Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 25 juli 2009

VÄLKOMMEN HJÖRDIS.

Av Kajsa Varg - 25 juli 2009 18:24

ja då har vi vår lilla svarta tös Hjördis i vårt hem,och hela familjen önskar denna tös välkommen till vår familj.

Det har gått så bra,man kan tro att hon varit här förut=)

Springer omkring ute o inne full rulle inte rädd för något,tuggar o morrar på mattfransarna sliter o drar i saker.

Tänk när hon kommer o har kampat med toa mattan,springer iväg med mattan med högburet huvud.`PHU`vilken brud,Ska man nu jämföra så var Chisa den försiktiga o lugna tösen som alltid har följt matte vart jag än är en riktig guldklimp med andra ord.

Men nu har vi ju en till liten guldklimp,Chisa har sprungit o luktat på henne o Hjördis har ju då lagt sig på rygg som man ska.Sen så helt plötsligt ville Chisa leka med henne så det var riktigt kul att se på.Sen har Chisa en liten glok som hon hämtade o la framför Hjördis, kom o lek nu då,så detta kommer att gå bra mellan dem som man ser nu.

Men vill Chisa vara ifred, ja! då säger hon verkligen till ordentligt.

Senare ikväll när gubben har tid och hjälpa mig ska jag försöka få in en liten film på mina håriga älsklingar.

Sen vill jag verkligen rikta ett stort tack till Helena som varit deras extramamma tills jag tog över.Måste bara säga att det var så fint du gjort iordning Hjördis flyttlåda.Du får ju nu också följa den lilla marodören via bloggen,när du som helst känner för att läsa om henne.

Sen måste jag också säga ett tack till Ewa som jag har köpt min underbara prinsessa av,Chisa är det mest underbara som kommit in i mitt liv.

Ja då är vi en riktigt stor familj nu,hundar ungar villa volvo o sommarstuga =)

Hjördis har kissat inne en gång bara,hon springer till ytterdörren eller till oss o gnäller då vet man vad som gäller.En riktigt duktig tös,älskar att leka med barnen då får hon riktigt fnatt, hoppar upp för att få tag i håret som hon kan dra o slita i .Ja vad månne det bliva av denna karska tösabit.

Under tiden jag suttit o laddat upp bilder på bloggen,så har Chisa lagt sig i korgen för att sova sen kryper Hjördis ner o lägger sig hos Chisa utan att Chisa säger något.Så rart.



 
 
Ulla

Ulla

25 juli 2009 19:30

Hej Karin, länge sen jag hörde av dig. Är allt bra?
Kramen Ulla o Brian

http://Ladyinblue

 
Lena

Lena

25 juli 2009 19:59

Hej Karin!
Grattis till nykomlingen!men så fin hon är.Vad fina bilder i det gröna gräset.Så kul för Chisa att få en bus kompis.Jag visste inte att du skulle hämta hem henne idag.Ja lycka till med din lilla Hjördis nu.
Kram vännen och ha det riktigt mysigt denna Lördag!

http://http;//lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

26 juli 2009 00:59

Hahaha,
måste skratta lite åt den lilla frökens upptåg ;) !! Precis såna vill vi ha dem, Queen Cobra-pudlarna, mycket motor och stor uppfinningsrikedom!! Hon är en pärla som jag vet att du kommer att förvalta väl!
Ge henne en stor nattpuss från mig!!!
Kramisar från Helena

http://pudelfnatt.wordpress.com

 
Lisa

Lisa

27 juli 2009 22:20

JÄTTE GRATTIS Till Lilla nykomlingen,,Så himla fina bilder på 2 gobitar..
ska kika på filmerna nu..
Kram kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards