Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 9 september 2009

Då gör vi ett försök til.

Av Kajsa Varg - 9 september 2009 13:47

Nu har jag fått hjälp av guben,sen jag gått på o varit så sur över att jag inte får in bilder.

Hjördis lillskruttan håller ju helt på att växa igen,vilken päls damen har på sina tassar t.ex .Man ser ju inga klor så det är jättesvårt att lippa dem,men det vill hon ju helst slippa.SkrikandesSå eftersom jag inte har så jag kan trimma henne,så har jag börja klippa tassarna med sax.Se det gick bättre än att klippa klorna,men en tass klarade vi av sen fick hon slippa.

Sen så gick vi igen och kollade öronen,där får man vara o dra lite då o då så hon vänjer sig.

Se där var det lite gnäll Gråter,men så är det när man är pudel då får man lida pin tills man vänjer sig.

Skulle ha blivit bad idag för både Hjördis o Chisa,men får nog stå över för jag fryser "för en gångs skull" o mår s-k-i-t.Nu kommer vi till bildinsättning "spännande det ska bli"Förvånad


 
 
Anneli

Anneli

9 september 2009 14:33

Åååå, vad fin bloggen blev, så annorlunda kan man ämndra mera här nu?... Underbara bilder du har och så fina smycket... Änglarna var så vackra... Duktig du är!!! Det här med att det går fort när dom växer... Twix vägde 4025 gram då han var 15 veckor. Han är nu 33.3 cm hög och väger 5.7 kilo en härligt musklad kille absolut int tjock på något vis. Ja det är bäst att ta det sakta men säkert med de små, då det gäller alla dessa bestur som klippning m.m Det är så roligt att höra om Hjördis eftersom hon och Twix är halv syskon.. Ha det bäst och trevlig onsdag! Kram

http://pottipotti.wordpress.com

 
Lena

Lena

9 september 2009 16:30

Hej Karin!
Ja nog har man fått huvudbry på här nya,haha!men vi lär oss så småningom.Vad fint du har gjort här,så läckra färger.Jadu det är mkt jobb med en pudel.Och innan valpen blir van,huga huga,hihi!må så gott vännen så hörs vi snart igen!Tack för din kommentar!
Kramis

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Primaporskan

Primaporskan

9 september 2009 18:17

Hej min vän.
Vi hitta jätte mycket svamp, jag vägde min svamp när jag komm hem över 8 kg, så nu rensar jag och fryser in till vintern, med alla goda varma mackor när vinter kvällen är här.
Må så gott min vän ge dom svarta en stor kram, Ewa

http://primaporskans-dagar

 
Helena

Helena

9 september 2009 20:42

Hej vännen min!
Man kan ju skratta ihjäl sig när du beskriver Hjördis ;) !!! Men det är ju så de ska vara, öppna, tuffa och frimodiga! Hon växer till sig och mognar hon oxå, ska du se :P ! Kloklippning är det nog ingen jycke som gillar, de bara accepterar det, liksom....
Bloggen blidde ju jättefin!! Hoppas bildinsättningen funkar snart, det är så skoj att se bilder på "min" lilla Hjördis-busa :D !!
Må gott och pussa svartpudlisarna på näsan från mig!
Kramis Helena

http://pudelfnatt.wordpress.com

 
Sussi

Sussi

9 september 2009 21:55

Det är knepigt det här nya!! Jag vill ha en header med bild och text. Problemet är bara att jag inte vet hur jag ska göra den hihi

Känner igen det där du skrev i kommentaren om att inte vara säker vilken axel man ska spotta över .. Jag brukar också få ta båda hihi

Kramsiar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

10 september 2009 00:03

Hej Karin!
Jaa det har varit lite bök det här med nya bloggen..
va skojigt du beskrev hihi! jag satt o höll tummarna för dej att det skulle funka med att få in bilden och det hade du..

Jag har inte heller riktigt fattat allt,,men provar mej fram
Och en sk Header fåvänta tills nån kan hjälpa mej med den..
Dino kan vara lite trilsk än han med kloklipp men det går till slut...
Natti natti kramen på dej..

http://dagslandan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards