Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 15 januari 2010

En tripp till Österby.

Av Kajsa Varg - 15 januari 2010 22:33

Idag var vi till Österby o hälsade på min mor o far,hade köpt med en tårta till fikat.

Embla hade så kul o hon hjälper gammelmormor att köra rullstolen när hon ska rulla iväg nånstans inne.

Sen fick mor besök det var en dam som jobbade på sjukhuset där hon kommit efter stroken en rehabavd.

Hon hade lovat att komma och hälsa på om hon var i närheten,och nu hade hon varit på kurs.

Men hon visste ju inte efternamnet,och visste på ett ungefär var så kom hon på att det var ju bara att leta efter ett hus med en ramp.

Hon hade köpt med sig blommor till mor sen pratade de lite om tiden på Sundet o om hur hon nu mår och så vidare.

Sen så pratade vi lite om sjukgymnastik och så vidare att inte mor får någon sjukgymnastik i hemmet,det är så att  man får tjata o tjata och kräva och hjälpa till att de anhöriga får hjälp så det är bara att fortsätta jobba:-).

Fick se idag hur hennes axel på den sida hon inte kan röra hur den har förtvinat,fy vad förbannad man kan bli så nu ska jag också ringa o tjata på kommunen så får vi se.

Jag blir så arg på det hela så det är nästan så jag börjar överväga om jag ska börja åka och hjälpa henne med det hela.

Men åter till damen som kom på besök,tycker det var så otroligt rart av henne att ta sig tiden att komma på besök,det betydde mycket för min mor o far med för den delen,sån tur att vi hade tårta kvar så det blev ett riktigt kalas.

Sen bara för jag snart ska fylla,så ville min mor att jag skulle ha ett set med frukttallrikar och ett fruktfat i samma stil de ser ut som lönnlöv i olika färger jättesnygga det är en bröllopspresent som de fick av min fars syster o man när de gifte sig 1960.

Men måste ju visa vilken duktig målare/tecknare min far är,några av hans alster.

Ha det så gott alla goa bloggare o medmänniskor,önskar er alla en underbar helg.


Hembygdsgården i Österbybruk.

 

Tror att detta är från Florerna ett naturreservat i Uppland.

 

Storlommar. 

   

Storlommar.

 

Smedjan,klockstapeln i Österbybruk.

   

Kvällsmotiv vid en sjö. 

  


 
 
Helena

Helena

16 januari 2010 10:16

Hej hopp!
Finfina tavlor, jag gillade den med två pippisar på mest! Och Florarna, där har jag varit en hel del och strövat... Duktig farsgubbe du har!
Här är fullt ös, medvetslös, med nya herren Mr. Eddie.... Han är överallt hela tiden...typ ;) ! Jätteskön grabb!
Pussa pudelnäsorna från oss och ha det gott!
Kramisar från Helena och gänget

http://pudelfnatt.wordpress.com

 
wiper

wiper

16 januari 2010 21:35

Vad härligt ni haft det. Gillar din bakgrund. Hoppas att din mammas träning går bra och att hon gör framsteg. Nu ser jag att hon får dålig hjälp och det är oacceptabelt. Jag har en mamma som är senil och vi får tjata om allt och se till att hon har det bra och får den hjälp hon behöver så jag vet hur det känns. Din pappa är ju en riktig konstnär. Jättefina tavlor och även ramarna som passar så bra till. Gillar extra mycket dom med kanadagässen på.

Hoppas du har en bra kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
marsipanen

marsipanen

17 januari 2010 11:58

Ja detta tjatande..man ska vara frisk om man till äventyrs skulle bli sjuk, alternativt ha taggade anhöriga *suckar*
Jättefina tavlor, gillar stämningarna *tar på mig konstkännarminen* (som jag inte har *fniss*)
Den med de två strolommarna gillade jag nog mest, men alla tavlorna var så vackra!
Ha nu en bra dag!

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

17 januari 2010 12:15

Hej vännen!
Vilka vackra tavlor.
Ha en skön Söndag så hörs vi
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

18 januari 2010 01:14

Ja du jag kom så väl ihåg dessa Musse piggtabletter och även dom andra du nämnde. Kom du ihåg en dricka som hette Guldus?.

Hoppas allt är väl med dig och dom fina svartnosarna ;)

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Jaana

Jaana

18 januari 2010 10:33

Hej Karin=) Tack för hälsninge i GB och kul att alovera även hjälpt på dina svartnosar. Du ska se att det står inte till innan du står och klipper dina töser själv snart ;))
Ha det bra så hörs vi / Kram Jaana med aprikoserna ZENDEX

http://123minsida.se/ZENDEX

 
Pisan

Pisan

18 januari 2010 11:09

Vilka fina tavlor! Vad duktig han är din far! Ja, du; det gäller att ligga i och tjata när det skall hända nåt, det var likadant för min mormor när hon levde, mamma ringde och tjatade många gånger. Grejen är ju att det inte är personalen man skall trycka på utan deras chefer. Ha en fin måndag! KRAM!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

18 januari 2010 11:54

Hej Karin!
Jaså du är en nattuggla,ja det kan jag vara ibland oxå.Vad skönt att det är mildare nu så man kan visstas er ute mer.Hur är det med Chisa nu?har hon piggat på sig?Karin skicka in lite bilder till tävlingen(länken på min blogg) du med,så kanske du vinner en system kamera.Du är ju oxå så foto intresserad.Javisst är det roligt med fina bilder.Hoppas du mår bättre.
Kram och ha det bäst.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards