad det kan vara för fel. Hos mig funkar detta. Vilka fina bilder du tagit och man får verkligen vårkänslor.

Ha en skön söndagskväll
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Marsipanen

Marsipanen

21 mars 2010 19:08

sol igår och snö idag.Det är väl det som stavas VÅR? Tidigt aprilskämt minsann ;)
Men inga smutsiga hundtassar idag iallafall (försöker se positivt)
kram och skön söndag till dig och din "flock"

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
Anneli & Twix

Anneli & Twix

22 mars 2010 11:11

Vilka uuuuunderbara vårbilder... Känner riktigt förväntan i hela kroppen då jag ser de små knopparna :D

Kram kram

http://pottipotti.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards