Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 11 april 2009

Påskhönan på besök.

Av Kajsa Varg - 11 april 2009 16:35

                                  


Vilken härligt underbar dag,solen skiner och himmelen är klart sommarblå.

Det har idag varit en väldig rusch till Thun`s en affär som finns här där man kan handla allt mellan himmel o jord t.ex kläder skor m.m

Största flickan hann hem från jobbet ,så hon hennes Embla kom hit så kunde vi äta tillsammans.Det blev Janssons frestelse,varmrökt lax,ägg och en massa annat smått o gott.

Efter det blev det en tur ut i trädgården, för att se om påskhönan värp några ägg till stora som små.

Embla blev ju så glad när hon hittade sitt ägg.Men de största barnen och mest killen då tycker jag e lite töntig att de fortfarande ska leta ägg,men har man gjort detta sen de var små så är det svårt att lägga om.Eller snarare vill man väl inte fårstår jag.Är det tradition och de vill ha ägg får de också leta.:)

Sen blev det kaffe med dopp,och en stunds vila i fåtöljen med Chisa.

Senare när gubben kommer hem ikväll får man se om man orkar med lite ost och gott vin,men man har ju totalt tappat både doft och smak så det känns ju lite galet.Jag älskar ju ost och rött vin men då vill man ju gärna känna doften och framförallt smaken i munnen mmmm med goda vindruvor till.

Måste ju bara berätta, jag pratade med syrran min och hennes jänta är i Göteborg med några tjejkompisar,iallafall hade de varit och hälsat på en annan kompis där nere och skulle sen iväg ut.När de öppnar ytterdörren så känner kompisen att det gjorde ont i foten och syrrans jänta fick samtidigt så ont i knävecket.

De sätter dit handen på en gång och då kommer det blod,de hade också hört en smäll vad jag förstår.

Någon hade skjutit med hagelbössa,tjejerna hade ju klarat sig bra men det hade ju kunnat gå illa om det träffat i ansiktet.

Syrran tog och ringde polisen och de skulle ut och kolla där sa de,och syrran var ju helt uppriven.Så får väl höra vad det blir mer sen.

 Fridens med er alla vänner och ha det så gött och mysigt ikväll.

Här följer lite bilder från dagen.



 
 
Sussi

Sussi

11 april 2009 20:27

Tack för dom värmande orden om min blogg..
Du är sååå välkommen tillbaka. Jag gillar din blogg jättemycket också. Du har fått den så härligt påskig.

Thun`s har jag varit massvis på. Jag bor i Rasbokil så det är inte allt för långt därifrån. Brukar åka dit några gånger per år.

Hoppas du har haft en underbar påsk
Kramis

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

11 april 2009 22:10

Härliga vår bilder Karin och en sååån söt liten Embla i sin röda mössa.Vilket fint namn hon har förresten.Ni verkar ha det riktigt mysigt ute i Faringe.Letar ägg och med barnen så kul!!!!och mycket god mat har det blivit förstår jag.Men det som hänt tjejerna i Göteborg fy så otäckt.Hoppas du har krafter kvar efter dagen och med din förkylning,så din man och du kan njuta till osten och vinet.
Ha det bara så jätte mysigt!
Kramar i massor till er alla.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
janet65

janet65

11 april 2009 23:52

VILKA HÄRLIGA VÅRBILDER DU LAGT UT HÄR, JÄTTEFINT OCH DU ÄR DUKTIG ATT FOTA SER JAG. MEN GU VA OTÄCKT DET SOM HAR HÄNT I GÖTEBORG, DET FINNS IDIOTER ÖVERRALLT MEN TUR ATT FLICKORNA KLARADE SIG FRÅN SKADOR.USCHA KRAM

http://janet65.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

12 april 2009 00:26

säger detsamma vilka HÄRLIGA bilder,den med fjärilarna var ju bara sååå fin,,och Lilla jorgubbs tjejen söt söt,,Men otäckt det där som hänt i Göteborg usch man vågar snart inte vara nånstans,,vi följde våran dotter en bit på väg eller snarare ända till hennes port och mån går på helspänn hela tiden en sån här kväll..usch trist när man inte kan känna sej trygg längre..
hoppas du orkade mysa med vin ikväll..
Natti natti

http://dagslandan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards