Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

Då var det som vi befara:-(

Av Kajsa Varg - 19 januari 2010 21:59

Här blir det inte mycket skrivet,sover för det mesta huga det är ju inte klokt hur man är:-)

Men igår gjorde jag iordning smörgåstårtor till brandkårsgubbarna som hade träff,men gud så sugen man blev sen och inte kunde man snorpa en liten bit:-)

Sen ringde min mor som varit in till sjukhuset angående provet hon tagit för en och en halv vecka sedan tror jag det var,det var cancer.

Så eftersom hon är i så dålig kondition så tror inte läkarna att hon orkar med cellgifter så hon ska få åka till Enköping och operera bort bröstet och det blir snart tider och allt är ordnat.

Är det klokt för ett år sedan fick hon en stor stroke,nästan efter 1 års dagen av stroken så får hon bröstcancer,innan detta för 2 år sedan så fick hon ett blodtrycksfall när hon precis kommit upp på övervåningen och ramlar handlöst bakåt ner för hela trappen som är väldigt brant och blir liggande där.

Men far min hade hört ett brak och går ut från sovrummet för han hade hinnit lagt sig,och ser henne liggandes på golvet avtuppad.

Ja nog är det ett jävla elände känns som allt är bara skit.


Har lämnat foton till en fototävling,så dem som har lust o vill gå gärna in och rösta på någon av mina bilder .

http://fototavling.idg.se/bildtavling/13/upload.jsp

Här kommer nu lite bilder på smörgåstårtorna jag gjorde.

            Har ni förresten sett att de börjat sälja Jumboapelsiner, 1 kostade 13 kr.men var ju bara tvungen att köpa o visa barnen.  

 
 
wiper

wiper

20 januari 2010 12:05

Det var nog dom finaste smörgåstårtorna jag någonsin sett. Blir jättesugen mums! du är jätteduktig och brandmännen får verkligen njuta. Vad tråkigt med din mamma vad ledsamt. Tråkigt att hon kulle råka ut för detta när hon nyss haft en stroke. En del får gå igenom mycket. Känner med dig och din familj.

Jag skall gå in och kolla bilderna

Ha en så bra dag du kan
Sköt om er
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
marsipanen

marsipanen

20 januari 2010 12:37

Jobbar ju som personlig assisten och får möta de mest tragiska öden. En olycka kommer sällan ensam är nästan signum för vårdtagarna (eller brukarna som det så fint heter) Och tänk om dom kunde utrota stroke och cancer.
Hoppas din mor får bra vård och omsorg, dom som jobbar med cancerpatienter brukar vara himmelska änglar.

Och håller med om att det är frustrerande när man bakat nå´t gott att det inte passar sig att ta sig en smakbit utan få sitta och vänta på det ev ska bli nåt över.

Fina tårtor (blir sugen)
Kram och hoppas det ordnar sig!

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

20 januari 2010 19:00

Hej Karin!
Oj så fina tårtor du gjort.Vad sugen jag blev nu.Stackars din mamma ja vilket elände,uscha så jobbigt för dig oxå.Vilken stor apelsin!Vad kul att du skickat in bilder till tävlingen.Hoppas du vinner kameran Karin,fast jag vill ju oxå vinna den,hihi!men blir lika glad om du vinner.Dina tidiga frostbilder var ju super fina så skicka in ett par sånna.Likaså på barnen när dom leker i snön är ju bilder som går bra.Må så gott Karin!
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Ladyinblue

Ladyinblue

20 januari 2010 22:04

Ja du Karin, du har rätt i att de har blivit lite annat ett tag här på nätet.=)
Men Du!!! Du har ju världens gooaste smörgåstårtor, får snart ta o be dig skicka hit en. De ser så mumsiga ut.
Ha de got/ Kramen Ulla o Brian

http://ladyinblue.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

20 januari 2010 23:38

Hej karin!
Joo visst kan man nog känna så ibland också att man bara lånar ut dom ett tag,,Meeen ojojoj karin vilka otrooligt fina smörgåstårtor du gör,,Fasiken att det är så långt emellan oss annars skulle jag Gladeligen beställ av dej när man ska nån tillställning..MUMS..förstår att du var sugen på att hugga in på en bit..

Väldigt tråkigt med din mamma,,somliga ska ha Dubbelt otur det är såå orättvist..Blodtrycksfall har ju jag också varit med om 2ggr och det är ju Hemskt obehagligt och Livsfarligt för man kan ju ramla illa..
Så snällt du skrivit på Lenas blogg om mina stickalster,,får hoppas att dom blir bra nu..Jag vet ju inte riktigt vilken som kommer att passa till Alina,,så en av dom blir över kanske nån av Dino Töser kan ha den?
Vi kan byte emot en smörgåstårta hihi skoja bara,,
Nu ska jag snart fortsätta sticka en stund,,Det är så avkopplande och roligt..
kram på dej min goa vän (Höll på att skriva svartnos hahha är ju så van att kalla dej som du skriver karin o svartnosarna)..
Kraaaaaam

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

20 januari 2010 23:47

Hej igen karin!
vi skrev visst samtidigt till varann,,Jaa det är nog inte omöjligt att ni springer på Lillgubben Dino i Norrtälje,,Dom åker också dit o handlar ibland..
Ja jag tänkte säga detsamma om din bakgrund också mysig och fredsduvan är ju så himla fin..

Jo jag har tänkt många ggr på akupunktur emot migränen men den har ju inte kommit lika ofta nu men kan ju vara inne i en migränperiod igen så då ska jag nog ta mej iväg för att få hjälp..
kram igen!

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

21 januari 2010 10:51

Hej på er!
Vad trist att höra om din mamma! Man kan ju tycka att hon haft sitt elände redan....
Vilken bamse-bapelsin ;) !
Smörgåstårta, mums, kanske man skulle svänga ihop en liten en till helgen....... Gott!!
Pussa svartflickorna från oss!
Kramisar från Helena och gänget

http://pudelfnatt.wordpress.com

 
Pisan

Pisan

22 januari 2010 07:32

Smörgåstårtorna ser ju jättesmarriga ut! Man sitter ju här och dreglar.... Vilken bamseapelsin, sådana harjag inte sett här. Önskar dig en fin fredag! KRAM!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards