Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Jag på hal is.

Av Kajsa Varg - 19 januari 2011 14:24

Ja kära nån,då var man till läkaren med lilljäntan i går o det visade sig att det var streptokocker hon hade (halsfluss) jag tog en test på en gång men det var negativt "skönt"

Men på sent på kvällen gick jag ut ensväng med mina hundar,ville inte gå så långt eftersom Agnes var själv.

När jag kommit en bit o skulle vända över till andra sidan vägen o den var ju bara asfalten där trodde jag.

Fastän man var så försiktig så for jag med ena benet i luften o landar på högra armen på sida,finns inga ord för hur hemskt det känndes.

Där ligger man nästan mitt på körbanan o kan inte ta sig upp o svär o är arg,hundarna är så till sig o springer oroligt omkring mig o vet inte hur väl de vill.

Till slut så kunde jag rulla över på vä.sida o ta mig upp,ja är det inte det ena så är det de andra. 

Nu sitter man där man sitter har ont o värker i axeln o kan knappt göra något,för det är inte lätt att helt plötsligt börja använda vänster arm,när man borstar håret o tänderna,du ska kunna ligga o sova klä dig.Ja vad ska man säga,men går inte värken över o att jag inte kan lyfta o röra armen så ska jag till läkaren på fredag o kolla upp.

Men ett stort plus är att eftersom min mor som fick en stor stroke för tror  det är ett år sedan nu,inte får någon sjukgymnastik o håller på att tyna bort.

Så ringde jag o pratade med berörda,så nu ska hon få komma in på ett sjukhem för rehabilitering så får de själva se hur lite kraft det finns kvar i henne.

Sen så har jag sagt till om att när hon sedan varit där o tränat ett tag så ska det vara återkommande sjukgymnastik o bibehålla det hon varit o tränat upp.

Tänk bara tanken en make som vill ta hand om sin fru i hemmet,där får hon sedan sitta o inte får någon träning alls.

De som de tjänar på att min far tar hand om henne har de kunna lagt ut på sjukgymnastik istället.

  


De kan ju bara inte mena att han ska ställa upp som sjukgymnast också.

Nej det gäller att sjuka o gamla som inte orkar eller kan ställa upp o tjata för sig själva att de har någon anhörig eller vän som kan ställa upp o tjata för deras räkning.

Såg förresten på nyheterna också att det var en man som fått en stroke han fick ingen som helst rehabilitering utan det var han själv o hans arbetsgivare som ordnade det o nu kunde han jobba vissa procent.

Det är ju bara så att har man fått en stroke så måste insatserna sättas in tidigt o jobba med då har man en chans att komma tillbaka beroende hur stor skandan är,men man kan liksom återställa skadan med träning om man så säger..

  



Hoppas inte det blev tjatigt nu:-)

Här skiner iallafall solen o det är så vackert ute o ute vid fågelbordet så är fasanerna koltrasten gulfinkar,sparvar o domherreparet o äter så mysigt skulle kunna sitta o titta på dem hur länge som helst.

Vi går mot våren känns det som nu UNDERBART HÄRLIGT!!!!!

Önskar er alla en skön eftermiddag o kom ihåg ta det försiktigt ute i halkan o lägg en peng på broddar om ni inte har några för det tänker jag göra.

                                                       

 
 
Pisan

Pisan

20 januari 2011 17:18

Usch vad arg jag blir när jag läser det du skrivit om din mamma, det är ju bedrövligt! Ja, broddar måste man ha så man inte slår ihjäl sig. Min pappa bröt armen innan jul när han var ute med hunden, nu är gipset borta men han har jätteont och handleden ser helt missbildad ut.... Ev blir det operation. Så kan det gå i halkan. Önskar dig en fin kväll! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

21 januari 2011 01:17

Ja imorgon bär det av till läkaren för att kolla upp min arm.
Ja denna gång tänker jag verkligen kolla upp hela vägen från hennes vistelse på sjukhuset tills hon kommer hem.
För jag tänker inte ge mig nu,hon ska ha sjukgymnastik även hemma.
Kolla upp detta om det inte är redan gjort med din pappas handled,för min mor blev fel gipsad när hon bröt sin arm/hanled så hon hade fruktansvärt ont efter gipset o kunde inte använda sin hand efter detta,sen fick hon reda på att det skulle gjorts en operation.
Det behöver ju inte vara lika men man måste verkligen vara uppmärksam i sjukvården tyvärr.
Inte för att det jämt är problem....hoppas det löser sig för din far och att han blir bra.
Önskar dig en skön o avkopplande Fredag kramen på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards