Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Kort inlägg.

Av Kajsa Varg - 19 juni 2011 15:51

Nu ska jag tala om att det äntligen hänt något hos läkaren.

I Fredags så var jag till vårdcentralen för jag skulle träffa min läkare o sjukgymnasten jag hade förut.

Hooppps!!! måste iväg men kan säga att det som skedde hos dem var positivt,berättar mer ikväll.

Hoppas jag inte håller er på sträckbänken för länge;-)

 

JA då har jag fått reda på att jag har Fibromyalgi o en viss överrörlighet,det visade sig att jag hade 15 av 19 punkter.Sen i ländryggen så får vi avakta det kan vara diskbråck men inget säkert men då gör man inget utan det kan gå tillbaka om jag rör på mig,om jag nu fattat allt rätt.

Så nu äter jag en meducin som jag åt förra sommaren som läkaren trodde på,så nu får vi se om det blir någon skilnad.

Kommer in o skriver lite mer imorgon,är alldeles för trött,så natti natti sussi gott.

 
 
wiper

wiper

20 juni 2011 16:38

Vad tråkigt att du har fått fibro men jag förstår att det är skönt att få en diagnos. Hoppas du inte har diskbråck. Hoppas att medicinen hjälper. Jag tror själv att jag har en lindrigare form av fibro eftersom jag är utbränd och jag är öm i huden och har annat som stämmer.

Sköt om dig vännen
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

21 juni 2011 00:59

Ja det känns skönt att äntligen få det bekräftat att jag fibro,och jag har ju funderat själv ibland om det kunde vara det.
Men tänk att det var så lätt att kolla detta,så får man vänta så många år.
känner igen det där med att vara öm i huden o då får ingen peta på en för det gör så ont i bara skinnet.
Kramar tebaka.

 
Pisan

Pisan

21 juni 2011 09:27

Skönt att du fått diagnosen nu i a f, även om det kan kännas hemskt och som en dom... Och det är det ju också. Då börjar arbetet med att acceptera nu då. Det har jag försökt göra nu i 10 års tid och jag tror nog att jag aldrig kommer acceptera... Det är så orättvist. Och man undrar; varför just jag? Vad är det för medicin du fått? Önskar dig en fin tisdag! Kramar från mig! ♥♥♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

23 juni 2011 00:29

Ja det känns bra att veta vad det var,men jag hade mina aningar iallafall lite.Ja det är svårt just med att man inte kan göra så jättemycket,och sedan att bara som min sjukgymnast sa göra kanske bara göra en sak o känna att jag varit duktig som klarat det.Är lite svårt när man varit en person som haft tusen gärn i elden o aldrig kunnat sitta stilla.Men det är väl en lång process att komma till insikt med.
Meducinen jag fått heter Cymbaltha,o man mår skit av den:-( men jag får äta ett tag så får man se hur det går.
Många kramar tebaka.

 
Kerstin

Kerstin

22 juni 2011 11:23

Vad skönt att veta vad ditt onda beror på och framför allt att bli trodd på! Sedan är det väl alltid tråkigt att få en sjukdom...
Hoppas nu att du kan bli så "frisk" som möjligt i din sjukdom!
Stor Kram och ha en Trevlig midsommar!

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

23 juni 2011 00:21

Ja det känns bra att veta vad det är i kroppen,ojag hoppas nu på tabletterna.Inte för jag gillar tabl.men man får ge dem en chans.
Kramen tebaka o önskar er det samma.

 
lilian

lilian

26 juni 2011 11:04

Det är synd att säga så,men välkommen i Fibrogänget.Jag har också fibro och discbråck samt artros.Det är inte lätt men man får vara glad att man får ett namn på smärtan.Och inte bli betraktad som en gnällkärring.
Kram på dig,Lilian o Greta.

http://www.frugreta.bloggagratis.se

Kajsa Varg

18 juli 2011 13:11

Tack snälla rara!ja visst är det skönt att fått reda på vad det är,för det känns ju lite konstigt som det varit att bara springa till läkaren o säga att man har så ont o det är si o så o sen aldrig få en diagnos på varför man har det så.Det har ju tagit 8 år att få reda varför men nu är det äntligen kollat vad det är så det känns skönt faktiskt.
Men har jag fattat rätt så är detta ingen sjukdom enligt försäkringskassan,och det verkar ju konstigt när så många har det.
Kramen tillbaka till er.

 
wiper

wiper

16 juli 2011 11:51

Har inte sett dig här på länge så jag hoppas du och din familj har det bra. Antar att ni har semester

Ha en det bra
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

18 juli 2011 13:05

Hejsan Malin!
Hade tappat lusten då innan semestern att blogga,för det var så mycket med min chef o läkare sjukgymnaster o allt.Sen har vi varit till stugan på semester o varit där hela 16 underbart fina och lata dagar,så jag måste erkäna att jag mår ganska så bra förutom denna förlamande trötthet som jag fått.
Man låg bara på bryggan o solade o badade i ett underbart kristall klart källvatten o 24 grader varmt o som högst 25 grader.Jag lovar när man steg upp ur vattnet var det som man var en ny fräsch o pigg varelse.
TAck snälla också för du kom in o hälsade på här inne.
Ja denna vecka ska jag ju börja jobba men har fortfarande inte fått veta när jag ska jobba,så imorrn ska jag ringa facket för andra gången så får de sätta fart på cheferna på jobbet för jag orkar inte längre tjata.Är bra konstigt hur det är.
Hoppas du har det lugnt och gott,kramen till dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards