Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

Norrtälje.

Av Kajsa Varg - 12 mars 2010 01:14

Idag åkte vi till Norrtälje,vi hämtade först lilltjejen vid skolan.Sen fick grabben köra hela vägen till Norttälje,han skulle ju till en körskola där o köra en testlektion.

Sen när vi var framme så tog jag över ratten,naturligtvis kör jag motorstopp precis utanför körskolan vid en stor klunga gubar.

Sen när jag ska parkera så kommer jag åt ratten o det tutar för fullt naturligtvis o hela klungan med gubar ja de glodde så de höll på tappa ögonen,kanske trodde jag tutade på dem.

Sen gick lilltjejen o jag en sväng med hundarna,herrejestanes har då aldrig sett så mycket hundskit som i Norrtälje hu va äckligt.

Ner till en bro där det forsade på ganska så bra sen gick vi endes en gångväg endes vattnet,tordes ju inte gå hur som helst för jag var rädd att gå bort mig.

Vid vattnet var det en massa änder,trodde de skulle bli rädda när vi kom med båda hundarna men istället när de såg oss så kom de springandes fram till oss stackarna trodde vi väl hade mat med oss.

Sen gick vi tillbaka till bilen när hundarna hade fått sitt,de blev inte glada när de fick sitta kvar o vi gick iväg.

Vi hittade sedan en affär med vintage prylar eller nåt är inte så hemma på detta men en stor affär med gammalt som var nytt sen hade de lite gamla kläder allt från tvål pasta kläder o en massa prylar men där var det kul att gå länge.

Jag köpte ett par ljusmanchetter i glas lite skålformade sen hängde det ner tre st.glasklumpar från skålen de var verkligen söta o sen ser mina ljusstakar till matbordet lite större ut nu så jag blev så nöjd.

Sen efter allt detta så blev det mc donalds men fy va äckligt hamburgaren smakade men kaffet o stripesen var jättegoda.

Sen väl hemma så hade större tjejen bakat cup-cakes igen o grabben talade om att nu var det bokat allt med några körningar teoriprov o uppkörning,men det fick vi ju naturligtvis inte veta när det var.Men nu är det bara att vänta o se om det blir något kort det skulle ju avlasta oss väldigt mycket,men huga gillar inte egentligen att de ska ha kort lugnast utan iallafall för mig då slipper man oroa sig för att de ska köra tokigt.


Här kommer lite dåliga bilder antingen är det jag eller kameran som är knasig nu,tycker bilderna blir så suddiga.

Här varè cup-cake`s

    

Lite bilder inne ifrån affären.

  

Det här var en jättesöt klänning i form att ha värme ljus i,ovanlig o orginell.

  

Här lite barnklänningar som hängde från stor till mycket liten klänning.

    

Lite annat.

      

Chisa o Hjördis har väl aldrig vart så lugna när de sett fåglar förut,de bara tittade o tyckte det var spännande.

Så vackra huvuden som glänste i solen,men det blidde inget vidare på bild.  

        

Vatten bild.

    

 
 
Cia

Cia

12 mars 2010 08:08

Vilka härliga bilder från "vår sommarstad". Vi håller till ute vid kapellskär hela somrarna så Norrtälje är vårt "andra" hem. Hoppas ni får en skön helg/Kramizar

http://www.ciabel.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

12 mars 2010 10:03

Vilken mysig butik ni var i! Sådana butiker gillar jag också. Och cupcakesen ser ju bara sååå goda ut! Skaffar mina tjejer inte körkort blir jag nog inte ledsen, då slipper man ju en massa oro... Egoistiskt tänkt..... KRAMAR från mig!! Ha en fin fredag! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

12 mars 2010 11:12

Hej Karin!
Så fina bilder som vanligt!min dator är så dålig och hänger upp sig hela tiden,så därför har jag inte kikat in till dig.Men nu lånar jag Dogges lilla.Jag vill önska er en trevlig och skön helg.
Så hörs vi!
Många kramar

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

12 mars 2010 13:04

Vilka fina bilder att få kolla på. Cup caksen ser härliga ut. Du behöver inte klaga på bilderna jag tycker dom är toppenfina och bra tagna. Bilden där änderna promenera på den lilla vägen är obetalbar ;)

Fina kläder och andra saker också. Jobbig situation när en massa gubbar står i vägen och inte vill flytta sig. Det verkar vara hur fint som helst i Norrtälje och husen du fotat är ursnygga. Vad mycket roligt ni upplevde där.

Hoppas du får en fin fredag också
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

12 mars 2010 16:52

Norrtälje är en vacker stad...helst på sommarn! Hundskit det är en jobbig vara eller icke vara...det står ofta insändare i tidningen...många tycker man ska ta hem sin skit. Jag håller med dig det är äckligt...fast jag skulle gärna vila att de atte upp flera skitkorgar så man slipper ta med sig skiten hem!
Härliga bilder ifrån eran dag!
Skönt att ni är driska igen...vilket gulligt marsvin!
Nu önskar vi er en Trevlig Helg!
Kramen....

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se.

 
Helena

Helena

13 mars 2010 12:41

Ååhh,
Norrtälje är sååå vackert! Mysigt att strosa runt där med vovvarna en dag!
Men jag såg nästan framför mig när du fick motorstopp inför klungan av tonårsgrabbar, hahaha, skrattar nästan än ;) !! Det är så himla typiskt ibland... Sonen måste ju ha tyckt att han inte kunde göra pinsammare entré till körskolan :) !
Muffinsarna ser härliga ut!
Ha nu en bra lördag så hörs vi!
Kramar från hela tjocka pudelsläkten ;) !

http://pudelfnatt.wordpress.com

 
Lisa

Lisa

15 mars 2010 20:35

Heeeloj Skruttgumman 2 hihi!!
Roligt du skrev till mej..Jaa jösses Himla osis att få Motorstopp vid fel tillfälle hahha,,
Norrtälje är ju en KANON fin stad även på vintern...Och så många mysiga små affärer att kika in i!
Vilken Hääärlig isbild du tagit och jag tycker inte heller att dom ser suddiga ut!
svarar högre upp på dina frågor annars blir detta sååå långt och jag måste läsa vidare INNAN SALTÖN!!
kram!

http://dagslandan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards