Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Kajsa Varg - 14 mars 2010 18:29

 Igår var vi till äldsta jäntan som fyllde år,där blev vi bjudna på hummer dressingar varmrökt lax o någon slags sallad med linser o ingefära i sen blev det ett rött vin till som hon köpt i Tunisien när hon var där.

Så himla gott allting var,meeeeen hummern var det ingen av oss fyra som gillade.

Hummern hade hon fått i julklapp från jobbet 2 st.stora som de fick hämta i Stockholm,men hon slängde in dem i frysen för att vi skulle äta dem sedan.


Köttet var så himla segt o ingen god smak,är det någon som vet om man bara tinar en hummer o äter eller ska man göra något efter man tinat den.

Idag tidigt på morgonen så åkte guben upp med svärfar till stugan i <norrland för att titta till taket m.m o de tyckte t.om att snön smält bort mer där än här i Uppland.

Så nu ska jag baske mig upp till stugan i påsk,längtar så grymt upp dit tillika barnen med.

Sedan har man suttit ute i solen,fick iden att sätta mig mot en tall i trädgården på ett liggunderlag o sola helt underbart.

Men tiden är som sagt knapp när man har ungar,det var köra till stallet hämta från stallet köra till Almunge o hämta från almunge,men en liten go stund fick jag iallafall.


Just ja!melodifestivalen var det rätt låt som vann,ja det tyckte jag men nu börjar jag tvivla men va sjutton det är väl inte hela världen  om inte Sverige vinner.

Alla låtar tyckte jag faktiskt om,har lustnat lite mer på dem i.om att jäntan o ena grabben spelar dem så jag tycker många av låtarna har blitt bättre o bättre.

Men Anna är en duktig tjej med en underbart härlig röst o en enorm resonanslåda som jag brukar säga.


Ja imorgon är det studiedag för barne i skolan,så då blir det att skjutsa jäntan till stallet igen,sen så får vi väl se vad lilltjejen o jag o huundarna hittar på.

Ha det så gott alla mysigt goa bloggare,imorrn är det Måndag igen.

  


Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards