Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

I`m back.

Av Kajsa Varg - 23 augusti 2009 21:42

                                                  
 

Ja,nu tycks det gå att skriva på data eländet igen.Får se hur länge det varar.

Sen har det faktisk varit skönt att helt kopplat bort bloggen ur huvet ett tag.

Har haft så mycket att göra,mycket bär i trädgården,koka saft,passa barnbarn,skolstart,ut i skogen o plockat bär både lingon o blåbär,och lingon finns det otroligt mycket av i år.Sen har jag fått en ny meducin som jag ej mått bra av,såna hemska svettningar så det tar musten ur en,hua.

Varit o pratat med chefen som gärna vill att jag kommer tillbaka 1:a Sept. men då måste ju orken o hälsan vara tillbaka.

Ja sen har jag ju en liten vilde som heter Hjördis här hemma o henne är det dåfart i,tänk om hon kunde dela med sig lite.

Men tänk vad hon vuxit uj uj,det blir nog en stor tjej.

Sen har ju barnen börjat i skolan,Agnes har börjat i 1:a klass o Ellen i 7:e klass på Kunskapsskolan i Uppsala,men nu säger hon att det inte känns rätt hon vill tillbaka till Almunge,så vi får se vad det blir av det hela.

                         

Idag så åkte äldsta grabben o tjejen till Malta på semester,där ska han guida Linda runt sen ska de träffa hans extra föräldrar som han hade när han pluggade där nere,sen ska de till skolan och hälsa på.De kommer säkerligen få en varm och skön vecka där.

Sen nu sent på kvällen kommer gubben hem från jobbet,har du sett bilen säger han.Då har han kört på ett rådjur, så nu har dotra kört på 2 rådjur och guben 1.Det blir 3 djur på 3 mån.Har hört det sägas att jägarna inte tycker det finns några rådjur att skjuta,men då måtte det vara lokalt för här där vi bor och till Arlanda vimlar det av dem.Ska sägas att de ej kör fort,men är olyckan framme så är den.

Men tänk då vilket väder vi haft idag,agnes har haft sin kära kompis här o de har badat för fullt o haft så kul,Ellen har förståss varit i stallet hela dagen o själv har jag mysit o gosat med mina älskade hundar.

Vi vovvarna o jag låg faktiskt o mös i hängmattan,när de somnade så börgade jag läsa en bok.     

Helt otroligt jag har inte klarat av att läsa en bok på flera flera år,haft så svårt med att hålla raderna o koncentrera mig på det jag läser.

Det gläder mig verkligen att jag klarat av boken,den heter Jagad mot ljuset.Boken är självbiografisk och bygger på verkliga händelser.

   
                          

 
 
Sussi

Sussi

24 augusti 2009 09:25

Jag har en kompis som har sin son på Kunskapsskolan. Han är jättenöjd!
Men jag kan tänka mig att det är lite jobbigt att ta sig in till stan varje dag..

KRamisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

24 augusti 2009 18:01

Hej Karin, Ulla (Ladyinblue) här. Läste din kommentar och ska försöka besvara den senare. Nu ska jag ta en kopp te och sen hämta Therese (min dotter) om 10-15 minuter. Vi ska in till Parken på en AP/SP med Natures till kl.19.00 Men först ska jag skjutsa henne till verkstan så hon får hämta sin bil.
Vad gäller mitt senaste så måste jag fundera på vad jag skrev. Var det på bloggen eller?
Nu måste jag avsluta, teet är klart o jag har bråttom.
Roligt att du är tillbaka
Ha de gott så länge
Kramen Ulla o Brian

http://mittegetkrypin.blogspot.com

 
Ann

Ann

24 augusti 2009 19:54

Hej!!Gillar du att läsa historiska böcker så kan jag rekomendera Brännmärkt o Förföljd två super bra böcker
Kram Ann

http://ann.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

26 augusti 2009 09:46

Hej Karin!
Ha en bra dag!
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Anneli & Twix

Anneli & Twix

26 augusti 2009 09:59

Toppen att du har fått igång datorn, men vad jobbigt att du inte mår bra av medicinen, men det kanske ger sig med tiden. Jadu, det här med vappisar i huset, man gläds åt dom men så många gråa hår man får och vilken energi dom har, tänk om dom kyunde dela med sig lite till en annan, om inte annat får dom en att känna sig behövd när dom vill käka allt m.m ;) Ha det gott! Kram Anneli & "Gäddan"

http://pottipotti.wordpress.com

 
Lisa

Lisa

26 augusti 2009 23:16

Hej Karin!
Jag skrev en kommentar här innan jag blev förkyld och undrarde vart den tagit vägen,,nu kom jag på att när jag satt o skrev den så kom min son och skulle låna datan en snabbis..sen fick jag tel och glömde helt bort kommentaren.,,ojojoj så snurrigt..
Jasså du har haft den här eländiga svinförkylningen som jag kallar den,,usch jättejobbigt,,,
Tack för din goa hälsning hos mej..ja jag kör med gubbarna nu hihi...
Kram på dej och jätteskoj att du är tillbaks..

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

27 augusti 2009 08:30

Det är så skönt att det bara var en fettknöl. Doris börjar ju bli lite till åren nu (lite över 8 år) så många ålderskrämpor börjar komma nu.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards