Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 14 januari 2010

en dag med barbarnet i Uppsala.

Av Kajsa Varg - 14 januari 2010 23:46

Idag har man varit till sjukgymnasten o fått sig lite nålar igen,idag var ingen bra dag det gjorde så ont så jag nästan lätta från britsen.

Är helt otroligt hur det kan göra så förbenat ont,men det är inte många gånger kvar nu,så man får stå ut den korta stunden det gör ont.

Sedan åkte vi iväg till Ikea så vi skulle få oss lite mat i magen,Embla ville ha köttbullar med potatis o lingonsylt påpekade hon,jag åt kycklingfillè strips sallad och en god gugga till,guben blev det nå biffar av något slag,sen satt vi och åt vid sofforna så Embla fick sitta i möbler i hennes stl.Här gillar jag att vara säger hon helt plötsligt och tittar på mig efter en stund så ser jag att hon kikar på mig och så säger hon mormor tycker du om mig,ojaaa min lilla vän mormor tycker om dig såå mycket.Denna unge är bara så otrolig på att prata o komma med frågor:-)

Varenda person hon mötte så tittade hon på dem och börgade prata med dem.

Iallafall när vi ätit klart så skjutsade guben oss till Upplandsmuseumet,Embla o jag skulle vara där medans han skulle upp på stan för att handla.

Vi tittade på fallet i Fyrisån,hu såg så kallt ut.Sen gick vi och kikade runt lite och sen lekte Embla i de små husen de byggt upp där inne alla saker i barnstorlek.

Sen ritade vi,och efter ett tag kom morfar och då sprang Embla runt med honom o tittade o lekte sen fikade vi och sen var det dags att åka till nästa ställe.

När vi skulle gå ut så pratade Embla med tanten vid disken på nedre botten intill utgången,Vad är det och varför sen såg hon en tygkanin som någon sytt och sålde då säger hon till tanten en sån vill jag ha!näe vill nog inte det säger hon sedan.

Sen när vi skulle gå ut så möter vi en äldre man i dörren,-vad ska du göra här inne,säger hon o sedan fick ju han också en massa frågor.

Ja detta barn är då inte blyg för någon och alla hon möter så ska hon prata med dem eller fråga ut dem.

Ja inatt får hon sova över hos oss och hon var så glad,då kan hennes mamma få städa i lugn o ro.

Sen ska vi guben Embla o jag o hundarna åka till min mor o far imorgon en sväng,så vi köpte med en tårta så vi kan bjuda på fika.

Sjukhuset hade ju ringt till min mor att i nästa vecka måste hon åka in på grund av det de såg på ultraljudet av hennes bröst och läkare hade sagt att det inte såg bra ut.

Min mor ställde frågan räcker det inte med allt nu,så ska det bli det här me.Är nämligen så att under hennes levnad har hon bara drabbats av en massa eländiga sjukdommar en efter en och sen nu detta,hon var så himla ledsen men jag hoppas att det går att ta en test sedan för att kolla upp så inte jag och min syster drabbas också men mina föräldrar skulle fråga läkaren på Måndag.


Här kommer lite lite kort från idag.Domkyrkan

 Fallet i fyrisån utanför Upplandsmuseumet.    Fallet i Fyrisån,utanför Uplandsmuseumet.  

Ser ni knoppen i framkant på kortet,här kommer det som finns under knoppen.

  

Embla inne på Upplandsmuseumet.Här lagas det mat.

    

Embla o morfar på väg till bilen.

  

Den höga svarta saken med en krona högst upp är en vatten pump där Uppsala borna hämtade vatten förr i tiden.

  

Domkyrkotornet.

  

Sen hämtade vi grabben o hans tjej vid Katedralskolan.

Et vackert träd utanför Gränby.

     

 
 
Pisan

Pisan

15 januari 2010 08:11

Vad jobbigt för din mamma. Hoppas ni kan få testa er också du och din syster. Vad söt hon är Embla. Hon såg ut att vara nöjd med dagens aktiviteter :-) Fina bilder du tagit i Uppsala. Ha en fin fredag! KRAMAR! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ewa. HIllbomwa

Ewa. HIllbomwa

15 januari 2010 18:25

Hej Karin!
Hoppas att allt är bra.Läste om din mor inte roligt när det blir något med våra kära, hoppas att det inte är något.
Här rullar allt på, Goldi har fått en jätte fin mage, Nowa-Li är det för tidigt att se något.
Vill önska er en trevlig helg, själv jobbar jag.
Kram från oss i karlholm

http://www.kennelprimapore.se

 
Lisa

Lisa

18 januari 2010 10:17

Heej karin!
Tack för dina goa kommentarer..Nu har jag suttit här o läst o njutit av dina Härliga vinterbilder,,du är ju en mästerfotograf ju!! mysiga bilder på vovvarna också dom är ju såå söta..
tröjorna jag gett mej på att sticka till vovvar är ej efter nåt mönster utan jag kan ju bara sticka rätstickning och typ som halsdukar fast jag tar in o fixar lite efter mitt eget huvud,,inget svårt alls men roligt,,

Jo jag har ju hittat en familj själv åt Dino.har ju haft annons på vovve och blocket på honom..så han är där på prov nu men dom kommer att behålla honom,,Det har varit som sagt jättejobbigt men nödvändigt pga hans tilltag..TRIST..

Nu ropar gubben om kaffe igen han ska iväg o jobba och vill surra en stund före..ha en härlig Måndag,,Kramisar på dej o Dina svartnosar!

http://dagsländan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards