Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 2 april 2009

Vart tog dagen vägen?

Av Kajsa Varg - 2 april 2009 22:19


Uj!va har den här dagen tagit vägen?Dagen börgade med att Skjutsa mina tjejer till skolan.Vi tog det lite lugnt på morgonen,för annars åker ju tjejerna buss.Chisa o jag tog sen en kort prommis,sen fixade jag Chisas päls men bara halva kroppen.Sen kom bror min så vi fikade,sen blev det faktiskt en stunds slummer,hon e så go Chisa när vi ska vila då kurar hon ihop sig så nära mig som hon bara kan är så mysigt så.Sen hämtade jag Agnes när hon slutade,hade bråttom hem för att hon skulle fixa iordning sig o vara tillbaka på skolan 1tim.senare.Det var idag som dom skulle ha rymdmaskerad,sen hade hon bakat en kladdkaka som hon skulle ha med sig.Hon fick fullt med korkskruvar i håret,sen målade vi en stor blixt i ansiktet och guldmålade ögon.Glitterkläder och ett diadem med stora fjädrande glitterbollar på.Kladdkakan pudrade vi med florsocker sen blev det ett hjärta i mitten,då säger Agnes som går på förskolan.-Men mamma då kan ju jag vara en prinsessa som kommer från vänlighetens planet,och bjuder på en kärlekskaka.-Va dom kan dom små,helt otroligt men gulligt tycker jag.Festen var 2 timmar så jag han hem o borsta/kamma resten av Chisa.

När gubben kom hem blev det en långpromenad tillsammans.och lite träning med Chisa hon är så duktig.Tog med kameran för att kolla om det kommit några vårtecken men inte då.Men sista biten innan vårt hus,så får jag faktiskt se årets första tussilago underbart.

När vi sen kom in så har Björn dukat fram och fixat iordning  maten.Skönt det var bara att sätta sig ner.

Nej nu måste jag kika runt lite hos er andra och se hur ni har det.Sen ska jag fixa lite till Agnes för imorgon ska hela förskolan åka till Tekniska museèt i stockholm,där de ska se på 3-d.bio om rymden de har ju läst om rymden den här terminen.

Här kommer en stor varm vårkram till er alla,ha det gött.

+15gr.idag.


 
 
janet65

janet65

3 april 2009 00:28

men vilka underbara bilder alltså jisses man blir både varm och glad. visst är det skönt när man kommer hem och maten står på bordet, så är det varje dag här utom på helgerna då gör jag maten eller om jag är ledig. du har nåt på min blogg från mig kramizzzzzzz

http://janet65.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

3 april 2009 15:35

Åh vilka härliga vårbilder..
Har du sett att jag ska visa pudelfärger på min blogg samt ev blir Tävling..Väntar ivrigt på bild på chisa!!!
Kramizzz

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

3 april 2009 15:45

Så underbara vårbilder du fångat.
Ha en trevlig helg med din mysiga familj!
Kram på dig!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards