Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 4 september 2009

Av Kajsa Varg - 4 september 2009 23:41

                                                 

Jag undrar över en sak som vi frågade en veterinär också om,när vi har tagit fästingarna på Chisa någon enstaka på Hjördis så har fästingarna varit döda.Men han hade ingen aning,men jag tycker det verkar lite konstigt att de dör.

Är det någon som har fått fästingar på sina hundar och sett att de också är döda.Är det någon som vet varför??????

Eller så kanske det är så enkelt att de inte tål pudelblod=)

För Agnes Ayla hade då fått en fästing på sig och den var då inte död,marsvinen har nämligen en stor ínhägnad ute i trädgården tillsammans med kaninen Johan.

Av Kajsa Varg - 4 september 2009 22:52

Idag har Embla och jag varit på Thun`s och handlat,hittade ett par gardiner till Agnes rum,sen valde Embla et par fina halkstrumpor med nallar som körde flygplan.Sen var vi in på go-biten för att köpa med oss glass hem till fikat.Embla valde glass själv  en med karameller i pinnen.

Efter fikat så gick vi Embla jag o hundarna upp o sov middag,fast först sjöng vi tillsammans hon älskar ju att sjunga blinka lilla stjärna.

Äldsta dottern ringde hem nu på kvällen för att säga godnatt till Embla då var hon på ett ställe i ett litet rum där det bara fanns ett litet pytte fönster där de skulle övernatta vad jag förstod.Hon var uppe kl.05 i morse för hon skulle ut i öknen o rida dromedar eller om det var kamel sen hade hon idag varit upp i bergen o sett hur några familjer levde i grottor eller som hus i bergen de var 5:e generationen som bodde så.Sen nu på kvällen så bjöds det på Tunisisk buffe.Imorgon ska hon upp kl.05 igen för att bege sig hem till sitt hotel.Modig dotter men en fruktansvärt orolig morsa.

Alla barnen kom isäng någorlunda bra,för imorgon blir dt tidigt upp,för då bär det av till Furuvik.Parken är öppen för uppsala kommunals medlemmar.

Men det värsta av allt är ju att jag måste lämna bort hundarna en hel dag,och jag har ju annars med dem överallt.Men det är nog inte så bra imorgon,så de får vara hemma hos svärföräldrarna.Men man får hoppas att det blir bra väder åtminstonne uppehåll.

Ha nu det så gott alla bloggisar o medmänniskor och önskar er en skön helg.




Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards